Verseny van, döntés nincs

2005.08.30. 14:01

A DTM az idei év legkiélezettebb versenysorozata, legalábbis ami a pontokat illeti. A tavalyi évad első két helyezettje, Mattias Ekström és Gary Paffett van versenyben a bajnoki címért. Versenyről versenyre ragadják el egymástól a vezető helyet, egyik sem tud meglépni a másiktól. A holland futam előtt Ekström vezetett egyetlen pontocskával.


A kvalifikáció Óriási meglepetéssel kezdődött a DTM nyolcadik menete, az időmérő nagyon érdekesen alakult. Ekström csak a hetedik legjobb időt produkálta - nem ehhez szoktunk -, csapattársa, Tom Kristensen volt a leggyorsabb. Häkkinen csak a tizenegyedik időt autózta, és ezzel pont lemaradt a super-pole-ról. A super-pole rendszer ismét bizonyított. Ha van rá mód, hogy a kvalifikációt a nézők számára is érdekessé tegyék, hát ez az. Az edzésen kialakult sorrend rendesen átformálódott. A négyszeres DTM bajnok, Bernd Schneider, a maga 41 évével könyörtelenül maga mögé utasította a fiatalokat, a csoda azonban nem ért véget ennyivel. A két bajnokjelölt körideje csak a negyedik és ötödik helyre volt elég, ugyanis a DTM-ből jövőre kivonuló, vagyis fél gőzzel, visszafogott költségvetéssel dolgozó Opel két pimasz pilótája, Marcel Fässler és Heinz-Harald Frentzen be tudott furakodni a nagyágyúk elé.

A kvalifikáció eredménye

1. Bernd Schneider, AMG-Mercedes C-Klasse
2. Marcel Fässler, Opel Vectra GTS V8
3. Heinz-Harald Frentzen, Opel Vectra GTS V8
4. Gary Paffett, AMG-Mercedes C-Klasse
5. Mattias Ekström, Audi A4 DTM
6. Jamie Green, AMG-Mercedes C-Klasse
7. Allan McNish, Audi A4 DTM
8. Christian Abt, Audi A4 DTM
9. Frank Stippler, Audi A4 DTM
10. Tom Kristensen, Audi A4 DTM
11. Mika Häkkinen, AMG-Mercedes C-Klasse
12. Manuel Reuter, Opel Vectra GTS V8
13. Laurent Aiello, Opel Vectra GTS V8
14. Bruno Spengler, AMG-Mercedes C-Klasse
15. Martin Tomczyk, Audi A4 DTM
16. Rinaldo Capello, Audi A4 DTM
17. Alexandros Margaritis, AMG-Mercedes C-Klasse
18. Pierre Kaffer, Audi A4 DTM
19. Jean Alesi, AMG-Mercedes C-Klasse
20. Stefan Mücke, AMG-Mercedes C-Klasse

A DTM 8. futama, Zandvoort, augusztus 28.


A rajt, ha csöndesen nem is, de balesetmentesen zajlott le. Schneidernek sikerült megőrizni a pozícióját, és elsőként fordult el. Frentzen szintén jól jött el, megcsípte a második helyet, csapattársát, Fässlert azonban Ekström is megelőzte. A 2. kör elején Schneider, Frentzen, Ekström, Fässler, Paffett, Abt, Stippler, McNish, Kristensen, Reuter volt a sorrend, de Paffett hamar megelégelte megalázó ötödik helyét, és megelőzte Fässlert. Schneider meglógott, és Frentzen is lőtávolon kívül volt, Ekström azonban lassabb volt Paffettnél, aki módszeresen ledolgozta a hátrányát, és a negyedik körben már támadta riválisát. A hetedik körben Schneider kezdte meg a kerékcserét, így Frentzen ideiglenesen átvette a vezetést. A tizedik körben Reuter és Häkkinen hosszas harc után összeütközött, de folytatni tudták a versenyt.


