A világbajnokság 13. futamát ausztrália rettegett útjain rendezték. A versenyzők nagyon tartottak az 1270 km össztávú, különleges talajú versenytől, hiszen a világbajnokság sorsa akár már itt eldőlhetett volna. A közel 400 km hosszú 21 gyorsasági szakasz nemcsak a speciális vörös murva, hanem a nemritkán 200 km/h óra feletti tempó miatt is különösen megerőltető a pilóták számára.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Ráadásul a rendezők
nem alkalmazták azt a tavaly már bevált módszert, hogy a
vezető versenyzők választhatják meg, a következő napon hányadikként
szeretnének rajtolni. Így marad a ,,szokásos" sorrend, az előző nap
abszolút eredménye alakítja a másnapi rajtsorrendet. Ez azonban a
versenyzők taktikázásához vezetett, ugyanis senki sem akart út
takarítói szerepet játszani.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A négyszeres világbajnok
Tommi Makkinen visszatért önbizalommal vágott neki az
eukaliptuszfák közti kergetőzésnek. Az előző futamon szerzett első
helyezés feledtette vele az ez évi balszerencséket, s fantasztikus
hajrával a harmadik napon átvéve a vezetést, elsőként futott a
célba. Nem hátráltatta a második napon kapott 10 mp-es büntetés
sem, amit korai rajtolásért kapott. Bár már csak matematikai esélye
van az újabb világbajnoki címre, mégis sokat számít ez az eredmény,
hiszen megtörni látszik a pechsorozat.
A győzelemre legesélyesebbnek Marcus Grönholm tűnt, aki Peugeot-jával vezeti a világbajnoki pontversenyt, s már ezen a futamon bezsebelhetett volna akkora előnyt, hogy akár már oda is adhatják neki a bajnoki címet. Ám nem így történt.
A murvamenőnek számító Grönholm megnyerte az első napi prológot, majd az első nyolc gyorsaságin is vezetett, annak ellenére, hogy ő takarította le az útról a port, ami csúszóssága miatt jelentősen lelassítja a rajta haladót. Ezután a már említett taktikai okok miatt lassított. A verseny végén a második helyen végzett, de továbbra is tartja vezető helyét a pontversenyben. Csapattársa Delecour rengeteg problémával küszködve, de a nem méltatlan negyedik helyen végzett, így tovább erősítették a Peugeot vezető helyét a gyártók pontversenyében.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Csak a harmadik helyezést sikerült elérni a
tavalyi győztes
Richard Burns-nek. Bár ez a futam a szívéhez nőtt,
argentínai győzelme óta őt is kísértik a problémák, úgy tűnik a jó
helyezés várat még magára. Az évad közepén még biztosra vehető volt
a bajnoki címe, de ez az álláspont azóta némileg módosult.
A bajnokság megnyerésére azért még van esélye, nem is kevés, de most egy picivel távolabb került, hiszen nőtt a különbség közte és Grönholm között. A Subaru csapat másik nagyágyúja Kankunnen remekül szerepelt, már ameddig ment. A második napon az utolsó előtti gyorsaságin végrehajtott kicsúszásával ugyanis búcsút kellett vennie a kenguruktól.
Colin McRae különösen nagy várakozással tekinthetett a verseny elé, hiszen egyrészt még a világbajnoki cím is elérhető távolságban volt számára, valamint ez volt élete 100. futama. Bár a korzikai bukás nyomai még mindig látszódtak rajta valamint a vezetési stílusán, mégsem ez okozta a korai búcsúzást. Már a hatodik gyorsasági szakaszon kiállásra kényszerült motorhiba miatt, s elköszönhetett a világbajnoki címtől.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Így
a Ford csapat már csak Carlos Sainzban bízhatott, de ez sem
tartott sokáig, ugyanis nemsokára az ő autója is feladta a harcot.
Ha versenyben maradt volna, akkor is számíthatott volna valamilyen
büntetésre, mert az FIA megfigyelői nem nézték jó szemmel azt a
taktikai húzását, hogy
megállt néhány centiméterrel az időmérő fotocella előtt, s
mikor úgy gondolta, a hátránya már elég a következő napra, indult
tovább. A csapatnak már csak a gyártók versenyének megnyerésére van
esélye, egyéniben pilótáik már eljátszották ezt a lehetőséget.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az ötödik helyre a pontversenyben nem sok vizet zavaró Kenneth
Eriksson érkezett Hyundai Accent WRC tipusú autójával. A
gyengécske autó nem mutatott hátrányt a csúszós utakon a jelentősen
erősebb vetélytársaival szemben. A hatodik helyért járó egy pontot
az újoncnak számító
Tapio Laukannen zsebelhette be, aki ugyan Ford Focusával a
gyári csapat pilótájaként indult, de nem nevezték a
csapatversenybe, így nem hozott pontokat a Fordnak.
A november 23-26-án megrendezésre kerülő angliai futamra marad tehát a VB cím eldöntése. Esélye erre Grönholmnak és Burnsnek van akik 7 pontra állnak egymástól. De Burns második helyezése már korántsem annyira biztosított, mert az őt követő McRae és Sainz egyaránt mindössze 5 pontra vannak lemaradva, s mögöttük Makkinent már csak egyetlen pont választja el tőlük.
