"Hiríííí-hiríííííííí-ríííííííííí" - Berti, a nagyszerű PS2 bajnok és autóverseny megszállott minden bizonnyal így kommentálná a hétvégi eseményeket. FIA GT és túraautó-bajnoki a Hungaroringen, Forma-1 és F3000 Magny-Cours-ban, és a legmegszállottabbaknak a clevelandi CART futam a Eurosporton keresztül vasárnap estére. Valószínűleg több háztartásban is kihűlt a leves, mire apu végre hajlandó volt felkelni a kanapéról, amibe a hétvégi programok sűrűsége miatt valami Mrs. Bates lenyomatához hasonlatost alkotott.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A Totalcar az egyszerűség kedvéért a mogyoródi
helyszíni tudósítást választotta.
Sajnos a GT mezőny startját lekéstük, cserébe rögtön
megnézhettünk egy vezetőváltással egybekötött kerékcserét
méghozzá a
GLPK Racing jóvoltából.
Ebben a csapatban versenyez
Illés Tamás is, aki tizenkettedikként indulva, a rajt után
nagy kedvvel előzgette az előtte levőket, így a box kiállásra a 9.
helyről érkezett. Bár a szerelőgárda csak töredéke az F-1-esekének,
mégis még sűrű kattogtatással sem sikerült 10 fényképnél többet
csinálni az eseményről.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A rajtot egyébként a
Carsport Holland színeiben versenyző, pole pozícióból induló
Mike Hezemans vette a legjobban, ezzel bebiztosítva magának
a
rajt-cél győzelmet. A kvalifikáción második helyet szerző,
Lister Stormot kormányzó
Jamie Campbell-Walter a váltó hibájából visszaeséssel kezdte
a versenyt, de gyorsan magára talált és elkezdett fölzárkózni a
vezető Viper mögé.
A huszadik körben egyszer csak öt N-GT-s Porsche mögött találta
magát akikből kettőt gond nélkül megelőzött, azonban a 61-es
számú
Haberthur Porsche 996 GT3-R az útjába került és Walter is a
két körrel korábban benzin problémák miatt kiállni kényszerülő,
korábbi túraautós sztárok,
Alain Menu és Rickard Rydell által vezetett
550 Maranello sorsára jutott.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Ezt követően bejött a biztonsági autó a pályára
és ahogy az már ilyenkor lenni szokott,
a lassú menetet többen is tankolásra és kerékcserére használták
föl. Ezek után a mezőnyt a
Hezemans, Bleekemolen, Jean-Pierre Jarier hármas vezette.
Jarier-től örökölte meg
Dupuy a harmadik helyet míg a szerelők az előbbi beszorult
első kerekével harcoltak a boxban. Semmi sem örök, pláne nem a
sorrend egy autóverseny során, így Dupuy-ék a vezetőváltás után,
Matteuzzi kipördülésével estek vissza a tizenegyedik helyre.
Illésék, a csapattárs,
Wim Daems kicsúszását követően nem tudták összekapni
magukat, a 20. helyen körözgettek, de sajnos a verseny befejezése
már nem sikerült,
hét körrel a leintés előtt a Viper végleg megfáradt.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Bár a versenytáv eredetileg 124 kör volt, a
háromórás időlimit miatt
már a 102. körben lengett a kockás zászló: a győztes
Hezemans a célvonalat átlépve azonnal lelassított, hogy így
köszönje meg a párkányra felálló és őt üdvözlő szerelőgárda
munkáját.
Ezt később minden célba érkezett sofőr megtette, jelezve, hogy
az autóverseny igenis csapatsport. Második a
Bouchut/Belloy kettős, harmadik pedig az
apa és fia Bleekemolen/Bleekemolen páros lett mindannyian
Viperrel, az életben maradt Lister pedig
Julian Bailey kezei között a negyedik helyet szerezte meg.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az N-GT-k versenyét az összetett hetedik helyén beérkező
JMB Competition nyerte Ferrari 360 Modenával,
David Terrien és Christian Pescatori irányításával,
mindössze 1.7 másodperccel a mindkét kategóriában második helyet
szerző
Larbre Competition Porsche-ja előtt. Harmadik az 54-es számú
Babini és Moccia kollégák vezette
Art Engineering Porsche GT3-R lett.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A díjkiosztó ünnepség a jelenlévő közönség
lelkendezése mellett rendben lefolyt, rosszul csak az épp akkor a
pódiumon tartózkodó hostessek jártak, ugyanis a versenyzők négy
másodperc leforgása alatt rájöttek, hogy
sokkal érdekesebb a lányok egy szál fehér pólóját locsolni
pezsgővel, mint egymást.
