Legszebb öröm a söröm... vagyis..- izé, ne gondolja senki, hogy jó érzés volt nézni, amint a már világbajnok Grönholm meghempergette a Peugeot-t, de legalább megint izgalmasan telt a hétvége.
Már a csütörtöki prológ beígérte a hétvégi izgalmakat. A
Ford csapat üdvöskéje, az észt Markko Martin ugyanis leosztotta a
mezőnyt rendesen. Na nem túlzottan, épp annyira, amennyire
Angliában szabad. Nincs is ebben semmi baj, hiszen szeretjük a
Fordokat is, meg az ifjúságot is, és ez a Martin gyerek már
többször is bebizonyította, hogy van helye az élmezőnyben.
Csak aztán valahogy kipukkadt, és megint azok a fránya
Peugeot-k léptek az élre. Bár piszok jó autók, ahogy ezt az idei -
már korábban eldőlt - egyéni és csapat világbajnoki címük is
mutatja, csak kissé egyhangúvá válik így a versenyzés. Anglia
azonban mindig kivétel. Itt borul a papírforma, sosem tudni, mi
történik a következő gyorsaságin. Láttunk itt már keserves sírást,
de mennybemenetelt is.
Így hát pénteken fullra töltött telefonnal vágtam neki a napnak,
nehogy holmi akkuprobléma miatt lemaradjak akár egy bitnyi
információról. Érdeklődésem szép lassan kezdett alábbhagyni, mivel
minden SMS úgy kezdődött, 1.: Grönholm-Peugeot. Az első
gyors után közvetlen mögötte még Burns szerepelt, de aztán műszaki
gondok miatt a másodikon bent hagyott jó néhány másodpercet, így
eléggé hátra került. Ugyanígy járt C. McRae is, aki megint túl
gyors akart lenni, de szerencsére megúszta egy kicsúszással.
Petter Solberg |
A meglepetést azonban a szintén ifjúsági kategóriában
szereplő, és szintén már többször remek eredményt virító Petter
Solberg hozta. A második helyen tartotta a kék Subarut, miközben
hatalmasat vívott a mögötte haladó Martinnal. Az élre esélyük sem
volt, hiszen Grönholm megnyerte az összes pénteki gyorsot, de a
negyedik helyen repesztő Sainz-cal összefogva lelkiismeretesen
küzdöttek a második helyért. Mögöttük pedig egyre jobban
leszakadoztak a többiek.
A négyes számú gyorsot törölni kellett a rengeteg néző
miatt, így ennek örömére - vagy épp sajnálatára - az első nap
végére Colin feltornázta magát a hetedik helyre. Közvetlen előtte a
másik Subaruval a Monte-Carlo-i győztes, Mäkinen terpesztett. Úgy
tűnik, a Subaru keretbe szándékozott foglalni az idei bajnokságot,
s utólagos okossággal elárulhatom, hogy sikerült is neki. A Peugeot
pedig továbbra is hozta a formáját, hiszen mindhárom autója az első
tízben várta a szombatot: Rovanpera az ötödik, Burns a nyolcadik
helyről.
Szombaton aztán Britannia megmutatta a foga fehérjét.
Legalábbis annak a három autónak, amelyek a 10. gyorson ugyanabban
a kanyarban mutattak be hatalmas bukást. Nincs mit szépíteni, laza
kanyarkombináció, jól belátható, csak éppen hatalmas sebességgel
lehet beesni, és minden a csúszós skót talajon vett fékúton múlik.
Ezen múlt Delecour új navigátorának lelkiállapota is, hiszen Delec
ráfogta a hatalmas buktát. És ezen múlt a másik Mitsubishis, Jani
Paasonen eredménye is, hiszen ő is eldobhatóvá gyűrte a Lancert. És
ezen múlt Grönholm elsősége is, mivel ő volt a harmadik - vagyis az
első, mert a többiek utána érkeztek a kicsi a rakás játékba -, aki
ezen a helyen búcsúzott a versenytől. Bár ezt a gyorsot így Burns
nyerte, az élre mégis Martin lépett, nyomában Solberggel.
