Bútor Róbert a Wales-ralin

2006.11.08. 15:28
Az utolsó utáni pillanatban kapott lehetőséget Bútor Róbert és beugró navigátora, Tóth Imre, hogy rajthoz állhassanak a Wales-ralin.

A csapat elmondása szerint már másodszor lepte meg őket a Suzuki Sport Európa (az első a Swift volt a Mecsek-ralira), hogy erőteljes támogatást nyújtanak a rali-világbajnokság idei záró futamán, a Wales-ralin való részvételben. Suzuki Ignisszel állnak rajthoz, de nem a fehér autóval, amivel már a hazai futamokon láthattuk őket, hanem egy másikkal, ami sárga színű lesz. Új navigátor is debütál Robi mellett, Tóth Imre személyében, mivel Tóth Vili a külföldi szerepléseket nem vállalja. Ezt a döntését eddig is tiszteletben tartotta a csapat, de természetesen ő is kint lesz mint csapattag, és számítanak a segítségére is.

Nagyon sokat dolgoztunk azon, hogy rajthoz állhassunk az idén egy vb-futamon. Sokáig úgy tűnt, hogy jól állunk, de a költségvetésünk utolsó részlete végül nem jött össze. Szerdán volt a nevezési zárlat, és aznap este csapatvezetőnkkel, Balkányi Györggyel el is temettük a vb-futamot. Csütörtökön voltunk egy teszten, ahol a Suzuki Swift új utcai modelljét, a pályaversenyautót és a Super1600-as raliautót hasonlítottuk össze. Ezen a teszten kérdezte meg Szittya Tamás (a Suzuki Sport Európa Kft. csapatvezetője), hogy mit csinálok december 1-3 között. Mondtam neki, hogy jó vicc, biztos elutazok valahova a családommal, és még a tévében sem nézem meg a versenyt. Erre azt válaszolta, hogy jobban tenném, ha már 27-én elutaznék Walesbe, mert másnap kezdődik a pályabejárás. Ugyanis a Suzuki Sport Európa Kft. kipótolta a költségvetésünket. Gyorsan felhívtuk a rendezőket, hogy adminisztrációs hiba miatt nem tudtuk elküldeni a nevezést. Az MNASZ-től nagyon korrekt igazolást kaptunk az elmúlt öt éves teljesítményünkről, amit ezúton is nagyon köszönök. Pár nappal később a rendezők vissza is jelezték, hogy elfogadták a nevezésünket. Ez azért is nagy dolog, mert teltház van a versenyen, a rendezők által maximált 120-as létszámot teljesen kitöltötték - mesélte Robi.

Ami a versenyt illeti, nagyon kemény futamra számítok. Az egyetlen célunk, hogy célba érjünk. Nem hiszem, hogy a mi vb-s rutinunkkal, ami a két évvel ez előtti Szardínia Ralira korlátozódik, most a győzelmet kellene megcéloznunk. Viszont a tapasztalatainkat szeretnénk hasznosítani. Szardínián a legnagyobb problémát az jelentette, hogy nem készültünk fel kellőképpen a tréningre. Most két tréningautót viszünk magunkkal, kartervédővel felszerelve és tökéletesen felkészítve. Már a pályabejáráson lesz szervizcsapatunk, ami azonnal segít, ha problémánk adódik. A vb-n kétszer lehet tréningezni a pályákat, ami rettenetesen kevés, éppen ezért törekednünk kell, hogy legalább ezt ki tudjuk használni. Szardínián volt olyan pálya, amit csak egyszer tudtunk letréningezni. Szeretnénk jól érezni magunkat a versenyen, sokat tanulni, és a magyar ralisport hírnevét öregbíteni. Remélem, a szurkolóinknak is örömet szerzünk ezzel a kis kiruccanással - tette még hozzá.

Az eseményről természetesen a TotalCar is beszámol majd.