Spengler már nem szűz

2006.07.23. 20:56

Az utcai pálya hangulata mindenkit feltüzelt. Nagy volt az iram, nagy volt a küzdelem, és természetesen nagy volt a lökdösődés is. Rengeteg kieső volt, de a célba érkező autók nagy része is megsínylette ezt a menetet. A Mercedes azonban minden nehézség ellenére kézben tartotta az eseményeket. Majdnem.


Tomczyk már az első körben kiesett

A kvalifikáció

Érdekesen indult az időmérő edzés, és itt nem Vanina Ickx piruettjére gondolok. Míg a 2006-os és 2005-ös Mercedesek könnyedén futották jobbnál jobb köreiket, az Audik szenvedtek. Egyetlen gyári Audi pilóta sem volt igazán gyors, és az első szakasz végén Tomczyk ki is esett. Ekström csak a 14. lett, vagyis épp hogy nem esett ki, de ha csapattársa, Tomczyk egy kicsit jobb kört fut a végén, akkor a svédnek kellett volna búcsúznia, egy gyári A4-es tehát mindenképpen kiesett volna.

A második körben a két északi pilóta, Ekström és Kristensen valahogy összekapta magát, és ha nem is a legjobb idővel, de biztosították a helyüket a harmadik szakaszban. A gyári Mercik megint gond nélkül vették az akadályt. Frentzen mostanában gyengélkedik, ezúttal sem bírta az iramot. Timo Scheider mentette meg az Audi becsületét, 2005-ös specifikációjú A4-es versenyautójával bejutott ő is a végső szakaszba.


Green hatodszorra indulhatott az első sorból

Ezek után nem volt nehéz megjósolni, hogy a három Audi zárja majd a sort, pólpozíció tekintetében azonban nyílt volt a kérdés. Green végül 2 századmásodperccel megelőzte a bajnokjelölt Schneidert. Harmadik a kanadai Spengler lett, aki már a teszteken és a szabadedzésen is nagyon gyors volt. A nap hőse Jean Alesi lett, aki 2005-ös Mercedesével beverekedte magát a negyedik helyre, vagyis gyorsabb volt, mint Mika Häkkinen a vadiúj gyári versenyautóban. Az első 13 pilóta fél másodpercen belül végzett.

A kvalifikáció eredménye

1. Jamie Green, AMG-Mercedes C-Klasse: 48,489
2. Bernd Schneider, AMG-Mercedes C-Klasse: +0,020
3. Bruno Spengler, AMG-Mercedes C-Klasse: +0,133
4. Jean Alesi, AMG-Mercedes C-Klasse: +0,158
5. Mika Häkkinen, AMG-Mercedes C-Klasse: +0,166
6. Mattias Ekström, Audi A4 DTM: +0,187
7. Tom Kristensen, Audi A4 DTM: +0,228
8. Timo Scheider, Audi A4 DTM: +0,436
9. Christian Abt, Audi A4 DTM
10. Frank Stippler, Audi A4 DTM
11. Daniel laRosa, AMG-Mercedes C-Klasse
12. Heinz-Harald Frentzen, Audi A4 DTM
13. Alexandros Margaritis, AMG-Mercedes C-Klasse
14. Pierre Kaffer, Audi A4 DTM
15. Mathias Lauda, AMG-Mercedes C-Klasse
16. Martin Tomczyk, Audi A4 DTM
17. Susie Stoddart, AMG-Mercedes C-Klasse
18. Jeroen Bleekemolen, Audi A4 DTM
19. Stefan Mücke, AMG-Mercedes C-Klasse
20. Vanina Ickx, Audi A4 DTM

A DTM ötödik futama


A versenyre kilátogató embertömeg - 147000 ember látogatott ki a helyszínre a hétvégén - őrült hangulatot teremtett a pályán is, ilyen kemény, kiélezett versenyt nem minden nap látni. A rajt után azonnal megindult a lökdösődés, és véget sem ért a kockás zászlóig. Green jól jött el, meg tudta őrizni első helyét. Miután az első körök zűrzavara véget ért Green, Schneider, Spengler, Häkkinen, Ekström, Abt, Scheider, Kristensen, Margaritis, Tomczyk volt a sorrend. Sajnos Alesi versenye eddigre technikai problémák miatt véget ért, pedig a volt Formula-1-es pilóta egész hétvégén remekül teljesített tavalyi specifikációjú Mercedesével.

Az utolsó helyről induló Vanina Ickxet korai rajt miatt megbüntették, kénytelen volt áthajtani a boxutcán a kilencedik körben, de az ő versenye nem ezen múlott: esett kelt egész hétvégén, csoda, hogy egyáltalán beért a célba. A kerékcseréket a tizedik körben kezdték meg a pilóták. Green az élről a 18. körben állt ki, így ekkor Spengler ideiglenesen átvette a vezetést, mögötte kissé lemaradva Ekström autózott. A kanadai egészen a 24. körig az első garnitúra gumit kínozta.


Pár körrel később Kristensen már a második garnitúráért állt ki a boxba, vélhetően úgy gondolkodtak, hogy ha megy néhány gyors kört a friss gumikon, előrébb kerülhet, aztán majd védi a pozícióját, ahogy bírja. Nem jött be, Kristensen ezen a versenyen beleszürkült a mezőnybe. Közben az élen autózó Green beérte Christian Abtot, aki akkor épp utolsó volt a versenyben, no nem azért, mert annyira lassú volt, hanem mert már túl volt a második kerékcserén is.

