Atomcsapás utáni állapotok uralkodnak az elhagyott szovjet laktanya területén. Mire is lenne használható a teljesen szétbombázott, postahivatallal, kresz táblás útvonalhálózattal, orosz utcanévtáblákkal kiépített komplett lakótelep, ha nem autóversenyzésre.
:
ilyen még van! |
A szervezők fejet hajtottak esőisten előtt. Két
éve már, hogy az általuk létrehozott szinkronpályát - mely híressé
vált az
egyedülálló, egyszerre két autót rajtoltató versenyeiről, és
éjszakai futamairól - a verseny időpontjában még terepjáróval sem
lehet megközelíteni. A térdig érő sarat, folyamatosan locsolja az
égi áldás, lehetetlenné téve a versenyzést. Ez így nem mehet
tovább, mondta
Balogh Frici, kinek nevéhez fűződnek a futamok, és új,
lehetőleg aszfaltos pálya után néztek.
a küzdelem odabent van |
A lacházi repülőtér közelében levő
elhagyatott, elvtársi lakótelep szinte kínálta magát. Az út
aszfalt, lezárni sem kell, mert senkit nem zavar a közel 100
versenyző, és az őket kiszolgáló személyzet. És ami a lényeg, nem
számít, ha kárt tesznek az útburkolatban, vagy éppen az
épületekben. Erre volt is példa.
egyszerűen gyönyörű |
Korán kellett kelnie, aki részt szeretett
volna venni a futamon, hiszen reggel 7 órától kezdődtek a
nevezések. A szabályok csak a bukócsövet írják elő, így
komplett roncsderbit is lehetett volna rendezni a
förmedvényekből, amik itt felsorakoztak. Ráadásul verseny
közben még ezek is elhullajtottak néhány alkatrészt, a vége
felé már szinte csak négy kerék, a három szoba, a motor és a
versenyző maradt a pályán.
s:
vizipók a gödörben |
Az eső persze most is esett, de legalább nem
áztatta föl az épületek közt kanyargó, majd' 2 kilométer hosszan
kijelölt pályát. A
harckocsikkal szétlőtt épületek között a Szárnyas fejvadász
szelleme kísértett. Ott is folyton esett. A házakon akkora lyukak
tátongtak, hogy két zongora is kifért volna rajtuk, egymás fölött.
Némely lépcsőház teljesen kiégett, kormos falai előtt, a kapuban
gyülekeztek a nézők, várva a főszereplőre, Harrison Fordra, akit
itt a versenyzők helyettesítettek.
Ők pedig most is kitettek magukért. Az
egyik szűk jobbos kanyar, ahol balról óriási kátyú várta a
támasztó kereket némi futóműállításra, jobbról pedig a
tisztiszállás épületének sarka nem engedte a kátyút kikerülni,
okozott némi fejtörést részükre.
Volt, aki behunyt szemmel kanyarodott, ,,majd csak lesz
valami" elven, görcsösen szorítva a kormányt, nehogy a gödör
kitépje a kezéből. És volt, aki mégis megpróbálta kikerülni, ez
volt a látványosabb, mert nem sikerült, és hatalmas
csattanással ütközött a háznak.
Szergej ugyancsak precíz munkával építhette, nem sajnálva az alapanyagot, mert a kézzel felragasztott, orbit rágó nagyságú mozaiklapok közül egy sem esett le a nap folyamán, pedig jó néhányan megkínálták a falat autójuk orrával.
hátsókerék? |
Persze a pálya többi része sem az
autóversenyzők kézikönyve kezdőknek szóló fejezetéből lett
kimásolva. Az út rettenetesen csúszott, a féktávokat kiszámolni
lehetetlen. A remek autók között az ért el jó időt, amelyik
képes volt az egyenes úton egyenesen menni. Nem sok ilyen
volt. A Trabantok létszáma még Berlin keleti részén is feltűnő lett
volna, néhány évvel ezelőtt. Akinek Trabantja van, az biztos itt
volt a hétvégén, és versenyzett vele.
Trabant 601 WRC |
A bójatologató szlalomversenyek után jó
érzés néha igazi rally-gyorsaságin versenyezni. Igaz, hogy
rövid - bár háromszor kellett teljesíteni, és az időket
összeadva alakult ki a végeredmény -, és csúszós, de
ez már rally. A futamok közt szervizelési lehetőséggel -
amire szükség is volt - időméréssel, és a végén komoly,
dobogós-kupás díjkiosztóval.
női sofőrök előnyben |
Sorrendben ez a Frici brigád 12. versenye volt, és nem hinném, hogy egyhamar vége szakadna a sorozatnak. Bízzunk abban, hogy a jó idő közeledtével ismét a szinkronpályára invitálják az amatőr racingolókat, és meg is tudják tartani ott a futamot. Ennek érdekében gyújtsunk néhány füstölőt, és lessük az eget.