A szombati bőséges esővel fűszerezett kaotikus nap után vasárnap végre megkönyörült az időjárás a Hungaroringre látogatókkal szemben, így jó időben láthatták a nézők a Blancpain GT Challenge bajnokavatását és Walter Csaba, Vida János versenyzését a KTM X-Bow Battle sorozatban. Nézzük, mi történt a két nap alatt!

Reggeli készülődés a Formula Renault Eurocup boxaiban. Mivel a fedett paddockban a Blancpain autói laktak, így sátrakba szorultak a csapatok, amivel laza hangulat is társult. Sok helyen hangos zene szólt, főleg a spanyol csapatok húzták a meló mellé maguknak a talpalávalót.

Formula Renault cockpit. A kormány már itt is kijelzővel van ellátva, persze nem Forma-1-es szinten összetett, ám jó iskola a kezelőszervek elsajátításához. Itt futottunk össze Matics Zsolttal, aki nem csupán magyar versenyzőket, köztük Michelisz Norbit készít fel a versenyekre, hanem külföldiekkel is dolgozik. Nem csupán a fizikai, hanem a mentális állóképességet is fejlesztik a pilótáknál, már egészen fiatal kortól kezdve, ami a századmásodpercekért folyó csatákban akár döntő tényező is lehet.

Az egyforma technikán alapuló francia F4 bajnokság futamai mindkét napon élvezetes futamokat hoztak, meglepően érett versenyzést láthattunk. Ahhoz képest, hogy van a mezőnyben éppen 15. életévét betöltött versenyző, ez igazán szép teljesítmény.

Sűrű a mezőny, nem csak a rajt után kell figyelni arra, hogy ne kukázzák le a saját és az ellenfelek technikáját. Csodával határos módon még ebben a szituban is elfordult mindenki balhé nélkül, igaz, a Hungaroring kettes kanyarja az a széles ív, ami akár némi hibát is megenged, van hely elfordulni vagy menekülni, ha kell.

Akinek biztosan érdemes lesz megjegyezni a nevét: a 17 éves brazil Caio Collet, miután tavaly az első szezonjában megnyerte a francia F4 bajnokságot, idén már a Renault Sporttól kapott szerződést a Renault Eurocup sorozatba. 7 évesen már gokartozott, majd miután Európába költözött, rögtön beindult a karrierje.

Szombaton akkora eső zúdult a Ringre, hogy a Formula Renault mezőnye gyakorlatilag a Safety Car mögött körözött néhányat, majd leintették a futamot, így az időmérő sorrendje alapján, verseny nélkül osztották a pontokat. Szánalmas volt ilyen dobogót látni, akik álltak rajta, azok sem repestek a boldogságtól. Értem én, hogy víz, meg nedves, meg hujjujj, csúszik, de könyörgöm, hogy fognak megtanulni nedves aszfalton vezetni, ha esélyt sem kapnak rá?

Szerencsére a Blancpain GT első szombati futama előtt elállt az eső, így legalább őket már hagyták versenyezni, a lassan száradó pálya extra izgalmakat hozott az addigra erősen unatkozó nézők számára. A képen látható 88-as rajtszámú Mercedes AMG GT3-ast az Endurance szabályaihoz hasonlóan a sprint versenyeken is felváltva vezető páros, Marcello és Abril mindkét napon csúnyán elverték az egész mezőnyt, nekik tökmindegy volt, hogy esik vagy éppen süt a nap.

Apokalipszis most. A futam elején nem sokat láthattak a pilóták a pályából és a körülöttük zajló eseményekből, mégis megúszták komolyabb baleset nélkül.

A gyorsan száradó aszfalton ment a csihi-puhi, mivel a Hungaroringen dőlt el a bajnoki cím sorsa.

A szabályok engedékenyebbek, mint a néha primadonna képzőre hajazó Túraautó-Világkupában, ami alkalmanként full kontakt harcot hoz.

Lóg füle-farka csóri Ferrarinak, a lezúzott lökhárító kvázi fékezőernyőként funkcionálva lassítja is a sérült autót.

Vízisí verseny szuperközeli felvételen.

Hiába szerepeltek magabiztosan a Hungaroringen az AKKA ASP Racing Team pilótái a Mercedessel, a végső bajnoki címet már egy fordulóval a bajnokság vége előtt elhapolta a mezőny elől a Caldarelli/Mapelli kettős az Orange 1 FFF Racing Team egy Lamborghini Huracán-nal. Az AKKA jelenleg harmadikként még esélyes a csapatbajnoki címre, ezt majd Barcelonában fogják lefocizni a felek egymással.

A hazai futamon magyar érdekeltséggel is bíró KTM X-Bow mezőnynek készítik elő a díjazottaknak járó koszorúkat a lányok.

Rajt utáni tülekedés a KTM X-Bow Battle vasárnapi futamán elölről...

... majd a kettes kanyarban hátulról.

A külön kategóriában szereplő kasznis és nyitott KTM-ek kanyarról kanyarra vidáman gyilkolták egymást.

A két magyar induló közül Walter Csaba szerepelt eredményesebben, megnyerve kategóriáját és az abszolút negyedik helyet.

Vida Jani már nem volt ennyire szerencsés. A futam után a belső kamerás felvételt megnézve láttuk, ahogy a sikánban a rázókövek által megdobva, megpördülve a szalagkorláthoz simította az X-Bow popsiját, amit a bal hátsó kerék, kipufogó és a vonószem bánt.

Ahol magyar versenyző indul, ott biztosan számíthat a hazai közönség lelkes támogatására. Csabi és Jani élménybeszámolója Vályi Pista barátunkkal a rajongók gyűrűjében.

A bajnoki címről döntő második GT futam rajtja a várakozásokkal ellentétesen simán lement, csupán egy biztonsági autós fázis szakította meg a futamot.

Híd alatt, híd alatt... A felüljáró alatt ismét átéltem azt a hangorkánt, amit néhány éve, a hibridéra előtti, kiheréletlen Forma-1-ben tapasztaltam, miközben remegett a talaj a lábam alatt.

Weerts/Mies, a belga színekben induló belga-német páros végül a hetedik helyig száguldott a mezőny legfeltűnőbb Audijában.

A háttérben szerényen megbújó 563-as Lamborghini éppen a bajnoki cím felé robogva előz. Igazán élvezetes, rengeteg előzéssel tarkított verseny végén került a korona a tavalyi Blancpain GT Asia sorozatot megnyerő olasz páros fejére.
