A kihelyezett, mobil használtgumi raktár és szerelő műhely segítségével bárki kaphat olyan gumikat, amiket kipukkaszthat, elkoptathat, leégethet és ezáltal jól érezheti magát. A mutatvány végén pedig visszaszerelik neki a saját gumijait.
A Hungaroring felújítási-átépítési munkálatai miatt
ideiglenesen el kellett búcsúzni a helyszíntől, és emiatt a
következő három futam a tököli reptéren lesz megrendezve. Ha
viszont ismét visszatérhetnek a csikorogva indulók a ringre,
teljesen átalakított, hosszabb pályát fognak találni. Ez már
alkalmas a rendes, 400 méteres versenyek megrendezésére, így a
szervezők lázas munkálatai jelenleg egy komoly EB futam
idecsábítása felé irányulnak. De ez még bizalmas információ, csak
apró betűvel mondtam, és később, idegenek előtt úgyis letagadom.
A tököli reptér jó is, meg más is, de mindenképpen új
kihívást jelent a szervezők, és a versenyzők számára is.
Tulajdonképpen a teljesen más környezet további lehetőségeket nyújt
a sima fej-fej melletti gyorsulások, és a szokásos betétprogramok
mellé. Most szombaton például - április 19-én - a versenysorozat
lassacskán 7 éves történetében először lesz teljesen hivatalos
gumifüstölési verseny. Azon a futamon is bárki részt vehet aki
szeretné elégetni az autójának hajtott kerekeire helyezett
kaucsuk-szerű képződményt.
Sőt, aki úgy gondolja, hogy a gumijai még nincsenek olyan állapotban, hogy teljesen leírja őket, és otthonról sem tudott magával hozni váltás kerekeket, de szeretné érezni saját égett szagát, az sem marad hoppon. A kihelyezett, mobil használt-gumi raktár, és szerelő műhely segítségével bárki kaphat olyan gumikat amiket kipukkaszthat, elkoptathat, leégethet, és ezáltal jól érezheti magát. A mutatvány végén pedig visszaszerelik neki a saját gumijait, és mehet tovább.
A produkciókat hivatalos zsűri tekinti meg és pontozza.
Füst, intenzitás, szag, hang, dinamizmus, hogy csak néhányat
soroljak fel az értékelendő momentumokból. A végén persze lesz
győztes is, aki jutalmat kap. Hogy mit, egyelőre meglepetés.
Ugyanez a sors vár a pörgő versenyen részt vevőkre is. Itt Tökölön
végre elég széles lesz a pálya, hogy rendesen nyolcasozzanak a
verdák - ha tudnak -, és most ezt is értékelni, jutalmazni fogják.
Az Erdős Csaba nevével fémjelzett motoros kaszkadőr show pedig már
csak a hab a tortán.
A gyorsulási versenyzés kultuszfilmje, a Halálos iramban (The fast and the furious) második részének - 2 fast 2 furious - bemutatója júniusban várható. Ennek örömére a szervezők a UIP-Duna Filmmel együttműkődve már most hétvégén megkezdik a film promociós munkálatait. Hogy pontosan mi várható, az szintén meglepetés lesz, annyit elárulhatunk, hogy a filmben látható - egyszerre - négy autós gyorsulás is meg lesz ejtve, mivel a helyszín most alkalmas lesz erre is. Ha pedig valaki szeretne egy olyan autóhoz jutni, ami ütőképes lenne még a film mezőnyében is, az nézze meg ezt az eladó autót .
Biztos sokan elmékszünk még 1996 teléről arra
a néhány éjszakára, amikor százezer ember nyomorgott a Gold
Tribünön, és a kerítéshez préselt arccal néztük a nullával
elhaladó kispolszkikat. Az volt a hőskor, és bármennyire is gyenge
volt a rendezés (és a versenyautók - versenyautók, hihi!), mindenki
nagyon élvezte. És tudta, hogy valami új dolog indult útjára. Nem
kellett fotocella, meg tizedre mért idő. Az ezerkettes zsiguli
félpályával verte a kipufogó nélküli Skodát, mindenki látta. Aztán
szép lassan a versenysorozat rutinná vált, és mindenki tudta, hogy
itt lehetősége lesz megmutatni milyen autót tud faragni, és
mennyire tud gyorsan váltani, ha kell. Sorban érkeztek a profi
autók, az egyre rutinosabb pilótákkal, akik már nem elégedtek meg a
kézzel indított és megállított stopper által mért időkkel, mivel
már csak tized másodpercnyi volt a különbség.
Ezáltal fokozatosan fejlődött a technikai háttér is. Ma már mind a rajt, mind a cél fotocellás, az időket akárhány tizedesig tudják mérni - jelenleg három számjegyig folyik az értékelés, de ez igény szerint bővíthető -, a lelátókról is követhetők a futamok a nagy méretű kijelzőkön át. A jelenlegi tervek szerint a box utcában is el lesz helyezve egy ilyen óriás kivetítő, és akkor a gyorsulásra váró, sorban álló versenyzők is láthatják, mi történik a ház túloldalán.
Amit lehet, szombaton leszállítják Tökölre is, hogy minnél
precízebb legyen a kiértékelés. Itt fog debütálni a legújabb
szerzemény is, a beugrás-érzékelő. Így aki korán rajtol, nem jut
előnyhöz, mert az idejét automatikusan érvényteleníti a
számítógépes rendszer. A lebonyolítás viszont nem változik. A
belépőt megváltva bárki versenyezhet, nincs további nevezési díj.
Az autók egymás után nyomulhatnak, a motorosokat - a korábban
bevált módszer szerint - összegyűjtve, egy csoportban - persze
egymás után - engedik a pályára, így kiküszöbölve a sorban állók
beelőzgetését.
Kapunyitás 6-kor, ereszd el a hajamat éjfélig, akkor következnek a döntő futamok, majd lehet hazamenni.
|