Jó az öreg a háznál

2006.04.10. 08:15
Megkezdődött az Audi és a Mercedes párharca. A téli álom után a pilóták kiéhezve várták a szezon kezdetét, és ez a 37 körös viadal minden másodpercében érezhető volt.

Idén a DTM két súlyos veszteséggel kezdte meg az évet. Egyrészt visszavonult az Opel, így már csak két csapat, az Audi és a Mercedes van versenyben, másrészt távozott a tavalyi bajnok is, Gary Paffett idén a McLaren tesztpilótájaként tevékenykedik, így Hockenheimben őt csak a boxutcában láthattuk. A verseny ennek ellenére nagyon izgalmasan alakult, rengeteg előzést, lökdösődést láthattunk, a DTM első futama több fordulatot hozott, mint az utóbbi tíz év Formula-1-es versenyei együtt.

A kvalifikáció

A DTM-ben idén új szabályokat vezettek be, így az időmérő edzés gyökeresen megváltozott. A kvalifikáció megkezdése után 14 perccel a hat leglassabb pilóta mehet törülközni. A második szakaszban a maradék 14-nek újabb tíz perce van, hogy bizonyítson. A harmadik, végső szakaszba már csak a leggyorsabb nyolc versenyző kerülhet be. Nekik további hét perc áll rendelkezésükre, hogy eldöntsék, kié lesz az első rajtkocka.


A Mercedes magabiztosan teljesített az időmérő edzésen, úgy látszik, ők alkalmazkodtak jobban az új körülményekhez. Az első három helyet egy-egy C-Klasse DTM szerezte meg, a volánnál Jamie Greennel, Bernd Schneiderrel és Bruno Spenglerrel. Az autók sokat fejlődtek, Green 1:33,473-as ideje 1,77 másodperccel gyorsabb Ekström egy évvel korábban futott körénél.

A leggyorsabb audis meglepetésre Martin Tomczyk volt, pedig az Audi nem gyengült meg, a 2004-es bajnok, Ekström, és a hétszeres Le Mans-i győztes Kristensen továbbra is a legújabb fejlesztésű gyári A4 DTM-mel versenyez. A svéd pilóta csak a hatodik rajtkockát szerezte meg, igaz, két ex-Formula-1-es nagyágyút, Mika Häkkinent és Heinz-Harald Frentzent utasította maga mögé, utóbbi az Opel távoztával az Audihoz igazolt.

Nyilatkozatok a kvalifikáció után


Jamie Green, Salzgitter AMG-Mercedes: Az új kvalifikációs rendszer a nézők és a versenyzők számára egyaránt sokkal izgalmasabb. Új kihívással kell szembenéznünk. Egy dolog biztos: a legfontosabb, hogy bekerülj a végső szakaszba, és aztán ott is gyorsnak kell lenni. Én a második szakaszban egy kicsit gyorsabb voltam, mint a harmadikban, így nem voltam egészen biztos benne, hogy ez az eredmény elég lesz-e az első rajtkockához, de elég volt. Holnap egészen biztosan nagyon szoros lesz a verseny, nemcsak az Audi, a csapattársaim ellen is küzdeni fogok.

Bernd Schneider, Vodafone AMG-Mercedes: Majdnem tökéletes pozícióból indulhatok holnap. Ha 84 ezredmásodperccel gyorsabb lettem volna, akkor lett volna tökéletes. Az új szabályok érdekesek, ugyanakkor újfajta kihívást jelentenek, hiszen soha nem lehetsz biztos benne, hogy sikerül bejutnod a következő szakaszba, ezért hát végig keményen kell menni, hogy sikerüljön.


Bruno Spengler, DaimlerChrysler Bank AMG-Mercedes: Eddig a legmeggyőzőbb teljesítményt ezen a hétvégén a szerelőim nyújtották. Tegnap kigyulladt az autóm, de ők mára újjáépítették. Amikor tegnap este tízkor elmentem a pályáról, nem gondoltam volna, hogy ez lehetséges. Ez a mai harmadik hely a csapatom érdeme.

Martin Tomczyk, Audi Sport Team Abt Sportsline: Olyan ez az új rendszer, mintha a Super Pole-t kéne háromszor egymás után teljesítenem. Nagyon élveztem. Eddig ez DTM-es pályafutásom egyik logjobb hétvégéje. Végig a legjobbak között voltam, tökéletes harmóniában vagyok a versenyautómmal. Olyan, mintha síneken menne.

A kvalifikáció eredménye

1. Jamie Green, AMG-Mercedes C-Klasse
2. Bernd Schneider, AMG-Mercedes C-Klasse
3. Bruno Spengler, AMG-Mercedes C-Klasse
4. Martin Tomczyk, Audi A4 DTM
5. Stefan Mücke, AMG-Mercedes C-Klasse
6. Mattias Ekström, Audi A4 DTM
7. Mika Häkkinen, AMG-Mercedes C-Klasse
8. Heinz-Harald Frentzen, Audi A4 DTM
9. Tom Kristensen, Audi A4 DTM
10. Daniel laRosa, AMG-Mercedes C-Klasse
11. Frank Stippler, Audi A4 DTM
12. Alexandros Margaritis, AMG-Mercedes C-Klasse
13. Timo Scheider, Audi A4 DTM
14. Pierre Kaffer, Audi A4 DTM
15. Christian Abt, Audi A4 DTM
16. Jean Alesi, AMG-Mercedes C-Klasse
17. Susie Stoddart, AMG-Mercedes C-Klasse
18. Mathias Lauda, AMG-Mercedes C-Klasse
19. Olivier Tielemans, Audi A4 DTM
20. Vanina Ickx, Audi A4 DTM

