Az F1-es Kínai Nagydíj legnagyobb kérdései
A rendkívül izgalmas és kiszámíthatatlan szezonnyitó Ausztrál Nagydíj után egy héttel Sanghajba látogat a Száguldó Cirkusz. A Forma 1-es Kínai Nagydíj helyszíne, a Shanghai International Circuit egy egyedi karakterrel rendelkező, különleges versenypálya, amin minden adott egy változatos hétvégéhez. Persze ezen kívül is bőven akad még más ok, ami miatt érdemes lesz követni a hétvége eseményeit. Lássuk, az F1-es Kínai Nagydíj legnagyobb kérdéseit!

- Hivatalos név: Formula 1 Heineken Chinese Grand Prix 2025
- Helyszín: Shanghai International Circuit
- Pálya hossza: 5451 méter
- Verseny hossza: 56 kör, 305 kilométer
- Sprinthétvége: Igen
- Várható időjárás: Péntek: napos, 27 fok; Szombat: napos, 28 fok; Vasárnap: enyhén felhős, 28 fok (25% esély az esőre)
- Menetrend:
Péntek: 04:30 – 1. szabadedzés; 08:30 – Sprintkvalifikáció
Szombat: 04:00 – Sprintfutam; 08:00 – Időmérő
Vasárnap: 08:00 – Futam
Meg marad-e a McLaren tempóelőnye?
Az Ausztrál Nagydíjon – az előszezoni teszt tanulságainak megfelelően – egyértelműen a McLaren bizonyult a leggyorsabbnak. Csakhogy a melbourne-i Albert Park Circuit egy nagyon sajátos tulajdonságokkal rendelkező versenypálya, így nem mindig tükrözi hűen a valós erőviszonyokat. Ha ez nem lenne elég, a Kínai Nagydíj helyszíne merőben eltérő karakterisztikával rendelkezik. Egyáltalán nem biztos tehát, hogy az erősorrend ezen a hétvégén is ugyanaz marad, min Ausztráliában.

Korábban Lando Norris is elismerte, hogy bár jelenleg valóban övék a legjobb autó, a konstrukció nem hibátlan. Küzdenek a hátsó tengely stabilitásával, és valószínűleg lesznek olyan helyszínek, ahol szenvedni fognak. Hogy ez valós aggodalom, vagy csak taktikus mellébeszélés, az részben már a Kínai Nagydíjon kiderülhet. Bár a teljes képre valószínűleg várni kell még néhány versenyhétvégét, ha a McLaren két ennyire különböző pályán is utolérhetetlennek bizonyul, az már komoly aggodalmat adhat a riválisok számára.
Összeszedik magukat az újoncok?

Hat újonc pilótával a mezőnyben vette kezdetét az idei F1-es szezon, de az Ausztrál Nagydíj kiszámíthatatlan, nedves időjárása a többségükön kifogott. Szinte egész hétvégén estek-keltek a fiatalok, négyen pedig célba sem értek a futamon. Egyedül Andrea Kimi Antonelli nyújtott megsüvegelendő teljesítményt vasárnapi negyedik helyezésével, de a szombati időmérő neki sem sikerült túl fényesen.
Bár a Kínai Nagydíj hétvégéjén ideális időjárási körülményekre számíthatunk, az újoncok teljesítménye így is nagy kérdés lesz, különösen egymáshoz viszonyítva. Mindenképp kevesebb autótörésre számíthatunk, de a melbourne-i Albert Parkhoz hasonlóan a sanghaji versenypályának is megvannak a maga trükkjei.
Magára talál a Ferrari?
Az Ausztrál Nagydíj egyik legnagyobb negatív meglepetése a Ferrari gyenge szereplése volt. Az olaszok csak a heteik és nyolcadik helyet szerezték még az időmérőn, vasárnap pedig még hátrébb végeztek: Charles Leclerc a nyolcadik, Lewis Hamilton pedig csak a tizedik lett.

Az előszezoni tesztek, valamint tavaly az év második felében látottak alapján egyértelműen többet vártunk volna a Ferraritól. Persze nem kizárt, hogy a melbourne-i versenypálya egyszerűen csak nem feküdt a csapat autójának, de a pontszerző helyek végén célba érni így is kínos az F1 legöregebb és legnagyobb hagyományokkal rendelkező csapatának.
A szezonnyitón feltűnő volt még a Lewis Hamilton és versenymérnöke, Riccardo Adami közötti összhang hiánya is. Persze csupán első versenyüket teljesítették közösen, de így is nehéz volt nem észrevenni a hétszeres világbajnok frusztrációját, mikor Adami kéretlen, vagy éppen pontatlan információkkal traktálta.
Bőven akad tehát teendő a Ferrarinál, az pedig egyelőre kérdéses, milyen gyorsan tudnak majd úrrá lenni a problémáikon.
