MAN, Navara a célban

2006.10.10. 11:20

A Dakar előtt már két magyar csapat is sikeresen sivatagozott.

A Kis-Czeglédi páros a Fáraó Rali hétfői, utolsó napján, a pontokért és a dobogós helyekért élet-halál harcot vívó ellenfelek között a verseny során már másodszor a második legjobb időt érte el. Ezúttal a gyári BMW X5-öst hajtó Nobre halászta el előlük az első helyet, de Kisék így is megverték Monterdét és Smakovot, és többek közt a Promotech, a Dessoude és más nagy privát csapatok menőit.

A szoros versenyek utolsó szakasza mindig hatalmas küzdelmet hoz, így volt ez most is. Smakov (ZIL Buggy) vasárnap 15 perc büntetést kapott tiltott tankolása miatt. "Őrült Szergej" a napközbeni szervizpontra dérrel-dúrral beérkezve autója felgyújtásával fenyegette megszeppent szervizcsapatát, akik zavarukban előbb tiltott tankolásba kezdtek, majd a hibák kapkodó javítása közben egy szikrától tüzet fogott ruhadarabot alig tudtak eloltani. Így előnye 30 percre olvadt a második Nobre (BMW X5) előtt, aki az utolsó 200 km-t nyaktörő tempóban, árkon-bokron áthajtva száguldotta végig.

Az orosz versenyző azonban nem tett le a győzelemről, és látványos autózással az utolsó napon ötödik lett, de az összetettben végül csak megnyerte ezt a versenyt is, tíz perccel megelőzve a gyári BMW X5-tel versenyző brit származású, de német színekben induló Nobre Paulót. A korábban vezető Monterde és még jó pár versenyző kissé el is tévedt, de a BMW-s spanyolnak elég előnye volt, hogy így is megtartsa a bronzérmet a bowleres Pelichet és a pathfinderes Lavieille előtt.

Ezen az utolsó napon a mezőny viszonylag rövid, gyors, köves pályán közelítette meg Kairót, ahol a Szfinx és a piramisok előterében hagyományos díszceremónia köszöntötte a legjobbakat. Kisék még az első nap bekövetkezett váltó probléma miatt begyűjtött hátránnyal az összetettben a 12. helyen végeztek. A csapat maximálisan elégedett az eredménnyel, hiszen amellett, hogy az új Navara több gyerekbetegségére fény derült, nyilvánvalóvá vált az is, hogy az autó kiemelkedő eredményekre lesz képes. A hazatérés után a csapat szakemberei azonnal korrigálják a felmerült hibákat és teljes erőbedobással nekilátnak a felkészülésnek, hogy a Kis-Czeglédi páros januárban minden eddiginél jobb esélyekkel indulhasson a legfontosabb megmérettetésen, a Lisszabon-Dakar ralin

Kiválóra értékelem a csapatom munkáját, hiszen napról napra tudtunk javítani az autó beállításain. Amiért tulajdonképpen jöttünk, hogy az új versenyautónkról legyenek kiértékelhető adatok, eredmények, az teljesen rendben van. Nagyon sok szűk keresztmetszetet találtunk, hiszen sivatagban még nem futott és ez a Dakar szempontjából nagyon jó, hogy ezen a versenyen derültek ki a gyengeségek. Egyes szakaszok eredménye a dobogón végződött, de összesítésben a Dakarig még sokat kell dolgozni az autón - mondta célban Kis.

Rajtuk kívül még egy kamionos csapat is képviselte magyarországot, nem is akármilyen sikerrel. A FLEX Dakar Team egysége az utolsó nap 210 km hosszú távját az legjobb idővel teljesítette, ezzel megszerezve első szakaszgyőzelmüket. A hétfő reggeli rajtnál tudták, hogy sietniük kell, mert az összetettben mögöttük álló ellenfelük csupán 10 percre van tőlük. Az előbb említett teljesítményük és közel 85 km/órás átlagsebességük azt mutatja, hogy Szobi Balázs nem sűrűn használta a fékpedált. Nem is nagyon volt rá szüksége, mert a szakasz szinte végig gyors, tempós részekből állt. A pálya egy kis része volt csak technikás, itt Jobbágy Ákosnak kellett a megfelelő nyomvonalba irányítani. Éder Attila az esti szervizekben mindig megfelelően karbantartotta a versenyjárművet, ami ezzel a szakaszgyőzelemmel hálálta meg a gondoskodást. A FLEX Dakar Team összesítésben a 17. helyen, T4-es kategóriában a 4. helyen, T4.1-es osztályban pedig a 3. helyen fejezte be a 2006. évi Fáraó Rali Világkupa futamot.

Hihetetlen érzés volt mindhármunk számára az első szakaszgyőzelem. Próbáltunk sietni, ahogy csak tudtunk, hogy ne veszítsük el a pozíciónkat, és ez lett belőle. Elégedett vagyok a helyezésünkkel és örülök annak, hogy továbbra is 100%-os a teljesítményünk, tehát minden versenyen, ahol elindultunk célba is értünk. Az MAN versenykamion itt Egyiptomban ismét bebizonyította számunkra, hogy jó döntés volt annak idején ezt a márkát választani. Köszönöm mindazoknak, akik lehetővé tették, hogy most itt lehessünk a piramisok lábánál, a Fáraó Rali Világkupa futam céljában - mesélte Szobi Balázs mosologva a célban.