Szegénykék próbálták összehúzni magukat egész picire, de az
adrenalin tolulással küzdő versenyzők könyörtelenek voltak.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A maratoni GT futam után még két menet
következett
Super Touring és a Super Production kategóriában,
előbbieknél a délelőttit követően a nap második versenye.
A GT autók fülsiketítő, egyesek szerint decibelben F1-et is
felülmúló háromórás őrjöngése után felüdülésként hatott a túraautók
szolid hörgése, bár a futam izgalomban nem nagyon múlta felül a
Columbo utolsó epizódját.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A délelőtti versenyben a volt Forma-1-es
versenyző
Gabriele Tarquini-t (Honda Accord) és az A4-essel menő
Colciago-t verte meg a győztes
Giovanardi (Alfa 156), aki ezzel a bajnokságban is átvette
az első helyet. Délutánra megkavarták a helyezéseket, így Colciago
ért be elsőként
Larini valamint, a mögöttük harmadik helyért végig harcoló
Giovanardi és az előzésre képtelen Tarquini előtt.
A verseny rajtja volt egyébként a nap egyetlen közönséget
felállásra és óóó-zásra bíró momentuma, a start utáni kavarodásban
Cayrolle BMW-je és Lancelotti Alfája ütköztek. A Bömbölőnek
letört a hátsó lökhárítója, de még mindig jobban járt mint
Lancelotti, aki autóját a boxutca végénél, a pálya szélén hagyta és
visszasétált a csapathoz.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A Super Production kategóriában is találtunk
ismerős nevet, a kvalifikáción első
Gianni Morbidelli motorhiba miatt a rajtrács végére
kényszerült. Az első három helyért két BMW (
Huismann és Kox) és egy Nissan Primera (
Tommy Rustad) harcolt, de a Nissan nagy futását a nyolcadik
körben defekt szakította meg. Morbidellit, aki a futam során a
negyedik helyig küzdötte fel magát, a cél előtt közvetlenül még
egyszer megviccelte az a bizonyos kisördög, az utolsó kanyarban
kénytelen volt kiállni a differenciálmű törése miatt.
A versenyt végül Huismann nyerte, aki így már tizenkét ponttal
vezet a bajnokságban Kox előtt, a bronzérmet pedig "ölbe hullva"
szerezte meg Morbidelli csapattársa
Paolo Ruberti.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Ralf Schumacher éppenhogy csak 1perc
13másodperc alá szorította a legjobb köridőt Magny-Cours-ban, az
F-3000 ifjú titánjai máris kisereglettek a pályára eldöntetni ki
léphet feljebb jövőre.
Hát
Baumgartner Zsolt biztos nem, a 22. helyről induló magyar
pilóta, sajnos már az első körben búcsúzott a pályától, majd a
versenytől is. A futamot a
Super Nova Lola-t vezető
Mark Webber nyerte, a TotalCarhoz hasonlóan szintén a Jet
által szponzorált
Coca-Cola Nordic két versenyzője, a bajnokaspiráns
Justin Wilson és a cseh csodagyerek
Thomas Enge előtt.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Amerikában a Forma-1 unokatestvérének tekinthető, de annál jóval autóversenyszerűbb sorozat a CART-széria kilencedik futama zajlott a hétvégén. A győztes Dario Franchitti lett, akit 1999-ben Juan-Pablo Montoya előzött meg a bajnokságban, begyűjtve ezzel a bajnoki trófeát. A Kool Green csapat versenyzője a 14. helyről rajtolt és a százkörös verseny 91.körében előzte meg az addig vezető, de akkor épp kerékcserét végző Memo Gidley-t. Franchitti '99 óta nem tudott versenyt nyerni, ahogy a harmadik helyezett Bryan Herta sem állt már vagy két éve dobogón, mindketten egyfajta visszatérésként értékelték eredményüket.
