Újonc a tabella élén

2006.04.03. 08:10
Hihetetlenül izgalmas volt a WTCC első két futama. A rengeteg lökdösődés, csattanás mellett gyönyörű, tiszta előzéseket is láthattunk. Több hőse is volt a hétvégének, de Yvan Muller volt a legnagyobb

Az időmérő

Yvan Mullert nem kell bemutatni a túraautósport kedvelőinek. A francia versenyző megannyi trófeát tudhat magáénak, zseniális vezetői adottságai, agresszivitása révén bármilyen mezőnyben, bármilyen útfelületen képes érvényesülni. A WTCC-ben is hamar felhívta magára a figyelmet, hiszen első hivatalos időmérőjén úgy szerezte meg a második rajtpozíciót, hogy csak egyetlen gyors kört tudott futni. Ez a kör sokáig a legjobb volt, de a világbajnok, Andy Priaulx az edzés vége felé megmutatta, ki az úr a háznál. A Chevrolet csapat teljesítményén nem látszott a tavalyi év munkája, legjobb versenyzőjük, Robert Huff, csak a 16. rajtkockát csípte meg. Andy Priaulx: Nagyon boldog vagyok, hogy megszereztem az első rajtkockát a csapatnak és a BMW-nek. Jó munkát végeztek, hiszen új az autó, mégis az első körök óta nagyon jó érzés vezetni. Ez az év csak most kezdődik, nem akarom elizgulni a dolgokat, hiszen a szezon csak novemberben ér véget. Folyamatosan fejlesztenünk kell a technikát, mert a motorsportban, ha egy helyben állsz, 100 mérfölddel mozogsz visszafelé. A második edzésen tüzet fogott az autóm egy rövidzárlat miatt, azt hittem, nem is vehetek majd részt az időmérőn, de szerencsére a tűz csak egy kisebb területet érintett, így az elégett alkatrészeket a szerelőim ki tudtak cserélni. Jó néhány remek pilóta van a mezőnyben, akiket nagyon tisztelek, mi sem természetesebb, hogy a lehető legjobbat kell kihoznom magamból holnap.


Yvan Muller: Azt kérdik, csalódott vagyok-e, mert elveszett az első rajtkocka? Igen és nem. Csalódott vagyok, mert mindössze egyetlen kört sikerült teljesítenem. Műszaki probléma miatt vissza kellett jönnöm a boxba, de a szerelők sajnos nem tudták megjavítani az autót az időmérő végéig. Másrészről viszont nem számítottam ilyen jó helyezésre, ezért boldog vagyok. Monza nem fekszik a SEAT-oknak, sok a hosszú egyenes, a Léonnak meg egyelőre kicsit gyenge a motorja, de megoldottuk. Sokat köszönhetek James Thompsonnak, ő húzott meg az egyenesekben. A tesztnapokon három-négy másodperccel lassabb voltam, de akkor még vadonatúj volt az autó. Holnap egyszerű feladat vár rám, csak ki kell hoznom magamból a legjobb teljesítményt, aztán majd meglátjuk, mire lesz elég. Augusto Farfus: Tavalyi autóval versenyzünk idén, de sokat fejlődtünk a szezon kezdetéig. Ennek ékes bizonyítéka ez a harmadik hely a rajtrácson. Az autó remek, fekszik a 156-osnak a monzai pálya, mindenképpen dobogóra szeretnék állni holnap, ezért, no és persze a győzelemért fogok küzdeni. Kemény év lesz az idei, de jó az autó és a csapat, jól fogunk szerepelni, képesek vagyunk rá. Yvan és köztem nagyon kicsi volt a különbség, ki tudja, mi lesz holnap. Azt gondolom, a bajnokság szempontjából nagyon pozitív, hogy a rajtrács első három helyét egy BMW, egy SEAT és egy Alfa Romeo foglalja el, remélem, a nézők is élvezni fogják a versenyt.

Az időmérő eredménye

1. Andy PRIAULX (BMW 320si)
2. Yvan MULLER (SEAT Leon)
3. Augusto FARFUS (Alfa Romeo 156)
4. Dirk MÜLLER (BMW 320si)
5. Alessandro ZANARDI (BMW 320si)
6. James THOMPSON (SEAT Leon)
7. Gianni MORBIDELLI (Alfa Romeo 156)
8. Rickard RYDELL (SEAT Leon)
9. Gabriele TARQUINI (SEAT Leon)
10. Jörg MÜLLER (BMW 320si)
11. Jordi GENÉ (SEAT Leon)
12. Marcel COSTA (BMW 320si)
13. Salvatore TAVANO (Alfa Romeo 156)
14. Emanuele NASPETTI (BMW 320i)
15. Tom CORONEL (SEAT Toledo Cupra)

Az első futam

Andy Priaulx világbajnokhoz méltóan rajtolt, tisztán el tudott fordulni az első kanyarban, és ezután sem hagyott kétséget afelől, ki nyeri meg a WTCC idei első futamát. Bárki is volt a második helyen, hiába jött be a biztonsági autó, Priaulx-nak egy perc izgalmat sem kellett átélnie, tisztán, magabiztosan, gond nélkül szerezte meg a győzelmet.


