DTM hideg fejjel

2006.04.11. 08:55
Véget ért az első verseny. Van aki elégedett, van aki kevésbé, és van, aki a versenytársakat okolja minden búbánatért.

Bernd Scheider

Bernd Schneider, Vodafone AMG-Mercedes: Nagyon örülök a 40. győzelmemnek. A csapatom tökéletes autót rakott alám, és a kiállásoknál is jó munkát végeztek. Mindenkinek köszönöm. Ezen a hétvégén minden jól alakult, jó érzés, hogy újra sikerült itt nyerni.

Tom Kristensen, Audi Sport Team Abt Sportsline: Nagyon boldog vagyok, hogy a második helyen végeztem, azután, hogy a kilencedik rajtkockából indultam. A csapat nagyon jó munkát végzett a kerékcseréknél, és jó taktikát találtak ki a versenyre. Abszolút a határon autóztam. Egyre közelebb kerültem Berndhez, és azt hittem, akár nyerhetek is. Sajnos körülbelül 11 körrel a vége előtt egy kanyar kijárati ívén túlságosan rámentem a rázókőre, és elferdült a kormányom. Ezek után már semmit sem kockáztattam, távol tartottam az autót a kerékvetőktől. Így végül is örülök a második helynek. Mindent nagyon köszönök a csapatnak, nekik köszönhetem ezt a remek helyezést.


Heinz-Harald Frentzen

Heinz-Harald Frentzen, Audi Sport Team Abt Sportsline: Tényleg nagyon elégedett vagyok. A DTM-ben nagyon fontos, hogy rögtön az elején már jó helyen legyél a bajnokságban. Tudtam, hogy nagyon jó az A4-esem, és ezt mindenképpen pontokra akartam váltani. A rajt után egy kissé elbizonytalanodtam, mert erősen alulkormányzott volt az autó, támadni egyáltalán nem volt esélyem, sőt, arra kellett figyelnem, hogy ne veszítsek túl sok pozíciót. Ezért hívott be a csapat korábban. Az új gumikon helyre állt az autó egyensúlya, a taktika, hogy korán raktuk fel a második garnitúra gumit, kifizetődött, még akkor is, ha Mika nagyon közel volt már a verseny vége felé.

Mika Häkkinen, AMG-Mercedes: Jobb lett volna a dobogón végezni. A második boxkiállás után Heinz-Harald Frentzen mögé jöttem vissza, fel tudtam zárkózni egészen, de megelőzni nem bírtam. A hetedik helyről indultam, ennek tükrében elégedett vagyok az eredménnyel, de lesz ez még jobb is az elkövetkező versenyeken.


Alex Margaritis

Alex Margaritis, Easy Rent AMG-Mercedes: Jó érzéssel autóztam a reggeli bemelegítés alatt. Gyorsak voltunk, örülök az ötödik helynek, és annak, hogy azok közül a versenyzők közül, akik tavalyi technikával versenyeznek, én voltam a leggyorsabb.

Jean Alesi, AMG-Mercedes: Az időmérő nem sikerült valami jól, de a csapat nem adta fel, és remek autót adtak alám. Mindenkinek köszönöm!

Martin Tomczyk, Audi Sport Team Abt Sportsline: A rajtom jól sikerült, de az első kanyarban az előttem lévő két Mercedes akadályozta egymást, én meg lassítottam, mert mindenképpen ki akartam maradni a buliból. Jobbra Ekström volt szorosan mellettem, Spengler pedig átjött az én ívemre, és keményen megtaszított. Nem akartam átadni az ütést Mattiasnak, inkább elvettem a gázt, és veszítettem néhány pozíciót. Spengler később újra hibázott, mikor még egyszer teljes erőből nekem jött. A fűről jöttem vissza, visszaestem a tizenegyedik helyre, és az autóm sem volt már tökéletes ezután. Ettől eltekintve elégedett vagyok a hétvégével, mert a csapatom nagyon jól teljesített. Pontot akartam szerezni, és evvel a hetedik hellyel sikerült.

Timo Scheider, Audi Sport Team Rosberg: A nyolcadik hely alapjában véve jó dolog, tekintettel arra, hogy a 13. rajtpozíció nem volt éppen ideális. Egy kis szerencsével és jó küzdőszellemmel megszereztük az első pontunkat. Egyre jobb és jobb teljesítményt nyújtottunk ezen a hétvégén, nagyon jó tempót autóztunk a versenyen. Elégedett vagyok, nagyon köszönöm a csapatnak.


