Nyilatkozatok a DTM hatodik futama után

2006.08.22. 10:50

Nem az Audi éve az idei, és ez a pilótákon is egyre jobban látszik. Míg a Mercedesnél Jamie Greent leszámítva mindenki örül, az Audinál kissé mélabús a hangulat, egyedül Tomczyk szája szeglete görbül felfelé.


Spengler másodszor boldog

Bruno Spengler, DaimlerChrysler Bank AMG-Mercedes: Csodálatos verseny volt, nagyon örülök, hogy életemben először képes voltam megszerezni a pólpozíciót, és hogy Norisring után újra sikerült nyerni. Vízen és szárazon egyaránt hibátlan volt az autóm, nagyon köszönöm az egész csapatnak, kiváló munkát végeztek Bernd Schneider, Vodafone AMG-Mercedes: A tegnapi kvalifikáció jó, a mai verseny pedig egyenesen kitűnő volt. Természetesen jobban örültem volna, ha az első helyről indulhatok, és megnyerem a versenyt, de ma Bruno (Spengler) egyszerűen jobb volt. A 12 pontos előny megnyugtató, viszont most már két kihívóval kell megküzdenem a szezon hátralévő részében. Gratulálok Brunónak a remek teljesítményhez, amit itt, a Nürburgringen nyújtott.

Martin Tomczyk, Audi Sport Team Abt Sportsline: Az én versenyem tökéletesen sikerült. A csapatom és én is óriási megkönnyebbülést éreztünk a verseny után, nagyon régóta vártunk már a jó eredményre. Ma végre jól sikerültek a dolgok. Egész hétvégén keményen dolgoztunk. A versenyen az autó is jó volt annak ellenére, hogy a kvalifikáció során nem sikerült túl jól beállítani. Magam sem tudom, hogy sikerülhetett ennyire jól a rajtom, aztán pedig minden kör egyre gyorsabb és gyorsabb volt. Jean Alesi, stern AMG-Mercedes: Szuper verseny volt, kárpótolt a norisringi csalódás után. Újra sikerült pontokat szerezni, nagyon örülök, hogy a csapatom ennyire jó munkát végzett.


Kristensen utolsó garnitúra gumija nem működött valami jól

Tom Kristensen, Audi Sport Team Abt Sportsline: Jó alappal vágtunk neki ennek a versenynek, ahhoz képest sajnos nem sikerült valami jól. Az elején egész jól mentek a dolgok, de később a kerekek sokszor elforogtak. Tökéletesen elkaptuk a pillanatot, amikor váltani kellett slick gumikra, ekkor sikerült felzárkóznom a többiekre. Az utolsó garnitúra gumival veszítettük el a versenyt, erősen remegett az autó miattuk. A vibráció egyre erősödött, míg egyszer csak blokkoltak a kerekek. Ezért csúsztam ki a kanyarban, és veszítettem el egy pozíciót Alesivel szemben. Nem volt jó nap a mai, több pontot szerettem volna gyűjteni az Audinak. Heinz-Harald Frentzen, Audi Sport Team Abt Sportsline: Ez volt az első álló rajtom vizes pályán, amióta itt versenyzem a DTM-ben. Eléggé csúszott, de azért egész jól jöttem el. Később több párbajom is volt, többek között Alesivel. Nagy általánosságban jól mentek a dolgok, de az első felfüggesztéssel voltak kisebb problémák. Az alulkormányzottság nem javult, egész versenyen ezzel küzdöttem. Mindenkinek nehézségei voltak, nem volt könnyű megtalálni a megfelelő beállítást ilyen időjárási viszonyok melett. Mindenesetre a verseny nagyon izgalmas volt, élveztem.


Ekström idén szolidabb teljesítményt nyújt

Timo Scheider, Audi Sport Team Rosberg: Egy jó rajt után sikerült nagyobb ütközés nélkül átpréselni magam az első kanyaron, még nyertem is egy vagy két pozíciót. Meglepően jó tempót autóztam az esőben, pedig pénteken nem mentünk valami jól a vizes pályán. Erősebbek voltunk, mint a Mercedes. Az esőben, de aztán szárazon is jó időket autóztunk. Mattias (Ekström) a kerékcsere után gyorsabb volt nálam az új gumikon, úgyhogy elengedtem. A verseny végén viszont már én voltam a gyorsabb, és Mattias viszonozta a gesztusom, elengedett. Nagyon jó érzés volt, így képzelem el a csapatmunkát. Mattias Ekström, Audi Sport Team Abt Sportsline: Nagyon rossz volt a rajtom, én hibáztam, nem is kérdés. Az esőben nem volt tökéletes az autóm, szárazon jobban mentek a dolgok. A stratégiánk is nagyon jó volt. Miután lefullasztottam a motort az indulásnál, annak is örülhetek, hogy egyáltalán sikerült pontot szereznem. Timo Scheiderrel jó volt a csapatmunka, ő már többször segített nekem más versenyeken, ma viszonozni tudtam egy részét a sok szívességnek. Jamie Green, Salzgitter AMG-Mercedes: Jól indultam, de sajnos rossz volt a tapadás, és az autó egyensúlyával is voltak problémák. Az utolsó húsz körre javult valamit a helyzet, ez jól látszik a köridőkön.


