Kezdjük a lényeggel: Robert Kubica ismerkedő körei. Az autó, a pedálok és minden egyéb testre szabása voltak a legfontosabbak az ismerkedő körökben, utána viszont le sem lehetett lőni az elszánt lengyelt
A Magyar Nagydíjjal nem ért véget a program a Hungaroringen: idén első, de nem utolsó alkalommal hazánk adott otthont az egyik idei hivatalos tesztnek. Két napon át, napi 8 órában nyúzták a fiatal, feltörekvő tehetségek és rutinos társaik az autókat. Vandoorne az első tesztnapot az előkelő 2. helyen zárta, a McLaren magára találása után nem is annyira meglepő módon
A teszt rendkívül sok részletre kiterjed, itt éppen Lucas Auer DTM-pilóta autóját készítik fel a körözésre, remekül megfigyelhető az autóra rögzített „grillrács”, amelyen szenzorok hada méri a különböző paramétereket, mint például aerodinamikai adatokat. A csapat három különböző rácsot használ, mindegyik más célt szolgál
Sebastian Vettel arcáról letörölhetetlen a mosoly: a futam után a kétnapos tesztet is ő nyerte annak ellenére, hogy csupán bő két órát töltött a Ferrariban. Elmondta, hogy ők csupán apró beállításokat teszteltek a következő futamra, illetve hogy innen azonnal hazautazik és nem is tervezi, hogy a nyári szünetben bárhová is kimozdulna, hiszen éppen eleget utazik a szezon során, otthon tölti a szabadságát
Akire mindenki kíváncsi volt: Robert Kubica a Renault-val a bokszutcában, mögötte a fiatal Ferrucci a Haas színeiben gyűjthette a kilométereket. A fiatalok nem vallottak szégyent, nem volt igazán lefelé kilógó teljesítmény egyik csapatnál sem
Kubica, a sztár. Ralibalesete és kézsérülése után hét évvel a szerdai napon kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtva a 4. helyen végzett, két nagydíjra elegendő, 142 körös teljesítménnyel zárt. Egyre esélyesebb visszatérése a Forma-1-be, hiszen a sebessége a régi, a szervezete pedig jól bírta a 40 fokos hőségben is az extrém terhelést
Szenzorok garmadája a hátsó légterelő alatt. Sok esetben nem a sebesség, hanem az akár egy kör alatt kinyert adatok voltak a legfőbb szempontok, így gyakran szakították meg a pilóták körözését átszerelésekkel, gumi, spoiler és egyéb alkatrészek cseréjével
Pierre Gasly, a Red Bull szupertehetséges reménysége tesztelte a 2. napon a Red Bullt. Kirobbanó időt ugyan nem ért el, ám valószínűleg nem is pályacsúcs felállítása volt a cél. A csapatok nem csupán a szezon hátralévő részére tesztelték a beállításokat, hanem már 2018-as fejlesztéseket is nyúzópróba alá vetettek. Nem volt véletlen a titkolózás, a szigor – amint a boxba tolták az autókat, rögtön húzták is eléjük az avatatlan (vagy nagyon is avatott) szemek elől takaró paravánokat
Brutális számítási teljesítményhez hasonlóan durva hűtés dukál: a Mercedes bokszában a hőt a szabadba vezették, és extra nagy teljesítményű ventilátorokat állítottak hadrendbe, a stabilan 40 fokos külső hőmérsékletet az aszfalt még tovább erősítette
Lucas Auer bizakodva tekinthet a jövőbe, jól sikerült a bemutatkozása az F1-ben. Sokat beszélgettünk, elmondta, hogy őt ugyanúgy váratlanul érte a Mercedes kiszállása a DTM-ből és természetesen nyitott más lehetőségekre, akár a Formula E-re, akár a Forma-1-re. Amíg azonban teheti, az utolsó pillanatig a DTM sorozatban szeretne maradni. A tesztlehetőséget egyébként a két csapat főszponzorától, a BWT-től kapta egyfajta ajándékként, ám igencsak élni tudott vele
Komplett kerti grillszett Latifi Renault-ján, az első napon
A bajnokesélyes Vettel számára jelenleg inkább a Spára való felkészülés volt a lényeg, ám ez nem gátolta meg a teszt első helyének megszerzésében. Elmondta, hogy a pálya teljesen eltérő jellege miatt a monzai futamra itt érdemben nem lehet készülni, ezért ez náluk nem volt fókuszban
Elmélyült reggeli meditáció Verstappennel a Red Bull motorhome-jában
Valtteri Bottas az első napon mégis itt maradt a tesztre, hogy millió körön keresztül teszteljen a Pirelli számára, a másik autóba mindkét napon a GP3-at vezető George Russell ülhetett
A Williams az első napon mégsem tudta bevetni a már a futamot is betegsége miatt kihagyó Massát, így Lance Stroll ugrott be helyette kedden, majd szerdán már a tervek szerint az F2-ből Luca Ghiotto kapott lehetőséget, aki lelkesen letekert 161 kört, nem lehet panasz az ifjú olasz szorgalmára
Két nappal a futam után ilyen szomorú látványt nyújt a VIP Paddock Klub. Itt a futam után azonnal megkezdődtek a bontási munkálatok, míg a teszt 2. napján úgy déltől kezdtek elfogyni a lábunk alól a csapatok épületei
Erre vártak hét éve: rengeteg szurkoló óriási transzparensekkel utazott ide csak azért, hogy láthassa nemzeti hősük, Robert Kubica visszatérését. A lengyel szurkolók sokszor focirangadókat megszégyenítő módon, teli torokból üvöltve éltették
Az első napot is a Ferrari nyerte, mégpedig a szupertehetséges Charles Leclerc húzta be a mattot az edzés végén a mezőnynek. A srác több forrás szerint is már szinte biztos üléssel rendelkezik a Forma-1 következő szezonjára
Látvány a Red Bull motorhome-jának teraszáról. A pálya adottságainak köszönhetőn jelentős részt beláthatnak a szerencsések az épületek hátsó traktusából
Gerhard Berger, ex F1-es pilóta és jelenlegi DTM-vezér szerdán folyamatosan Auer körül sertepertélt a paddockban és a bokszban egyaránt
Vigyázó szemeitek Lando Norrisra vessétek: a Forma-3-as menő végzett a lábadozó McLarennel a szerdai tesztnap végén, csupán Vettel tudta bő két tizeddel elverni
Variációk egy témára: Russell Mercedese itt különböző szenzorokkal felszerelve…
…majd azokat a nagy vitát kiváltó glóriára cserélve. Ő volt az egyetlen, aki a teszt alatt a pályára vitte a fejlesztés és kötelező bevezetés alatt álló új fejvédő eszközt