Padlógáz világszerte

2005.05.17. 09:50

Volt hazai rali is a hétvégén. A Nemzeti Szövetség utánpótlás bajnokságának második futama a Rábaringen. Ha esetleg nem hallott róla, vagy nem talál róla hírt az a szokásos érdektelenség miatt van, ami ezeknek a versenyzőknek az erőfeszítéseit kíséri. Olyan anyátlan-apátlan sorsú srácok ezek. Most is például egészen máshol - murvás talajon - kellet volna versenyezniük, nem a kamion tesztpálya aszfaltján körözni, de így sikerült. A versenynaptárban szereplő egyetlen murvás futam így egyelőre elmarad, majd valamikor év vége felé talán bepótolják - ígéri a Szövetség. Vagy nem. Tavaly is valahogy idő előtt vége lett a Junior szezonnak, aztán hirtelen november végére kaptak még egy versenyt. Ilyen körülmények között nem egyszerű felnőni.

Persze a versenyzők is érzik a halszagot. Egyre kevesebben vannak. Ami csak nekik fáj, mert a rendezőknek, és a szövetségnek csak nyűg ez a Juniorosdi. Drága is, macerás is, és még a média is csak akkor figyel rá, ha baleset történik. Most is volt, de szerencsére nem a versenyen, hanem utána az elpakolásnál. A pályabírókat összeszedő autó ütközött egy szerviz autóval. Halálos sérülés szerencsére nem történt. A gyorsan kisiető országos sugárzású tv-csatorna embereit pedig már nem engedte be a rendezőség a pályára. Nem kell tunkolni. Ha eddig nem érdekelte őket, akkor ezt se kell szétkürtölni. Ők persze annyira megsértődtek, hogy még másnap is arról szólt a híradó, hogy nem engedték be őket... persze, hogy ki nyert, és egyáltalán mi volt ez a rendezvény, azt még ekkor sem említették. Most én megteszem

I. Kikelet Rali
Yokohama Junior Rallye Bajnokság második futama


Az előző futamhoz hasonlóan most is minimális etap távval bonyolódott a verseny. Ez egyébként tök jó. Minden közel, szervizelés rögtön a gyors után, pörgős az ügymenet. 56 kilométeres össztáv, nagyjából 5 km az etap. Öt gyorsasági: háromszor ugyanaz egymás után, aztán kicsit eltérő nyomvonalon még két kör.



Minden zajlott menetrend szerint. Szombaton gépátvétel, vasárnap reggel kilenckor pedig a nagyjából 50 autós mezőny felsorakozott a rajthoz. Sorban lenyomták a gyorsokat, miközben kicsit megcsappant a létszám. Voltak műszaki gondok, voltak fénysérült autók, melyek egy része nem folytatta a versenyt. Délután négy óra körül már vége is volt a melónak, törölgették a szerszámokat a dolgozók, nagyjából ekkor történhetett a baleset.



A verseny érdemi részének már vége volt, az eredmények viszont csak ez után dőltek el. A leggyorsabb időt futó Bognár-Várfalvi kettőst kizárták, szabálytalan műszaki megoldás miatt, és másnál is találtak kivetni valót. A végeredmény így másképp alakult, mint ahogy az utolsó gyors után hittük volna. A győztes a Szommer-Hosszú-Honda trió lett. Következő futam - ha lesz - június elején Miskolc környékén várható.