DTM hideg fejjel

2006.07.04. 11:39
Kevesen érzik úgy, hogy tökéletesen sikerült a versenyük, de azért vannak boldog fejek is a mezőnyben. Legrosszabbul természetesen a Le Mans-i csúcstartó, Kristensen érzi magát, hiszen már a zsebében volt a győzelem, mégsem szerzett pontot. De legalább együttérzőek a csapattársak.

Mattias Ekström felől elszált a viharfelhő

Mattias Ekström, Audi Sport Team Abt Sportsline: Teljesen eltölt a boldogság, semmi mást nem érzek. Ez a győzelem kárpótolja az egész csapatot, akik jóban-rosszban kitartottak mellettem, pedig az utóbbi versenyeken igencsak rám járt a rúd. Sajnálom Tomot (Kristensen), megérdemelte volna, hogy nyerjen. Biztos vagyok benne, hogy ha összetart a csapat, a bajnoki cím sorsa még sokáig nyílt kérdés marad.

Jamie Green, Salzgitter AMG-Mercedes: Örültem a jó rajtnak, és versenyben is jó tempót tudtam autózni. Tán sok volt a jóból, azért csúsztam ki, és Mattias Ekström megelőzött. Csalódott vagyok, és a csapatot is sajnálom, megérdemelték volna a győzelmet. A ma szerzett nyolc pont azonban nagyon fontos a bajnokság szempontjából.

Bernd Schneider, Vodafone AMG-Mercedes: Nem számítottam rá, hogy a hatodik rajtkockából fel tudom magam verekedni a dobogóra, de jó volt a stratégiánk, az autó is remek volt, és jó tempót tudtam autózni. Ha Timo Scheider nem tartott volna fel 30 körön át, még jobb eredmény születhetett volna, mert mielőtt beszorultam, még Ekström előtt voltam. Örülök, hogy visszavettem a vezetést a bajnokságban, nagyon várom már a norisringi viadalt.


Tomczyk elképesztően vagány

Martin Tomczyk, Audi Sport Team Abt Sportsline: A negyedik hely tulajdonképpen nagyon jó teljesítmény, a rajt, és különösen az első kiállás után nem ezt vártam. Kint kellett maradnom a pályán, két pozíciót is veszítettem így. Ha jobb a stratégiánk, Bernd Schneidert is támadhattam volna. Végül azonban ugyanott végeztem, ahol jó stratégiával végeztem volna, így hát elégedett vagyok.

Christian Abt, Audi Sport Team Phoenix: Kemény verseny volt. Az utolsó tíz kör különösen megterhelő volt, nagyon örültem, mikor végre megláttam a kockás zászlót. Ha az ember szinte végig az ötödik helyen megy, elégedett lesz. A stratégiánk jól működött, bár talán egy kicsit sokáig maradtam kint a pályán. Végülis minden összejött, sikerült átszelnem a célvonalat, méghozzá pontosan abban a pozícióban, amiben szerettem volna. Szeretném a szezon további részében is tartani ezt az iramot, most jönnek az én pályáim.


Ez Alesi, csak nem látszik a sisaktól

Jean Alesi, stern AMG-Mercedes: Nagyon örülök, hogy megint sikerült pontokat szereznem. Volt néhány kisebb hibám, de összességében remek verseny volt.

Bruno Spengler, DaimlerChrysler Bank AMG-Mercedes: Gyengén rajtoltam, nagyon kipörögtek a kerekeim. Utána viszont jó tempót autóztam, a csapat kiváló munkájának is köszönhetően az ötödik helyen autóztam. Aztán Christian Abt lelökött a pályáról, ami igazán nem volt fair.

Alexandros Margaritis, Easy Rent AMG-Mercedes: Nagyon alulkormányzott volt az autóm az egész verseny alatt. A jó stratégiának hála, egy pontot azért így is sikerült szerezni.

Pierre Kaffer, Audi Sport Team Phoenix: Boldog vagyok. A két kiállás mintaszerű volt, és a taktikánk is remekül bevált. Sajnos problémáink voltak a hátsó gumikkal, a tapadás nem volt valami jó. Elengedtem Timo Scheidert, aztán Stefan Mücke megint nekem jött. Nagyon örülök, hiszen sokat fejlődött a csapat; Christian (Abt) az ötödik lett, én pedig a kilencedik helyen végeztem. Nagyon örülök, hogy szomszédom, Mattias Ekström végre nyerni tudott, nem sok szerencséje volt eddig.