És ekkor valami olyan dolog történt, amilyet még soha az életemben nem láttam, pedig végig néztem már jó néhány autóversenyt. Abt egy ideig feltartotta Greent. Ez teljesen érthetetlen volt, hiszen a szabályok szerint a lekörözendő versenyzőnek utat kell engednie a gyorsabb versenyautónak. Abt azonban fütyült a szabályokra, és rendesen elkezdte védeni a pozícióját. Annyira agresszív volt, hogy Green csak némi lökdösődés árán tudta megelőzni.


Ezzel azonban még nem ér véget a történet. Miután Green megelőzte, Abt rátapadt, űzte, szorongatta, kicsit még neki is ment. Úgy támadta, mint valami elmebeteg, pedig nem is voltak versenyben egymással. Pontosan el tudom képzelni, milyen ideges lehetett az élen autózó Green, aki egy ilyen nonszensz miatt küzdeni kényszerül, és még meg is töri a versenyautóját. Green a nagy nyomás alatt hibázott is, nekiment a falnak egy kanyar kijárati ívén, de megúszta annyival, hogy Schneider és természetesen Abt is megelőzte.

Greent ezek után kihívták a boxba, de nem sikerült lehiggadnia. A 36. körben újra hibázott, és ezúttal már nagyot. A Merci összetört, Greennek megint nem sikerült nyerni. Az élmezőnyben ezután nem sok változás történt. Úgy tűnt, már meg van a végeredmény, amikor nagy sokára a versenyben vezető Spengler kijött a boxutcába, de nem a harmadik helyre jött vissza, ahol az első cserék után volt, hanem az elsőre, Bernd Schneider és Mika Häkkinen elé.


Már az 58. körben jártunk, mikor Daniel La Rosa megtébolyodott. Előzni próbált egy olyan szituációban, amiben lehetetlen, nagy igyekezetében alaposan elmérte a féktávot, és pörögve, nagy sebességgel nekicsapódott a vétlen Susie Stoddartnak, akinek az egész történethez semmi köze nem volt, hiszen La Rosa Frentzennel viaskodott, a skót leányzó csak rossz helyen volt rossz időben.

A hatalmas ütközés után bejött a biztonsági autó. Stoddart támolygott, láthatóan nem volt jól, de a saját lábán vánszorgott le a pályáról. Miután eltakarították a romokat, kiment a safety car, Ekström pedig az időközben lehűlt slick gumik rosszabb tapadásával nem számolva elfékezte magát, és a negyedik helyről a hetedikre esett vissza Kristensen és Scheider mögé. Utóbbit még vissza tudta előzni, így végül hatodik lett.


A boldog győztes

A futamot végül az eddig nyeretlen Bruno Spengler nyerte, hiszen ő volt az egész versenyen a leggyorsabb. Persze Norbert Haug, a Mercedes csapatfőnöke utasíthatta volna, hogy engedje előre csapattársát, Schneidert, hiszen az öreg vezet a bajnokságban, így jelen állás szerint ő a Mercedes első számú pilótája. De semmi ilyesmi nem történt. A DTM nem a Forma-1, és remélhetőleg nem is fog rá hasonlítani soha.

A DTM ötödik futamának végeredménye

1. Bruno Spengler, AMG-Mercedes C-Klasse
2. Bernd Schneider, AMG-Mercedes C-Klasse
3. Mika Häkkinen, AMG-Mercedes C-Klasse
4. Stefan Mücke, AMG-Mercedes C-Klasse
5. Tom Kristensen, Audi A4 DTM
6. Mattias Ekström, Audi A4 DTM
7. Timo Scheider, Audi A4 DTM
8. Pierre Kaffer, Audi A4 DTM
9. Frank Stippler, Audi A4 DTM
10. Christian Abt, Audi A4 DTM
11. Heinz-Harald Frentzen, Audi A4 DTM
12. Jeroen Bleekemolen, Audi A4 DTM
13. Vanina Ickx, Audi A4 DTM
- Susie Stoddart, AMG-Mercedes C-Klasse
- Daniel laRosa, AMG-Mercedes C-Klasse
- Martin Tomczyk, Audi A4 DTM
- Alexandros Margaritis, AMG-Mercedes C-Klasse
- Jamie Green, AMG-Mercedes C-Klasse
- Mathias Lauda, AMG-Mercedes C-Klasse
- Jean Alesi, AMG-Mercedes C-Klasse

A bajnokság állása

1. Bernd Schneider, AMG-Mercedes C-Klasse: 38 pont
2. Tom Kristensen, Audi A4 DTM: 30 pont
3. Bruno Spengler, AMG-Mercedes C-Klasse: 24 pont
4. Jamie Green, AMG-Mercedes C-Klasse: 19 pont
5. Mika Häkkinen, AMG-Mercedes C-Klasse: 17 pont
6. Mattias Ekström, Audi A4 DTM: 15 pont
7. Heinz-Harald Frentzen, Audi A4 DTM: 11 pont
7. Martin Tomczyk, Audi A4 DTM: 11 pont
9. Jean Alesi, AMG-Mercedes C-Klasse: 9 pont
10. Alexandros Margaritis, AMG-Mercedes C-Klasse: 8 pont