A DTM első futama

Az izgalmak már a verseny előtt elkezdődtek. Az első rajtkockából induló Green a felvezető körben a gumijait melegítette, de motorvezérlő elektronika hibája miatt elveszítette az uralmat autója felett. A versenyautó megpördült. Nem ment neki senkinek, semminek, de lecsúszott a pályáról, így az angol poros gumikkal, idegesen várta a rajtot.


A brit pilóta a szomorú előjáték után rosszul rajtolt, ráadásul az első kanyarban Spenglerrel csatázott, mindketten lementek az aszfaltcsíkról, és ezzel igencsak hátra csúsztak. Kiderült, hogy Bernd Schneider mégiscsak tökéletes helyről indulhatott, ugyanis ő fordult el elsőnek a célegyenes végén. Lélegzetelállító rajtot, és első kört láthattunk, ádáz küzdelem indult meg a pozíciókért. A nyomást egyedül Christian Abt viselte nehezen, a német ugyanis megpördült a kör végén.

A második körben is óriási tülekedés volt, egymás hegyén-hátán száguldottak a versenyautók, de nagyjából beállt a sorrend. Schneider tisztán vezetett, mögötte Mücke, Ekström, Frentzen, Spengler, Häkkinen, Stippler, Margaritis volt a sorrend. Tomczyk visszaesett a 11. helyre, Green pedig a kör végén kijött a boxba, és befejezte a versenyt.


Frentzen nem sokáig tudta tartani magát, a kanadai Spengler az ötödik körben elvette tőle a negyedik pozíciót, ráadásul a németet ezek után a kétszeres finn Formula-1-es világbajnok, Mika Häkkinen vette üldözőbe. A hatodik körben megkezdődtek a kerékcserék. Az élmezőny kezdett kiszállingózni a boxba. A kiállások után Margaritis megelőzte Frentzent, Schneider pedig magabiztos 7,7 másodperces előnnyel jött vissza a pályára.

Abt a tizenkettedik körben kakaskodott egy kicsit a kerékcsere miatt mögötte autózó Schneiderrel, majd technikai probléma miatt kiállt a boxba. Tom Kristensen és Jean Alesi a 14. körig várt a boxkiállással, és ez jó taktikának bizonyult. A dán a 15. körben megelőzte Mückét, és feljött a harmadik helyre. A 16. körben már mindenki volt a boxban, a sorrend ekkor Schneider, Ekström, Kristensen, Mücke, Margaritis, Frentzen, Tomczyk, Häkkinen.


Ekström nem volt elég gyors, így nem védelmezte pozícióját, hagyta, hogy a szintén Audival versenyző Kristensen megelőzze. Később Häkkinen is megvillant, és egy gyönyörű manőverrel megelőzte Tomczykot. A 19. körtől a pilóták megkezdték a második kerékcseréket. A 23. körben Mücke kiforgatta Margaritist. A görög gyorsan reagált, így az AMG-Mercedes pillanatok múlva már újra versenyben volt, Mücke viszont lelassult és kiállt.

A 26. körben Ekström műszaki probléma miatt feladta a versenyt. Ezek után sem maradtunk esemény nélkül, több párosban, hármasban autóztak tizedmásodpercekre egymástól a pilóták, de a futam végén már senki nem adta oda másnak a pozícióját. Schneider magabiztosan versenyzett, tisztán nyerte meg a hockenheimi versenyt, Kristensen a kilencedik rajtkockából indult, és a második helyen ért be. A harmadik pilóta is az idősebb korosztályból került ki, Frentzen első versenye az Audi A4 DTM-mel jól sikerült.

A DTM első futamának végeredménye

1. Bernd Schneider, AMG-Mercedes C-Klasse
2. Tom Kristensen, Audi A4 DTM
3. Heinz-Harald Frentzen, Audi A4 DTM
4. Mika Häkkinen, AMG-Mercedes C-Klasse
5. Alexandros Margaritis, AMG-Mercedes C-Klasse
6. Jean Alesi, AMG-Mercedes C-Klasse
7. Martin Tomczyk, Audi A4 DTM
8. Timo Scheider, Audi A4 DTM
9. Bruno Spengler, AMG-Mercedes C-Klasse
10. Susie Stoddart, AMG-Mercedes C-Klasse
11. Mathias Lauda, AMG-Mercedes C-Klasse
12. Frank Stippler, Audi A4 DTM
13. Olivier Tielemans, Audi A4 DTM
14. Daniel laRosa, AMG-Mercedes C-Klasse
15. Vanina Ickx, Audi A4 DTM
- Mattias Ekström, Audi A4 DTM
- Stefan Mücke, AMG-Mercedes C-Klasse
- Pierre Kaffer, Audi A4 DTM
- Christian Abt, Audi A4 DTM
- Jamie Green, AMG-Mercedes C-Klasse