Timo Scheider, Audi Sport Team Rosberg: Ahhoz képest, hogy milyen rossz helyről vágtunk neki ennek a versenynek, egészen elöl végeztünk, még ha pontot nem is sikerült szerezni. A rajtom jól sikerült, az egyenesben két autót is megelőztem. Aztán a gyári Audikat segítettük a pályán. Mattias (Ekström) remek munkát végzett, igaz, Tomnak (Kristensen) kellett volna megnyerni ezt a versenyt. Köszönöm a Rosberg csapatnak a remek munkát. Az Audi csodás versenyautót készített nekünk, ami lehetővé tette, hogy egy szép párbaj végén megelőzzem Mika Häkkinent.


Mika mindent megtesz,
de egyelőre ez kevés

Mika Häkkinen, AMG-Mercedes: Amikor beintették a sárga zászlót, éppen Daniel la Rosát előztem, és nem láttam meg azonnal. Ezért kaptam büntetést. Történnek ilyen dolgok, ezért senkit sem okolhatok.

Daniel la Rosa, TrekStor AMG-Mercedes: A rajtnál túl hirtelen ugrottam le a kuplungról, majdnem ki is ugrottam. Aztán amikor nyomni kezdtem a gázt, lefullasztottam a motort.

Stefan Mücke, TV-Spielfilm AMG-Mercedes: Az első garnitúra gumin nem volt jó az autó egyensúlya, nem találtam a ritmust. A második garnitúra remek volt, de akkor meg már túl késő volt felzárkózni.

Jeroen Bleekemolen, Futurecom TME: Szép volt a visszatérés a DTM-be. Meg volt a sebességünk, hogy akár az első tízbe is bekerüljünk, de volt egy kis problémánk az első kerékcserénél. A második kiállás jól sikerült, feljebb is jöttem eggyel. Tudtam tartani a tempót az előttem autózókkal.

Mathias Lauda, Second Hand AMG-Mercedes: A rajtom oké volt, és a verseny sem sikerült rosszul. Jó dolog, hogy a 2004-es autókkal versenyző pilóták közül én végeztem legelöl.


Vanina szebb, de Susie gyorsabb

Susie Stoddart, AutoScout24 AMG-Mercedes: Nem volt rossz versenyem. Végig keményen mentem, de a 2004-es C-Klasséval nem lehetett előrébb végezni.

Heinz-Harald Frentzen, Audi Sport Team Abt Sportsline: Kezdettől fogva nehézségeim voltak, nem tudtam tartani a tempót. Nem tudjuk, mi történt, de meg fogjuk vizsgálni. A csapat remekül összerakta az autót, mechanikai problémák egyáltalán nem merültek fel. Sajnos az autó egyensúlyát nem találtuk meg. Támadni egyáltalán nem tudtam, tulajdonképpen csak statisztáltam a mai versenyen. Aztán kiálltam, miután Alesi belém jött.


Kristensen szomorú, zsebében volt a győzelem, mégsem szerzett pontot

Tom Kristensen, Audi Sport Team Abt Sportsline: Örülök Eki sikerének, de nagyon csalódott vagyok a saját versenyem miatt. Az egész hétvége olyan jól alakult: megcsíptem az első rajtkockát, a bemelegítő edzésen is én voltam a leggyorsabb, és a versenyt is fölényesen vezettem. Biztonságban tudtam nagy tempót autózni, anélkül, hogy bármin is keresztülhajtottam volna, amin nem kellett. Az első kanyarban rá sem mentem a kerékvetőre. Aztán egyszerre irányíthatatlanná vált az autóm.

Vanina Ickx, Futurecom TME: Jól kaptam el a rajtot, meg is előztem két autót. Felvettem a verseny ritmusát, magam mögött tudtam tartani Susie Stoddartot, és tartottam a tempót a többiekkel. Sajnos az első kiállásom már megint nem sikerült jól, az egyik első kerekemet nem tudták leszedni, úgyhogy használt gumival mentem vissza a pályára, ideges lettem, hibáztam, és a kavicságyban kötöttem ki.

Frank Stippler, Audi Sport Team Rosberg: Már a bemelegítő körben éreztem valami remegést a jobb első kerék felől. Már egészen finom fékezésnél is blokkolt a kerék. A versenyen is ez történt, rögtön az elején, soha nem tapasztaltam még ilyesmit. Később ezért pördültem meg és estem le a pályáról. Gratulálok az Audinak és Ekströmnek a győzelemhez.