Abtot a nyuszi szponzorálja, neki a legjobb

Christian Abt, Audi Sport Team Phoenix: Csalódott vagyok. Kitűnően rajtoltam, nagyon jó pozícióban voltam. Láttam, hogy egy Red Bull-autó és Tom (Kristensen) jön mögöttem, elengedtem őket, hiszen ők nagy harcban vannak a bajnoki pontokért. Aztán sajnos a csapattársaim támadtak nagyon keményen, sok időt veszítettem a csatában. Ha másképp alakul, könnyedén az első hatban végeztem volna. Stefan Mücke, TV-Spielfilm AMG-Mercedes: A verseny eleje egy kissé kaotikus volt, többször meglöktek. Ezután sikerült feljönnöm. Sajnos meglöktem Daniel la Rosát, aki megpördült. Nem direkt csináltam, nagyon sajnálom.


Mika is látott már szebb időket

Mika Häkkinen, AMG-Mercedes: A verseny elején nem működött az ablaktörlőm, alig láttam valamit. Csak arra tudtam figyelni, hogy ne okozzak balesetet, így veszítettem néhány pozíciót. Amikor felszáradt a pálya, jelentősen javult a teljesítményem, én futottam a versenyben a második leggyorsabb kört. A tankolási probléma és a három kiállás miatt nem sikerült pontot szerezni. Mostantól a következő, zandvoorti versenyre fogok koncentrálni. Mathias Lauda, Second Hand AMG-Mercedes: Az első körben túlságosan visszafogtam magam, és veszítettem pár helyet. Később visszaküzdöttem magam, több helyet jöttem előre. Amikor nem akadályoztak, ugyanolyan időket autóztam, mint Stefan Mücke a 2005-ös autóban. Pierre Kaffer, Audi Sport Team Phoenix: A rajtnál nagyon pörögtek a kerekeim, veszítettem is néhány pozíciót. Aztán jól eltaláltak hátulról, és az autóm teljesen keresztbe állt. Mikor kezdett felszáradni az aszfalt, lelassultunk. Meg kell vizsgálnunk, mi volt az oka. Ezt az időveszteséget már nem dolgozhattuk le többé.


Kiesa többet várt magától

Alexandros Margaritis, Easy Rent AMG-Mercedes: Az első három kör volt a legjobb. Aztán megpróbáltam megelőzni Mattias Ekströmöt, és sajnos kiütöttem Stefan Mückét, amiért drive-through büntetést kaptam. Ugyanolyan rosszul zárult ez a hétvége, ahogy elkezdődött. Daniel la Rosa, TrekStor AMG-Mercedes: Jól rajtoltam, de kétszer nekimentem Stefan Mückének. Erős vibrációt éreztem az autó bal hátsó részén, és visszaestem. Nicolas Kiesa, Futurecom TME: Jó, hogy be tudtam fejezni a versenyt és rengeteg információt gyűjtöttem, de többet vártam magamtól. Az egész hétvégén egyre javultunk, reméltem, hogy a versenyen is ütőképesek leszünk, de problémáim voltak a fékerő eloszlásával. Slick gumikon hamar elhúztam a többiektől, még ha ezzel túl sok mindent nem is sikerült kezdenem.


Vanina Ickx, a papa jobban nyomta

Vanina Ickx, Futurecom TME: Amióta a DTM-ben vagyok, ez volt a legmókásabb versenyem. Ha más okom nem lenne, a rajtért mindenképpen végig csinálnám ezt a versenyt még egyszer. Elég sok dolog történt velem. Az esőben nagyon alattomos volt a pálya, mégis jó tempót autóztam. Az első kiállásnál sok időt veszítettem, beragadt egy anya a kerékcserénél. Ezután kissé túlságosan belelkesedtem, és kicsúsztam a kavicságyba. Mindent összevetve jó volt a tempóm és nagyon jól szórakoztam. Susie Stoddart, AutoScout24 AMG-Mercedes: Jó versenyem volt, sikerült alkalmazkodnom a körülményekhez. Sajnos a 29. körben elektromos probléma miatt leállt az autóm, és fel kellett adnom a versenyt.


Susie Stoddart egész évben szépen teljesít

Frank Stippler, Audi Sport Team Rosberg: A kezdeti kavarodásban a jobb első kerekem kapott egy nagyot, és utána minden balkanyarban blokkolt, mikor belefékeztem. Ahogy száradt a pálya és jobb lett a tapadás, a probléma csak fokozódott. Végül eltörött az egyik lengőkar.