Az első néhány autó - persze bivalyerős négykerékhajtásúak - után olyan mély nyom alakul ki, amiben sem kormányozni, sem gyorsítani, vagy éppen lassítani nem lehet. Siránkozásnak nincs helye, ez a feladat, ezt kell teljesíteni. Mondhatnánk, hogy a pálya mindenkinek ugyanaz, ez azonban nem lenne igaz.
Számoltuk már a napokat visszafelé, mint öreg katona a centin, de végül is csak eljött a nagy nap, vagy inkább a nagy napok. Tavaly ősszel kezdődött a dolog, mármint a várakozás, hiszen a rally évad végével, a szurkolóknak megkezdődik a rally évadra való várakozás. A versenyzők ugyanígy vannak ezzel, csak náluk a rally évadra való felkészülésnek hívják.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Egyik álláspont sem kellemesebb a másiknál,
mert míg
a szurkolók elvonási tünetekkel keringenek, addig a versenyzők
lótnak-futnak, hogy az egész évi költségvetésez szükséges
hátteret bebiztosítsák e pár hónap alatt. Mert ha beindul az idény,
az egymást követő versenyekre való felkészülés mellett biztosan nem
marad idő erre.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Ezek miatt általában nem is szokott teljes
lenni az első futamon rajthoz állók névsora. Van, aki nem készült
el az új autóval, van, akinek a pénztárcája még nem elég vastag, és
van, aki egyszerűen nem kívánja tönkretenni az autóját ezeken a
hírhedt, autógyilkos pályákon. Ilyen például
Faltusz Péter, akinek a főszponzor ingatagsága is csak az
idegeit borzolja, és belátja, hogy az autója nem igazán ezekre a
pályákra készült, tönkretenni meg vétek.
"A verseny rendezők szíve joga, hogy olyan pályákat jelöljenek
ki, amilyeneket akarnak, nekem pedig szívem-jogom azon a versenyen
elindulni, amelyiken akarok."-mondja.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Van is némi igazság a szavaiban. Mondhatni a
legnépszerűbb, mindig is az évadnyitónak számító salgótarjáni
verseny megszűnése óta (ki tudja miért szakadt meg a 25 éves
sorozat?), Esztergom környéke jelenti a kezdet kezdetét a
rallysoknak. Ez még nem is lenne baj, csak hát az időpont, meg az
itteni pályák_Ráadásul a verseny főrendezőjét
Köhler Zoltánt már egyszerűen csak Rainman-nek hívják a
szakmában, mert amikor ő rendez versenyt, tutti, hogy eső lesz.
![]() |
|
![]() |
![]() |
És ez az eső bizony nem kedvez a szűk,
kanyargós, murvás pályáknak. A hab a tortán, hogy idén a Kisbér
rally-ról ismert hántai katlan is szerepet kap az Esztergom Rally
gyorsaságijaként. Ha valakinek még nem lenne tiszta a kép, akkor
gondolja el, hogyan nézhet ki majd 175 autó (ugyanis ennyi nevezés
érkezett), amint egymást utolérve lökdösődik a térdig érő sárban,
ahová még egy jó ízlésű traktoros sem merne bemenni, hónaljig
érő gumicsizma nélkül.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Siránkozásnak nincs helye, ez a feladat, ezt
kell teljesíteni. Lehetne mondani, hogy "a pálya mindenkinek
ugyanaz", ez azonban nem igaz. Mert az első néhány autó - persze
bivalyerős négykerékhajtásúak - után olyan mély nyom alakul ki,
amiben sem kormányozni, sem gyorsítani, vagy éppen lassítani nem
lehet. A torlódásban résztvevők majd átlagolt időt kapnak, ami
borítja a helyezéseket. De
előfordulhat a legrosszabb is, a rendezők a körülmények miatt
törlik a szakaszt. Ez az, ami senkinek sem jó.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az első osztályra kereken 10 gyorsasági vár,
csupa sárdagasztó. A szombati napon teljesítik kétszer a hántai
katlant, kétszer az ászári, és egyszer a strázsahegyi pályát. Ezen
a napon lesz még egy szakasz, de ez a nézők elől elzárt területen
zajlik majd. Strázsahegyre a másodosztály után kerülnek, az eredeti
időterv alapján délután öt óra körül.
