Megtört a jég: az eddig száz százalékos Tóth János - Tóth Imre párosnak idén először nem sikerült megnyernie egy futamot. Igaz, Janikáék mindent megtettek, de a technika ezúttal nem volt kegyes az évad sikerpárosához, így egyelőre nem sikerült eldönteni az abszolút bajnoki cím sorsát, ami talán nem is olyan nagy baj.
![]() |
A gyõztes autó a verseny után |
Korábban csak egy kis olajfolyás jelezte, hogy valami nincs rendben a 206 WRC-vel, aztán pénteken reggel négy perces késéssel érkeztek az első időellenőrző ponthoz, mivel a tank körül szivárgott a benzin. A hosszúra nyúlt javítást 40 másodperces büntetéssel díjazták a sportbírók, amihez az első gyorsaságin további 6 másodpercet írt a kiváló formában autózó Túri-Papp duó. Aztán elkezdődött az adok-kapok. A következő gyorson Túriék defekt miatt csak a 4. időt autózták, a Peugeot viszont belelendült, és 11 másodpercet vert Túrira. A nap további szakaszain Túri, Tóth, egy holtverseny, Tóth, Túri, újabb döntetlen, Tóth, Túri volt a győzelmek eloszlása.
![]() |
A megázott Tagai testvérpár
Pezsgõben fürdették õket szerelõik a kategóriagyõzelem örömére |
Összességében alig volt különbség a két páros
pénteki teljesítményében, ha a Corolla defektjét, és Janikáék
büntetését nem számoljuk, így azonban bő 30 másodperccel Túriék
vezették a versenyt a második nap végén. A harmadik, és negyedik
hely kérdése egy pillanatig sem lehetett kétséges, az előbbit a
szintén műszaki problémákkal küszködő Érdiék tartották a markukban,
míg az utóbbit az N csoportot toronymagasan vezető Tagai testvérek
bérelték ki. A Kit-Car kategória tavalyi bajnokát, Bútor-Táborszki
párost a tizenkettedik gyorsaságin hagyta cserben a Ford, így már
csak matematikai esélyeik maradtak a címvédésre.
Turi Tamás - Papp György:
"Az autónak semmi baja nem volt, csak az, amit én csináltam
neki, hiszen a hatodik gyorson a defekt után meglátogattam az
árkot. ... Érdekes volt, hogy ma az egyik szakaszon Janiéknak,
a másikon pedig nekünk ment jobban, bár az igazat megvallva,
nem tudom, miért nem sikerültek a Rugógyári úti pályák."
![]() |
A Tóth-Tóth párosnak még kûzdenie kell a bajnoki címért |
Ifj. Tóth János - Tóth Imre:
"Csak mosolyogni tudok az egészen. Mindenki annyira
várta, hogy most itt bajnokavatás lesz, pedignem szabad
elfelejteni: ez rali! ... Eddig egyetlen versenyen sem
voltgondunk, most mindkét nap. ... Egy biztos, érdekes nap
lesz holnap."
Sajnos a péntek éjszaka sem telt eseménytelenül, Oroszlán Lászlóhoz igen fájdalmas vesegörcsök miatt kellett orvost hívni, és már a verseny feladásának gondolata is felvetődött az N csoport második helyén álló testvérpár fejében. Végül - mindannyiunk nagy megkönnyebbülésére - mégis a folytatás mellett döntöttek.
A szombati nap ugyanott folytatódott, ahol előző nap végzett a mezőny: a HUNGEXPO területén. Ahogy korábban, most is Túri ment jobban ezen a szakaszon, 4 másodperccel növelve amúgy is tetemes előnyét. A 16. gyorson aztán végleg eldőlt a Túri-Tóth párharc kimenetele: Janikáék Peugeot-ja a szakasz elején defektet kapott, és a hátralévő távot a felnin végigautózva csaknem két perces hátránnyal értek be a célba, így visszaestek a 3. helyre Érdiék mögé. A következő szakaszon a nagy előny tudatában Túriék egy kicsit visszavettek a tempóból, míg Érdiék hatalmasat autózva a Tóth-Tóth párossal holtversenyben lettek elsők. Aztán Janikáék tovább erősítettek, és több mint 8 másodpercet verve az Érdi-Varga duóra újra felkapaszkodtak a második helyre.
A 19. gyorsaságin Túriék nekicsúsztak egy korlátnak, és újabb 16 másodpercet veszítettek előnyükből a fergetegesen autózó Tóthékkal szemben, bár tulajdonképpen szerencsésen megúszták, csak egy méretes horpadás jelezte a történteket a Toyota hátulján. A hátralevő három gyorsaságiból Tóthék még kettőt megnyertek, így biztosították második helyüket, míg az utolsó, HUNGEXPO-s szakaszon Érdiék mentek a leggyorsabban, ám a kialakult sorrenden ez már nemigen változtatott.
Túri végre abszolútban is első tudott lenni, Janikáék - két perc lemaradással - a második helyre hozták a Peugeot 206 WRC-t, a végig megbízhatóan autózó Érdiék lettek a harmadikok, míg a negyedik helyet, és egyben az N csoportos győzelmet problémamentes autózással a Tagai Tamás - Tagai Róbert kettős szerezte meg. Oroszlánék - az egészségügyi problémák ellenére is - megtartották az ötödik helyet, amely egyben a szériakocsik ezüstjét is meghozta számukra. A KitCar kategóriát Bútor és Szabó kiesésének köszönhetően Fülöp Rajmund nyerte Skoda Octaviájával.
|