Bruno Spengler

Bruno Spengler, Daimler Chrysler Bank AMG-Mercedes: A rajt utáni első kanyarban veszítettem pár pozíciót, de fel tudtam zárkózni. A sérült gumi miatt sok időt vesztettem, a második kerékcserét a tervezettnél hamarabb kellett végrehajtani. Ennyi.

Susie Stoddart, AutoScout24 AMG-Mercedes: Örülök, hogy első DTM-versenyemet a tizedik helyen zártam. Gyors volt az autó, jók voltak a kiállások. Boldog vagyok, és nagyon várom a következő versenyt.

Mathias Lauda, Second Hand AMG-Mercedes: Elégedett vagyok az első DTM-versenyemmel. Sajnos a rajtnál nem láttam a lámpát az előttem lévő autó légterelőjétől.

Frank Stippler, Audi Sport Team Rosberg: Gratulálok Timo Scheidernek, mert sikerült pontot szereznie. Sajnos az én versenyem nem terv szerint zajlott le. Többször ütköztem, megsérült a kasztni, és néhány elem le is szakadt. A rádiókapcsolat sem működött normálisan. Ráadásul a tankolásnál kiömlött egy kis benzin, ami a végén nagyon hiányzott.

Olivier Tielemans, Futurecom TME: Nagyon tetszett az első DTM-versenyem. A 2004-es autóval nem olyan rossz ez a 13. hely. Sajnos a kiállásoknál veszítettem egy kis időt, és a második garnitúra gumi sem volt tökéletes. Talán a második legjobb 2004-es autóval versenyző pilóta is lehettem volna, de sebaj, ez egy jó kezdet volt.


Vanina Ickx

Daniel la Rosa, TrekStor AMG-Mercedes: Remek verseny volt. A nyolcadik helyen voltam, pontokért harcoltam egészen az utolsó körig. Még a hetedik helyért is küzdöttem Martin Tomczykkal. Aztán az autó megállt, és az utolsó körben félre kellett állnom.

Vanina Ickx, Futurecom TME: Nagyon jó start volt ez számomra a DTM-ben, boldog vagyok, hogy be tudtam fejezni a versenyt. A rajt után nagy volt a kavarodás. Voltak, akik a kavicságyból zúztak vissza a pályára, nagyon kellett figyelni. Christian Abt pont előttem pördült meg, de ki tudtam kerülni. Kimaradtam a bunyóból, hamar kimentem a boxba, aztán tiszta pályán autózhattam.


Mattias Ekström

Mattias Ekström, Audi Sport Team Abt Sportsline: A hatodik helyről rajtoltam, és a második kanyar után már a harmadik pozíció volt az enyém. Ennek örültem. Az autóm sajnos eléggé alulkormányzott volt, nem volt igazán gyors. A stratégiánk jó volt, a kerékcserék is szépen mentek. Úgy tűnt, minden rendben van, amikor 12 körrel a vége előtt eltört a jobb első felfüggesztés. Mindenképpen tüzetesen meg fogjuk vizsgálni, miért történhetett ilyesmi.

Stefan Mücke, TV-Spielfilm AMG-Mercedes: Nagyon csalódott vagyok. Mattias Ekström hibázott, mikor előttem fékezett, miközben Alexandrosszal fej fej mellett mentünk. Nem tudtam már kikerülni Alexet, és az ütközéskor eltört a felfüggesztésem.

Pierre Kaffer, Audi Sport Team Phoenix: Nem sikerült jól a rajtom, nagyot kellett fékeznem az első kanyarban, és több pozíciót vesztettem. Jó tempót tudtam autózni, de „barátom”, Stefan Mücke, megint nekem jött. Tönkrement a kormányművem, és befejeztem a versenyt. A csapat is szomorú.


Jamie Green

Christian Abt, Audi Sport Team Phoenix: Iszonyú volt ma az iram. Az első körökben úgy éreztem, jó versenyünk lesz. Az autó gyors volt, a beállítást is jól eltaláltuk. Jó irányba mentünk, de egy technikai malőr megakadályozott, hogy befejezzem a versenyt. Csalódott vagyok, de azért várom a következő futamot.

Jamie Green, Salzgitter AMG-Mercedes: Bosszantó vége lett ennek a hétvégének, pedig ígéretesen kezdődött. A motorvezérlő elektronika meghibásodását már a felvezető körben megtapasztalhattam, mikor megpördültem. Ilyen az autóverseny. Lélekben már a következő, lausitzringi versenyre készülök.