Utolsó pár előre fuss - ha tudsz

2004.06.07. 09:45

A szombati hét gyorsasági sem volt sétagalopp a mezőnynek. A két kiesett skodás, valamint Markko Martin és a mitsubishis Sola ismét porolhattak. Helyezéseiket azonban nem tudjuk követni, mert a SupeRally előírásai alapján a visszatérő kiesettek nem szerepelnek az összesített eredmények között. Solberget azonban sem ők, sem más nem nagyon szorongatta meg. Leszámítva a 13-as gyorson történt átmeneti fékproblémát ezt a napot is gond nélkül teljesítette. Itt azonban nagyon le kellett lassítania, és az utolsó 20 kilométeren csak a kéziféket tudta használni lassításra. Ezzel 20 másodpercet veszített előnyéből. Csapattársa még komolyabban szívott. Egy sziklával való találkozás felsértette Hirvonen autójának hűtőjét, és a motor kezdett megfőni. Mikko lassított, amivel további 20 perc hátrányt szákolt be.

A Peugeot-sok félig síró szemmel tekintettek maguk elé. A reggeli támadási tervet Grönholm hamar elfelejthette. Egy eltört kar a felfüggesztésben - hol máshol? - kiejtette a versenyből. Rovanpera maradt a nem síró szem a csapat arcán, ő viszont a nem túl jó beállítások miatt kissé lassan kezdte a napot. Lecsúszott a negyedik helyre. Aztán félidőben áttekertek néhány csavart, és szinte szökellt a 307 WRC. Visszaugrott vele a második helyre, eredetileg majdnem egy perces hátrányban Solbergtől. Ez aztán szombat este változott, de erről később...

A Citroёnnél kezdett mosolyra húzódni a száj. Loeb befejezte takarítónői másodállását, és végre saját tempóját autózhatta. Meg is lett az eredménye. Két gyorsaságit megnyerve, lépésről lépésre közelített az élmezőny felé. És mivel se Martin - ott volt ugyan, de ideje már nem számított a SupeRally miatt -, se Grönholm nem volt már előtte, nyugodtan koncentrálhatott a bajnoki pontjaira. Harmadik helyezéssel továbbra is vezetné a bajnokságot Sainzról sajnos nincs értelme sokat beszélni. Hősiesen küzdve kergette a mezőnyt, és lépegetett előre. A 48. helyről a 30.-ig jutott, de a csapatbajnokság tekintetében ez már pontszerző hely volt.

Panizziék a Lancerral izzadságos napon estek túl. Műszaki gondok, melegedő olaj, jutott nekik mindenből egy kicsi. Hatodik helye azonban megnyugtató a csapatnak is. A többiek, akik az első nap kiestek, ma mentek ugyan, de eredményük már nem befolyásolta az összetett állást. 48 versenyzőből 38-at értékeltek csak szombat este, amikor egy sokkal fontosabb esemény bolygatta fel a kedélyeket. Petter Solberg büntetést kapott.

A rendezőség ugyanis észrevette, hogy Solberg a 13-as gyorsasági utáni szervizparkot a sárfogó gumijai (pocsgumi) nélkül hagyta el. Most vitatkozhatnánk, hogy ezzel előnyre tett-e szert, hiszen bevett szokás, hogy egy vezető pozícióban levő versenyző, nemhogy leszereli, hanem inkább nagyobbra, a földig lelógóra cseréli, hogy a murvás pályán minél nagyobb port csapva maga mögött nehezítse az ellenfelek dolgát. A szándékosság azonban kizárható, és mivel a szabály az szabály, nem maradhatott megtorlatlan az ügy. 30 másodperc büntetést kapott Solberg, ezzel előnye megmaradt, de 28 másodpercre csökkent Rovanperával szemben.

A vasárnap reggel még mindig nyitott kérdések sorozatával virradt. Solberg az élen, mögötte Rovanpera, Loeb és Duval szinte egymás sarkán. Ők 10 másodperc körüli időközökkel követték egymást, az ötödik helyezett azonban már több mint 4 percnyire következett. A négy márka bármelyike győzhetett volna.

De nem akármelyik, hanem a Subaru győzött, Petter Solberggel. Ez volt a hetedik világbajnoki futamgyőzelme, idén pedig Új-Zéland után a második. A világbajnokság állásában a második helyre lépett, hátránya 5 pont Loeb mögött. Loeb ugyanis másodikként futott be az Akropoliszon, így nem csak simán megőrizte vezető helyét az összetettben. A befejező napi öt gyorsasági elég volt ahhoz, hogy befogja Rovanperát, majd meg is előzze. Sainz is befutott a célba, helyezésével 3 pontot szállított a Citroёnnek.

Duval nem is szándékozott már támadást indítani, megelégedett a negyedik helyezéssel. Ezzel a kiesett Martin hiányát a biztos pontokkal próbálta kompenzálni. Ahogy Panizziék a csapat egyetlen befutójaként gondoskodtak a Mitsubishiről. A Skoda visszatérése egyáltalán nem mondható sem fényesnek, sem sikeresnek. Eredményesnek annál inkább. Az első nap kiesett mindkét Fabia WRC, de a SupeRally segítségével mégis folytathatták a számukra egyébként is tét nélküli tesztversenyt.

A következő futam a hónap végén, Törökországban lesz.