A 12. körben Frentzen, Ekström, Kristensen, Tomczyk, Capello, Schneider, Paffett, Margaritis, Fässler, Abt a sorrend, de a vezető trió még nem volt kinn a boxban. Először Ekström állt ki, két körrel később Kristensen, a tizenhetedik körben pedig végre Frentzen is kijött. Schneider elé tudott visszajönni, de Paffett ekkor már előttük volt, hiszen a 15. körben Schneider és Capello viaskodott egymással, mindketten kicsúsztak, a brit versenyző pedig mindkettőjüket megelőzte. A tizennyolcadik körben Schneidert és Aiellot is boxutca áthajtásos büntetéssel sújtották a versenybírók. A huszadik körben másodjára is megkezdődtek a kerékcserék, és a 25. körre újra tisztán látható volt a sorrend: Kristensen vezetett, mögötte Tomczyk, de ők még csak egyszer voltak kint,utánuk Paffett, Ekström, Frentzen, Fässler, Green, Spengler, Abt és Schneider.


Kristensen a kiállása után az ötödik helyre tudott visszajönni, és egyre tört előre. Fässler derekasan küzdött, de a 38. körben nem bírta tovább, és a veterán dán versenyző elvette tőle a negyedik helyet. Tomczyk boxkiállásakor Paffett átvette a vezetést, és egyre távolodott Ekströmtől. Frentzen harmadik helyét sem fenyegette veszély, és ez így is maradt a verseny végéig. Paffett zandvoorti győzelmével újfent visszaszerezte vezető helyét a bajnokságban, ezúttal Ekström a második, igaz, csak egyetlen sovány ponttal.

A DTM nyolcadik futamának végeredménye

1. Gary Paffett, DaimlerChrysler Bank AMG-Mercedes – AMG-Mercedes C-Klasse
2. Mattias Ekström, Audi Sport Team Abt Sportsline – Audi A4 DTM
3. Heinz-Harald Frentzen, Stern Team OPC - Opel Vectra GTS V8
4. Tom Kristensen, Audi Sport Team Abt - Audi A4 DTM
5. Marcel Fässler, GMAC Team OPC - Opel Vectra GTS V8
6. Martin Tomczyk, Audi Sport Team Abt Sportsline – Audi A4 DTM
7. Jamie Green, Salzgitter AMG-Mercedes - AMG-Mercedes C-Klasse
8. Bernd Schneider, Vodafone AMG-Mercedes - AMG-Mercedes C-Klasse
9. Bruno Spengler, Junge Gebrauchte von Mercedes, AMG-Mercedes C-Klasse
10. Christian Abt, Audi Sport Team Joest Racing - Audi A4 DTM
11. Pierre Kaffer, Audi Sport Team Joest Racing - Audi A4
12. Mika Häkkinen, Sport Edition AMG-Mercedes - AMG-Mercedes C-Klasse
13. Alexandros Margaritis, Mücke Motorsport - AMG-Mercedes C-Klasse
14. Laurent Aiello, Team OPC – Opel Vectra GTS V8
15. Allan McNish, Audi Sport Team Abt - Audi A4 DTM
- Manuel Reuter, Team OPC - Opel Vectra GTS V8
- Stefan Mücke, Mücke Motorsport - AMG-Mercedes C-Klasse
- Rinaldo Capello, Audi Sport Team Joest - Audi A4 DTM
- Frank Stippler, Audi Sport Team Joest - Audi A4 DTM
- Jean Alesi, AMG-Mercedes - AMG-Mercedes C-Klasse

A bajnokság állása

1. Gary Paffett, DaimlerChrysler Bank AMG-Mercedes 60
2. Mattias Ekström, Audi Sport Team Abt Sportsline 59
3. Tom Kristensen, Audi Sport Team Abt 41
4.Mika Häkkinen, Sport-Edition AMG-Mercedes 22
5. Jean Alesi, AMG-Mercedes 19
6. Christian Abt, Audi Sport Team Joest Racing 16
6. Bernd Schneider Vodafone AMG-Mercedes 16
6. Jamie Green, Salzgitter AMG-Mercedes 16
9. Heinz-Harald Frentzen, Stern Team OPC 15
10.Allan McNish, Audi Sport Team Abt 13