Az öreg izzadni fog

2006.07.20. 11:24

A DTM második legrövidebb versenypályáján 74 kört kell majd megtenni a pilótáknak. Bernd Schneidernek a Mercedes sikeres nürnbergi múltja miatt jó esélye van, hogy növelje négypontos előnyét Kristensennel szemben. Vigyázat, a verseny a Tour de France miatt csak 17:35-kor kezdődik!


Bernd Schneidernek nehéz dolga lesz Nürnbergben. Legutóbb, Brands Hatchben a DTM történetének legsikeresebb pilótája csak némi szerencsével állhatott a dobogóra. Kezdeti nehézségek után úgy tűnik, végre feléled az Audi. Eddig kizárólag Kristensen tudott emberfeletti teljesítménnyel igazán versenyképes lenni, de Angliában már a többiek is gyorsak voltak, és Ekström pechszériája is megszakadt, így hát az öregnek minimum két megállíthatatlan A4-es töri majd a borsot az orra alá.

További problémát okozhat Jamie Green. A tehetséges angol pilóta ugyan szintén a Mercedesnél versenyez, de folyamatosan ott van az élmezőnyben, nagyon akar, gyors is mint a villám, a győzelme a levegőben lóg, nem fog félreállni, bármi is történjék. Häkkinen ugyan nem tudott pontot szerezni a legutóbbi két alkalommal, de ez nála semmit sem jelent, őt nem lehet leírni. A kétszeres Formula-1-es világbajnok pontosan tudja, hogy kell versenyt nyerni.


Versenyt pedig úgy kell nyerni, hogy az ember nyomja mint a barom, és senki sem éri utol. Ez számokra bontva azt jelenti, hogy a Norisringen 74 kört, vagyis 170,2 kilométert kell rettentő gyorsan abszolválni. A pálya 2,3 kilométer hosszú, a DTM versenynaptárában kizárólag a Brands Hatch-i pálya rövidebb, 1,929 kilométeres. Egy kört kevesebb mint ötven másodperc alatt tesznek meg a versenyzők.

A Mercedesnek nagyon fekszik a Norisring. 2000-ben még két futamot rendeztek, az egyiket Joachim Winkelhock meg tudta nyerni Opel Astrájával, a második futamot azonban Bernd Schneider nyerte. Azóta is a Mercedes dominál, egyedül a francia Laurent Aiello tudta megtörni a hegemóniát 2002-ben Audi TT-vel. Az utóbbi két évben a tavalyi bajnok, Gary Paffett nyert, aki jelenleg a McLaren-Mercedes tesztpilótája, előtte pedig a holland Albers, aki mostanság szintén a Formula-1-ben tevékenykedik.


A Norisring nagyon igénybe veszi a pilótákat és a fékeket egyaránt. A Grundig néven emlegetett hajtűkanyar előtt a versenyautókat körülbelül 260 km/h-s sebességről kell megfékezni 45-re. A pilótákat ilyenkor iszonyatos 2 g préseli a biztonsági övbe, a fékek hőmérséklete pedig 800 Celsuis-fok fölé emelkedik.

A 2006-os gyári versenyautók ezúttal mind 1070 kilót nyomnak majd, nem ez lesz hát a döntő. Az nyer majd, aki végig hiba nélkül autózik, végig tud koncentrálni, és úgy lesz nagyon gyors, hogy nem megy neki a falnak. Nem lesz könnyű dolga, az biztos. Annyiban szerencséjük van a versenyzőknek, hogy nem a délutáni kánikulában kell majd versenyautóba ülniük, mert a Tour de France miatt a DTM norisringi futamát csak 17:35-kor indítják el.