29 év után ismét a németeknél a VB
![]() |
|
![]() |
![]() |
Ezen a hétvégén 29 éves átok törik meg, mivel
1973-óta nem volt Németországban rali VB futam, és most meg
lesz. A rendezők a fritzek már bevált, aszfaltos EB pályáit
jelölték ki az idei VB szezon kilencedik futamára. A verseny
központ Trier-ben lesz, közel a luxemburgi határhoz. Nem
véletlenül, hiszen számítanak a szomszédos országok, jelentős számú
sportrajongóinak átözönlésére is.
A szervezők alapos munkája mellett még az időjárás is lendíthet némileg az esemény izgalmasságán. Az első napi, a VB menők számára ismeretlen aszfaltos gumiradírozás után, a második nap is új pályákon fog zajlani. Ezeket azonban a NATO tankok már ismerik, hiszen temérdek időt gyakorlatoztak ott, ahol most a WRC verdák fognak hörögni. Ha ezekre az utakra még ráesik néhány csepp eső is, akkor lesz csak csúszkálás igazán...
![]() |
|
![]() |
![]() |
A Trier melletti, Wittlich és Piesport közeli
utak hosszú, széles gyorsaságik. A híres moseli borvidék táján
pedig hegyes kanyarok várják majd az autókat. A sima aszfalt utáni
pályák a már említett katonai terepen, Baumholder környékén
lesznek. Itt
javarészt beton a burkolat, de a széleken hatalmas sziklák
alakíthatják majd át a futóművet.
Fiore Brivio, a Pirelli cég vezetője így látja a helyzetet: "Tavaly megfigyelőként megnéztünk egy versenyt itt, hogy minél több információhoz jussunk. Kétféle aszfaltos úttal kell megküzdenünk. A Trier környéki pályák simák, de hosszúak, tele 45°- és 90°-os kanyarokkal. A másik fajta pedig a poros, csúszós aszfalt. Ezt nevezzük igazi aszfaltos ralinak. Ráadásul az évnek ebben a szakaszában számolnunk kell az esővel is. Ebben az esetben a 10 fok körüli hőmérséklet és a vizes-csúszós út fog fejtörést okozni. Ezeken a változékony körülményeken fogjuk először csatasorba állítani az új RX gumikat, melyek kifejezetten ilyen utakra készültek, nagymértékben elősegítve a gyors haladást, és az útpadkák levágásánál is kisebb defektveszélyt jelentenek."
![]() |
|
![]() |
![]() |
"Az útfelület jellegének változása az első napi pályákon a
PZero gumikat igényli. Ezek
tapadása megfelelő, és a kisebb felületi változásokat is
megfelelően tolerálja. A Ford és a Subaru csapat a már jól
bevált RE keveréket fogja használni ha vizes lesz az út, és az
új RX-et ha száraz. Természetesen mindegyik megkapja a
defektmentesítő felszerelést."
Száraz-nyirkos:
RX (225/650-18)
"A" típusú gumi száraz aszfaltra
Választható keverékek: 50,70 és 90
Minden száraz aszfaltra megfelelő, beleértve a nyirkosat is.
Az útpadkákat is remekül tűri
![]() |
|
![]() |
![]() |
Nyirkos-vizes:
RE (225/650-18)
Köztes gumifajta a nyirkos és a vizes útfelületekre
Választható keverék: 70 (2 fajta változatban)
Nagyon sokoldalú gumi, kimondottan nedves utakra. Az RE típus
kimondottan szereti az éles kanyarokban rejtőző pocsolyákat és a
nagy esőzést.
A keverékeknél a magasabb szám a puhább gumit jelenti.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A német pályákon van a Pirelli gumiknak egy saját rekordjuk is. 1982-től, az első Német Rali-tól kezdve - melyet Erwin Weber nyert meg egy Opel Ascona 400 nyergében - kilenc győzelmet szereztek eddig itt. Weber után Walter Röhrl győzött a következő évben Lancia Rallye 037-el, majd Piero Liatti (Lancia) következett, aztán megint Weber, de ekkor már Mitsubishi-vel (1992). Ebben az évben a verseny elnyerte az év EB futama címet is. Most meglátjuk, mit tudnak VB szinten.
