Döntetlen a végsőkig

2005.08.07. 23:16

Mercedes vagy Audi? Paffett vagy Ekström? A tavalyi év két éllovasa fej-fej mellett halad, féltávnál mindössze három pont volt köztük a különbség. Izzad a tenyér, de hideg a fej, hiszen minden hiba végzetes lehet. Häkkinen két Formula-1-es világbajnoki címmel a zsebében figyel és tanul. Igen jó tanuló!


A kvalifikáció A kvalifikáció első szakaszát az Audi uralta. Mattias Ekström, Tom Kristensen es Christian Abt is gyorsabb tudott lenni, mint a bajnokságban vezető Gary Paffett és az AMG Mercedes, ráadásul a brit versenyző hátránya majdnem négy tizedmásodperc volt Ekströmhöz képest, ami a DTM-ben tetemesnek mondható. A Super Pole-ra azonban összekapta magát a Mercedes. A nyilatkozatokból csak annyit tudhattunk meg, hogy egy-két dolgot megváltoztattak, más guminyomással futottak mint az időmérőn, ez vezetett eredményre. Az Audi pilótái az abroncsok elégtelen tapadása miatt panaszkodtak. Ekström még így is be tudott férni a harmadik helyre a Mercedeszek közé, az első két rajtkockát Paffett és Häkkinen szerezte meg.

A kvalifikáció eredménye

1. Gary Paffett, AMG-Mercedes C-Klasse
2. Mika Häkkinen, AMG-Mercedes C-Klasse
3. Mattias Ekström, Audi A4 DTM
4. Bernd Schneider, AMG-Mercedes C-Klasse
5. Laurent Aiello, Opel Vectra GTS V8
6. Tom Kristensen, Audi A4 DTM
7. Martin Tomczyk, Audi A4 DTM
8. Allan McNish, Audi A4 DTM
9. Christian Abt, Audi A4 DTM
10. Heinz-Harald Frentzen, Opel Vectra GTS V8
11. Jamie Green, AMG-Mercedes C-Klasse
12. Marcel Fässler, Opel Vectra GTS V8
13. Jean Alesi, AMG-Mercedes C-Klasse
14. Frank Stippler, Audi A4 DTM
15. Bruno Spengler, AMG-Mercedes C-Klasse
16. Manuel Reuter, Opel Vectra GTS V8
17. Rinaldo Capello, Audi A4 DTM
18. Stefan Mücke, AMG-Mercedes C-Klasse
19. Pierre Kaffer, Audi A4 DTM
20. Alexandros Margaritis, AMG-Mercedes C-Klasse

A DTM hetedik futama, Nürburgring, augusztus 7. A felhőszakadás miatt a rendezők úgy döntöttek, hogy a hagyományos rajt procedúra ilyen körülmények között nem lenne elég biztonságos, így a mezőny, a 2005-ös szezonban először, a biztonsági autó mögül rajtolt. A rendhagyó rajt egyedül a negyedik helyről induló Christian Abtnak nem sikerült valami fényesen, a többiek meg tudták őrizni a pozíciójukat.


Már a verseny elején láthattunk egy kis kakaskodást és csúszkálást, igaz, csak a mezőny vége nem bírt magával. Az eleje gond és harc nélkül abszolválta az első köröket. Öt teljes kör telt el, mire az élmezőnyben is elkezdődtek a csatározások, Schneider erejét megfeszítve próbálta elvenni a harmadik pozíciót Mattias Ekströmtől. A Mercedes német pilótája hosszú körökön keresztül ott loholt riválisa nyakán, de nem bírta megelőzni egészen a tizedik körig. Kettejük párharca nem a pályán, a boxban dőlt el, a svéd pilóta a kerékcsere után visszaesett a negyedik helyre, Bernd Schneider lett a harmadik. A tizennegyedik körre újra tisztán láthatóvá vált a sorrend, ekkorra már a teljes mezőny túl volt az első kerékcserén. Paffett vezetett, mögötte Häkkinen, Ekström, Schneider, Kristensen, McNish, Aiello, Tomczyk, Alesi és Frentzen száguldottak. Az élen viszonylag eseménytelenül teltek-múltak a percek, a mezőny középső és hátsó része azonban folyamatos akcióban volt. A huszadik körre Paffett tetemes előnyt szerzett.