Mögötte annál nagyobb volt a tülekedés. Yvan Muller megőrizte ugyan a második pozíciót, de Dirk Müller jó vadászkutyaként loholt a nyakán, míg meg nem előzte. A francia fiú azonban nem adta könnyen a második helyet, nem szakadt le a BMW-től, és ahogy egy picit magához tért, támadni kezdett. Dirk nem lesz boldog, amikor a monzai versenyről kérdezgetik majd, ugyanis nemcsak Muller, de Thompson, a SEAT-os csapattárs is elment mellette, így a német végül lemaradt a dobogóról. Farfus hiába rajtolt a harmadik helyről, mivel a verseny elején ütközött csapattársával, Tavanóval. Utóbbi kiesett, előbbi visszaesett az 5. helyre Müller, Muller és Thompson mögé. Persze nemcsak az élen volt nagy csetepaté, hátul is ádáz harcok dúltak. A függetlenek olyan lelkesen küzdöttek, hogy a 7. körben a biztonsági autónak is be kellett jönnie a pályára. Farfus legjobb alfásként végül nyolcadikként ért célba. A Chevrolet nem szerzett pontot.

Az 1. futam végeredménye

1. Andy PRIAULX (BMW 320si)
2. Yvan MULLER (SEAT Leon)
3. James THOMPSON (SEAT Leon)
4. Dirk MÜLLER (BMW 320si)
5. Gabriele TARQUINI (SEAT Leon)
6. Rickard RYDELL (SEAT Leon)
7. Alessandro ZANARDI (BMW 320si)
8. Augusto FARFUS (Alfa Romeo 156)
9. Alessandro BALZAN (Alfa Romeo 156)
10. Alain MENU (Chevrolet Lacetti)
11. Marcel COSTA (BMW 320si)
12. Jordi GENÉ (SEAT Leon)
13. Peter TERTING (SEAT Leon)
14. Stefano D'ASTE (BMW 320i)
15. Luca RANGONI (BMW 320si)

A 2. futam

Míg az első futam végig érdekes volt, a 2. egészen nyugodtan indult, pedig a fordított rajtsorrend miatt a második rajt rendre tüzesebb. Ezúttal Farfus használta ki remekül, hogy az élről indulhatott, de korántsem volt olyan kellemes, nyugodt versenye, mint Priaulx-nak. Zanardi tisztán eljött másodiknak, mögötte azonban megindult a harc a harmadik helyért, Tarquini, Thompson, Dirk Müller, Priaulx és Rydell egy nagy színes gombolyagként hömpölygött végig az aszfaltcsíkon.


A harmadik körben óriási balesetet láthattunk. Három pilóta próbált meg egyszerre elfordulni, sikertelenül. Priaulx BMW-je elsodorta Dirk Müller autóját, és mindketten csúnyán belefúródtak a gumifalba. A harmadik, James Thompson egy-két karcolással megúszta, talán ő sem tudja, hogyan. Az első futam független kategóriájának győztese, a 156-os Alfa Romeóval versenyző Balzan a második futamban is nagyot alakított. Előre-hátra mozgott a mezőnyben, megelőzte Mullert és Rydellt is, autózott a harmadik helyen, ami egy két évvel ezelőtti versenyautóval, melyet privát csapat készített fel, szinte lehetetlen. Negyedikként zárta a futamot, és természetesen megnyerte a függetlenek versenyét, minden tiszteletem az övé.


Közben Tarquini visszaesett a 10. helyre, mikor a Zanardi ellen folytatott hadművelete balul sült el, Yvan Muller pedig kerülte a harcot, de a folyamatos kicsúszások, ütközések következtében okos versenyzéssel mégis egyre előrébb jutott. Zanardi úgy döntött, megismétli oscherslebeni bravúrját, a futamgyőzelemhez azonban meg kellett előznie Farfust. Az olasz gyorsabb volt, de annyival nem, hogy előzni is tudjon. Zanardi vére forrott, belement egy előzésbe, amibe nem kellett volna, aztán törött jobb első felfüggesztése miatt befejezte a versenyt. Farfus megúszta az ütközést, és nyert. Yvan Muller megint a 2. helyen ért célba, és a sok kiesőnek köszönhetően a Chevrolet pilótája, Alain Menu is dobogóra állhatott.

A 2. futam végeredménye

1. Augusto FARFUS (Alfa Romeo 156)
2. Yvan MULLER (SEAT Leon)
3. Alain MENU (Chevrolet Lacetti)
4. Alessandro BALZAN (Alfa Romeo 156 )
5. Jordi GENÉ (SEAT Leon)
6. Gabriele TARQUINI (SEAT Leon)
7. Nicola LARINI (Chevrolet Lacetti)
8. Peter TERTING (SEAT Leon)
9. James THOMPSON (SEAT Leon)
10. Gianni MORBIDELLI (Alfa Romeo 156)
11. Simone IACONE (BMW 320i)
12. Robert HUFF (Chevrolet Lacetti)
13. Tom CORONEL (SEAT Toledo Cupra)
14. Ryan SHARP (Honda Accord Euro R)
15. Emmet O'BRIEN (BMW 320i)

A bajnokság állása

1. Yvan MULLER (FRA), 16 pont
2. Augusto FARFUS (BRA), 11 pont
3. Andy PRIAULX (GBR), 10 pont
4. Gabriele TARQUINI (ITA), 7 pont
5. James THOMPSON (GBR), 6 pont
5. Alain MENU (SUI), 6 pont