Ekkor sütött ki a nap rosszkedvünk egén. Mert ugye Martin az
élen, közvetlen mögötte alig 3 másodperccel Solberg, Sainz 16-ra.
Mit fog ehhez szólni a Ford csapat? Mivel a legesélyesebbnek
kikiáltott McRae egyre jobban lelassult - még Burns is megelőzte
időközben -, és már másfél percnyire volt az elsőtől, így, még ha
akarták volna sem oszthatták volna neki az első helyet. De ugye
Sainz-nak egy kis lélekápolás jól jönne, ehhez azonban még ott van
Solberg véleménye is. Szóval izgalom izgalom hátán. Persze nincs
olyan, hogy a csapat mondja meg, ki mennyire lassítson, ezen csak
én morfondíroztam a buta fejemmel.
Akárhogy is, Martin kitartóan tartotta az első helyet.
Mögötte annyit változott a helyzet a nap végére, hogy Solberg
felzárkózott 1,6 másodpercnyire, a többiek pedig még jobban
leszakadtak: a harmadik helyen Sainz már félpercnyire csúszott.
Mögötte Burns, Mäkinen, Loeb, C. McRae volt a sorrend, bár Colin
pörgött-forgott a nagy igyekezetben. A nap kiesője, és fair
play-díjasa is a Hyundai csapathoz kapcsolódik. Armin Schwarz
lerángatta az Accent hátulját a helyéről, miközben a kipufogó
megsérült, és cserébe jótékony füsttel töltötte meg a bódét. A
kékülő arcú versenyzők segítségére csapattársuk, Kankkunen sietett,
aki 11. helyét adta a mentőakcióért. De nem járt pórul, mert később
mégiscsak visszatornázta magát a kilencedikre.
Vasárnap aztán tovább fokozódott a helyzet. Az első gyorson,
ami mindössze 54 kilométeres volt, Solberg olyat ment, hogy
leszakadt ing-gatya. Három másodpercet adott a másodikként befutó
Burns-nek, míg a harmadikként beérő Rovanpera már csaknem egy
huszast kapott. Ezzel Persze a Subarus fiú átvette a vezetést is, a
20,5 másodperces előny pedig simán kitartott a futam végéig, sőt
négyet még rá is dobott. Ezzel megszerezte élete első VB
futamgyőzelmét, ami soha jobbkor nem is jöhetett volna, mert ezzel
a húzással az év végi összetettben is felugrott a hetedik helyről a
másodikra. Ez aztán a karrier!
És ez még nem minden. A tavalyi világbajnok Burns - aki idén
egyetlen futamot sem tudott megnyerni, pedig esélye lett volna -
most is remekül küzdött. Lelépte a harmadik helyen álló Sainz-ot,
elvéve tőle a bronzesélyes pozíciót. Az idegek harcában azonban
alulmaradt. A 16. gyorson eldobta a kanalat, és ismét pont nélkül
búcsúzott a futamtól. Így aztán
Sainz ismét a harmadik helyen találta magát, és ide már be
is szaladt. Ezáltal az év végi pontoskodásban is a harmadikként
végzett. Mögötte Mäkinen és McRae futott be. BigMak számára ez nem
sokat jelentett az összetettben, McRae azonban bebetonozta magát a
negyedik helyre.
Ezzel véget is ért az idei rali VB sorozat. Visszatekintve
ismét a Peugeot-k egyeduralmát hirdethetjük, de az is kezd
kibontakozni, hogy jövőre igencsak föl kell majd kötniük a gatyót.
Az átigazolásokkal, és a beígért fejlesztésekkel együtt nagyon is
erőteljes, kiszámíthatatlan szezonra számíthatunk 2003-ban. A
januári Monte-Carló-i futamig pedig már nincs is olyan sok idő.
|