A Hungaroring személyzete egyelőre azzal van elfoglalva, hogy Bernie Ecclestone-nak jó legyen, így egyelőre semmi konkrétumot nem tudnak mondani az új terep-vidámparkról. Szeptemberben azonban mindenképpen nyitnak, addig is megnéztünk, hogyan tréningezhetnek, akik négykerékmeghajtású akadályversenyre készülnek.
egyszerübb kis buckáktól nem kell megijedni |
Régóta szállingóztak a hírek, hogy Off-Road
tanpálya épül a vezetéstechnikai oktatóközpont mellett a
Hungaroringen. A magyar terepjárósok egyöntetűen üdvözölték a
kezdeményezést, mert eddig nem sok hely volt, ahol a kezdő vezetők
elsajátíthatnák az alapokat.
Apáról fiúra módszerrel terjedt a tudomány (az Off-Roadosok
elsöprő többsége minden segítséget megad a hobbitársaknak) és
valószínűsíthető, hogy sok amortizáció elkerülhető lett volna, ha
az újdonsült tulajdonosok tisztában vannak legalább a minimális
szabályokkal.
ha már megtekintettük a hidat felülrôl, nézzünk be alá is |
Nemigen tudtunk semmi konkrétat a projectről,
egészen az elmúlt napokig, amikor is a 4x4 Magazin néhány aktív
terepes életet élő önkéntesnek lehetőséget biztosított a pálya
átadás előtti megtekintésére, véleményezésére. Ezúton is köszönet a
lehetőségért.
A nagyrészt pestiekből verbuválódott csapat délután háromkor, 30 fokos melegben találkozott a Hungaroring bejáratánál. Azaz csak találkozott volna, mert a mi egységünk a városi forgalom miatt kis késéssel érkezett. Különféle autók vonultak fel, hogy minél több szempontból vizsgáztathassuk a helyszínt, egyúttal felderítve a lehetséges problémás részeket. Egy 90-es és egy 110-es Defender, egy hatalmas átépített Toyota és Jeep, egy Mazda pickup, a 4x4 Terrano II-ese és egy Niva.
rönkhid |
Kiérkezve a pályára azonnal feltűnt, hogy a
munkagépek nyoma még hűlt ki. A mintegy két hektáros területen a
tervezők viszonylag sok akadályt építettek. A pálya rövid bejárása
után mindenki tapasztalta, hogy
elsősorban kezdőknek épült. Az autók és vezetők könnyedén
vették az akadályokat, az építők dicséretére az akadályok is
többnyire hasonló módon viselték a nehéz (az esetenként több
tonnás) megpróbáltatást.
siratófal és hegymászás - szériaautókra tervezve |
A tervezők figyeltek, hogy az esetenként
tízmilliós értéket képviselő autók
sértetlenül hagyják el avatásuk helyszínét, ennek ellenére
ízelítőt adjanak a gazdiknak abból, hogy - azon kívül, hogy jól
mutatnak a városi forgalomban - mire is képesek valójában.
A leendő tanoncok kipróbálhatják, milyen az erdei puha talajon és buckákon mozogni, méretes kerékvájatokban (illetve mellett) haladni, különböző meredekségű emelkedőkre felhajtani és ezeken leereszkedni, farönkökön átevickélni. Idegzetüket a hegyoldalra merőlegesen történő haladással, avagy a patak fölé vert rönkhídon való átjutással borzolhatják.
hogyan is kanyarodunk domboldalban? |
Sajnos az elmúlt napok csapadékmentessége miatt
nem tapasztalhattuk a patakmeder által nyújtott dagonyázás felemelő
élményét, de természetesen a pálya elkészültekor ez is tarkítani
fogja a napi vezetésprogramot.
Ahhoz, hogy mindezek mellett a vállalkozó szellemű tulajdonos és autója minőségi változás nélkül ússza meg a tanulási folyamatot, gyakorlott oktatók folyamatos felügyelettel és tanácsokkal járulnak majd hozzá. Ezen kívül vár még ránk egy másik meglepetés is. Az ügyeskedés egész időtartamát videóra rögzítik, így - némi pénz fejében - On-Road-ra történő visszatérésünk után bátran riogathatjuk majd a szomszédot mutatványainkkal, és anyu rémült mosolya is bekerülhet a családi albumba.
van itt mindenféle finomság |
Konkrétumokról kérdezve az ötletgazdát egyelőre
még nincs teljesen kialakult kép a mikorról és mennyiről, de annyi
biztos, hogy
hamarosan, és remélhetőleg megfizethető áron. Mindenesetre
bátran ajánlom mindenkinek, aki még nem esett át a tűzkeresztségen,
lehetőség szerint látogasson személyesen is a helyszínre. Jelentős
amortizációs költségektől kímélheti meg magát és kedvencét.