Honecker élt és élni fog

2001.03.05. 10:00

Atomcsapás utáni állapotok uralkodnak az elhagyott szovjet laktanya területén. Mire is lenne használható a teljesen szétbombázott, postahivatallal, kresz táblás útvonalhálózattal, orosz utcanévtáblákkal kiépített komplett lakótelep, ha nem autóversenyzésre.

:

 
   
    ilyen még van!

A szervezők fejet hajtottak esőisten előtt. Két éve már, hogy az általuk létrehozott szinkronpályát - mely híressé vált az egyedülálló, egyszerre két autót rajtoltató versenyeiről, és éjszakai futamairól - a verseny időpontjában még terepjáróval sem lehet megközelíteni. A térdig érő sarat, folyamatosan locsolja az égi áldás, lehetetlenné téve a versenyzést. Ez így nem mehet tovább, mondta Balogh Frici, kinek nevéhez fűződnek a futamok, és új, lehetőleg aszfaltos pálya után néztek.

 
   
  a küzdelem odabent van

A lacházi repülőtér közelében levő elhagyatott, elvtársi lakótelep szinte kínálta magát. Az út aszfalt, lezárni sem kell, mert senkit nem zavar a közel 100 versenyző, és az őket kiszolgáló személyzet. És ami a lényeg, nem számít, ha kárt tesznek az útburkolatban, vagy éppen az épületekben. Erre volt is példa.

 
   
    egyszerűen gyönyörű

Korán kellett kelnie, aki részt szeretett volna venni a futamon, hiszen reggel 7 órától kezdődtek a nevezések. A szabályok csak a bukócsövet írják elő, így komplett roncsderbit is lehetett volna rendezni a förmedvényekből, amik itt felsorakoztak. Ráadásul verseny közben még ezek is elhullajtottak néhány alkatrészt, a vége felé már szinte csak négy kerék, a három szoba, a motor és a versenyző maradt a pályán.

s:

 
   
  vizipók a gödörben

Az eső persze most is esett, de legalább nem áztatta föl az épületek közt kanyargó, majd' 2 kilométer hosszan kijelölt pályát. A harckocsikkal szétlőtt épületek között a Szárnyas fejvadász szelleme kísértett. Ott is folyton esett. A házakon akkora lyukak tátongtak, hogy két zongora is kifért volna rajtuk, egymás fölött. Némely lépcsőház teljesen kiégett, kormos falai előtt, a kapuban gyülekeztek a nézők, várva a főszereplőre, Harrison Fordra, akit itt a versenyzők helyettesítettek.

 
   
   

Ők pedig most is kitettek magukért. Az egyik szűk jobbos kanyar, ahol balról óriási kátyú várta a támasztó kereket némi futóműállításra, jobbról pedig a tisztiszállás épületének sarka nem engedte a kátyút kikerülni, okozott némi fejtörést részükre. Volt, aki behunyt szemmel kanyarodott, ,,majd csak lesz valami" elven, görcsösen szorítva a kormányt, nehogy a gödör kitépje a kezéből. És volt, aki mégis megpróbálta kikerülni, ez volt a látványosabb, mert nem sikerült, és hatalmas csattanással ütközött a háznak.

Szergej ugyancsak precíz munkával építhette, nem sajnálva az alapanyagot, mert a kézzel felragasztott, orbit rágó nagyságú mozaiklapok közül egy sem esett le a nap folyamán, pedig jó néhányan megkínálták a falat autójuk orrával.

 
   
  hátsókerék?

Persze a pálya többi része sem az autóversenyzők kézikönyve kezdőknek szóló fejezetéből lett kimásolva. Az út rettenetesen csúszott, a féktávokat kiszámolni lehetetlen. A remek autók között az ért el jó időt, amelyik képes volt az egyenes úton egyenesen menni. Nem sok ilyen volt. A Trabantok létszáma még Berlin keleti részén is feltűnő lett volna, néhány évvel ezelőtt. Akinek Trabantja van, az biztos itt volt a hétvégén, és versenyzett vele.

 
   
    Trabant 601 WRC

A bójatologató szlalomversenyek után jó érzés néha igazi rally-gyorsaságin versenyezni. Igaz, hogy rövid - bár háromszor kellett teljesíteni, és az időket összeadva alakult ki a végeredmény -, és csúszós, de ez már rally. A futamok közt szervizelési lehetőséggel - amire szükség is volt - időméréssel, és a végén komoly, dobogós-kupás díjkiosztóval.

 
   
  női sofőrök előnyben

Sorrendben ez a Frici brigád 12. versenye volt, és nem hinném, hogy egyhamar vége szakadna a sorozatnak. Bízzunk abban, hogy a jó idő közeledtével ismét a szinkronpályára invitálják az amatőr racingolókat, és meg is tudják tartani ott a futamot. Ennek érdekében gyújtsunk néhány füstölőt, és lessük az eget.