A brit versenyző a 26. körben állt ki az élről második kerék cseréjére, de amikor visszatért a pályára ostoba hibát vétett, átment a záróvonalon. A második kiállás Häkkinennek is gondot okozott: csak Ekström mögé tudott visszajönni. 36 év ide, Formula-1-es tapasztalat oda, a finn pilóta nem bírt magával. Egy előzési manőver közben túl későn fékezett, minek következtében az AMG Mercedest a lendület levitte a versenypályáról, de vissza tudott jönni. A 30. körben igazi tragédiát láthatott a versenyre kilátogató 112000 néző, a versenybíróság ekkorra döntötte el, hogy Paffettet a fehér vonal átlépéséért drive through büntetéssel sújtja. A bajnokságban vezető brit pilótát a verseny ezen szakaszában nem sokan irigyelték. A biztosnak látszó győzelem elúszott, Paffett, miután áthajtott a boxutcán, csak a negyedik helyre tudott visszajönni. A 37. körben Ekström, Kristensen, Häkkinen, Paffett, Schneider, McNish, Alesi és Green autóztak pontszerző helyen. Ezek után már csak egyetlen érdemleges dolog történt, Paffett az utolsó körben - vélhetően csapat utasításra - megelőzte Häkkinent. Ekström megnyerte a nürburgringi futamot, és visszaszerezte vezető helyét a bajnokságban.


Ekström boldogan zárta a versenyt. Mindig jó versenyt nyerni, bár természetesen jobb érzés, ha az első hely sorsa küzdelemben dől el, és nem úgy, hogy az ellenfelet megbüntetik. A nap végén viszont úgyis csak az számít, hogy több pontot gyűjts, mint a többiek, még az is mindegy, hogy 1, vagy 10 pont van közted és az ellenfeled között. Nagyon csalódott vagyok a harmadik helyezésem miatt - búslakodott Paffett. Bosszant, hogy átléptem a fehér vonalat a boxkijáratnál, bocsánatot kértem az egész csapattól. Az én autóm volt ma a leggyorsabb, meg kellett volna nyernem ezt a versenyt.

A DTM hetedik futamának végeredménye

1. Mattias Ekström, Audi Sport Team Abt Sportsline – Audi A4 DTM
2. Tom Kristensen, Audi Sport Team Abt - Audi A4 DTM
3. Gary Paffett, DaimlerChrysler Bank AMG-Mercedes – AMG-Mercedes C-Klasse
4. Mika Häkkinen, Sport Edition AMG-Mercedes - AMG-Mercedes C-Klasse
5. Bernd Schneider, Vodafone AMG-Mercedes - AMG-Mercedes C-Klasse
6. Allan McNish, Audi Sport Team Abt - Audi A4 DTM
7. Jean Alesi, AMG-Mercedes - AMG-Mercedes C-Klasse
8. Jamie Green, Salzgitter AMG-Mercedes - AMG-Mercedes C-Klasse
9. Laurent Aiello, Team OPC – Opel Vectra GTS V8
10. Christian Abt, Audi Sport Team Joest Racing - Audi A4 DTM
11. Martin Tomczyk, Audi Sport Team Abt Sportsline – Audi A4 DTM
12. Heinz-Harald Frentzen, Stern Team OPC - Opel Vectra GTS V8
13. Marcel Fässler, GMAC Team OPC - Opel Vectra GTS V8
14. Frank Stippler, Audi Sport Team Joest - Audi A4 DTM
15. Bruno Spengler, Junge Gebrauchte von Mercedes, AMG-Mercedes C-Klasse
16. Alexandros Margaritis, Mücke Motorsport - AMG-Mercedes C-Klasse
17. Stefan Mücke, Mücke Motorsport - AMG-Mercedes C-Klasse
18. Pierre Kaffer, Audi Sport Team Joest Racing - Audi A4
19. Rinaldo Capello, Audi Sport Team Joest - Audi A4 DTM
20. Manuel Reuter, Team OPC - Opel Vectra GTS V8

A bajnokság állása

1. Mattias Ekström, Audi Sport Team Abt Sportsline 51
2. Gary Paffett, DaimlerChrysler Bank AMG-Mercedes 50
3. Tom Kristensen, Audi Sport Team Abt 36
4.Mika Häkkinen, Sport-Edition AMG-Mercedes 22
5. Jean Alesi, AMG-Mercedes 19
6. Christian Abt, Audi Sport Team Joest Racing 16
7. Bernd Schneider Vodafone AMG-Mercedes 15
8. Jamie Green, Salzgitter AMG-Mercedes 14
9.Allan McNish, Audi Sport Team Abt 13
10. Heinz-Harald Frentzen, Stern Team OPC 9