A szokásos néhány órás csúszás - ami a rally-ban elő szokott
fordulni (tegyük hozzá, csak hazánkban, és csak egyes
versenyeken)- miatt, elképzelhető, hogy gyönyörű lámpaszetteket
csodálhatunk majd meg az autókon, amint dagonyáznak a sárban, és 1
km/h-s sebességgel éppen megfőzik a motorokat.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A másodosztály számára viszont aszfaltos
pályákat jelöltek ki, egyedül a strázsahegy kivétel, ahol
levezetésként szaladnak majd egyet szombaton délután fél három
körül. Előtte viszont tisztességes feladatokkal kell szembenézniük.
A nem éppen sétakocsikázásra alkalmas,
villámgyors lábatlani, és tardosbányai gyorsaságikat kell
teljesíteniük, mindkettőt háromszor. A tardosbányait, oly sok
év után végre újra az eredeti irányban, Tardos felől rajtolva. Ezek
a szakaszok már a jól ismert Esztergom Rally-s pályák.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Télvíz idején, mint mindig megindulnak a
találgatások, hogy ki mivel megy majd, megy-e egyáltalán. Most
kinevethetjük a jólértesülteket, akik csak a rémhíreket
terjesztették, és saját szemünkkel láthatjuk az új felállást.
![]() |
|
![]() |
![]() |
tavaly még Corollával |
Tótéknál (Ifj Tóth János-Tóth Imre) kisebb változások
következtek be. A tavalyi bajnokautó,
a Peugeot 206 WRC megkapta a 2000 évi gyári fejlesztésű
elektronikát, nagy fékeket hátra, és a váltó is újabb tipusú,
de még nem a kormányról kapcsolható. A csapatban év közepén lesz
nagyobb változás, mert a dohánytörvény miatt, a fő támogatójuk a
Symphonia nem tud tovább a csapat mögé állni.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A WRX |
Érdi Tibor és Varga István számára végre eljött az áhított
pillanat, mikor végre
Subaru WRC-vel szállhatnak harcba az első helyért. Mert a
céljuk bizony ez. És úgy néz ki idén lesz erre a legnagyobb
esélyük.
Ebbe azonban beleszólhat, az egy év kihagyás után újra
visszatérő
Kiss Ferenc is. Miután
sikerült megegyezni az előző csapatvezetőivel (ebben nagy
szerepet játszott nagyjából másfélmillió forint is), új csapatnál,
új navigátorral,
Tábori Józseffel, egyelőre bérelt Toyota Celica GT4-al kezdi
az évet. Később szeretne Corolla WRC-re váltani.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A másik szenzáció
Turi Tamás nevéhez fűződik. Az egyik legtehetségesebb magyar
pilóta ugyanis nem indul a hazai bajnokságban. Egy egyéniséggel
kevesebb száguldozik idén a pályákon. A tervek alapján
csak magas szorzós EB futamokon láthatjuk őt a Toyota Corolla
WRC volánjánál. Reméljük sikeres lesz kirándulása a mélyvízbe.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Hideg a Celicával |
A tavalyi N csoport bajnok
Tagai testvérpár, marad az N csoportban, de teljesen új
autót építenek, már
a szuper N szabályoknak megfelelően. Céljuk az újabb bajnoki
cím, de ehhez lesz még néhány szava
Hideg Krisztiánnak is, aki újra ringbe száll az N-es bajnoki
címért.
![]() |
|
![]() |
![]() |
a tavalyi vas |
Az F2-ben is borult a bili. A tavalyi mezőny mondhatni
legszebb, legerősebb, legjobb, és egyben legpechesebb autójával, a
Ford Maxi-val, abszolút esélyesnek számító
Bútor Róbert, idén nem próbálkozik újra ezzel az autóval a
bajnoki címre törni. Kicsit hátrébb lépett, de ez valójában
előrelépést jelent. A Citroen Hungária támogatását élvezve,
belehelyezkedhet egy teljesen gyári Saxo Kit-Car-ba. Ezzel az
autóval tavaly Bugalski ment. Az előrelépést az autóhoz járó profi
szerelő csapat és alkatrész bázis jelenti. Így Robinak csak a
vezetés öröme marad, az eddigi menedzselési gondok lekerülnek a
válláról.
