Rali VB, persze megint a Peugeot-kkal
A hétvégi Ausztrál Rali kezdete még biztatóan
alakult. A Subaru csapatból az ifjú titán, Petter Solberg nyerte a
prológot. Sőt a második helyre, talán még nagyobb meglepetésre a
Hyundai-os Freddy Loix vonult be. Sajnos sikerük csak tiszavirág
életű volt. Az éles gyorsokon ismét a Peugeot-k domináltak. Marcus
Grönholm nem elégszik meg a zsebében levő világbajnoki címmel,
rajt-cél győzelmet aratott most is. Bár a Peugeot-k titkát egyelőre
nem sikerült kiderítenünk, biztosan piszok jó autók, hiszen
Grönholm mögött megint csak Burns tudott lépést tartani, aztán
kuplungproblémái miatti búcsúja után Rovanpera vette át a helyét a
végén.
Az élmezőny helyzete a három nap folyamán csak kis mértékben változott. Solberg beterelte a Subarut a harmadik helyre, ezzel nem kicsit alázva csapattársát, Mäkinent, akit végül túl könnyű autó használata miatt ki is zártak. A Fordnál a kérdéses helyzetben levő Carlos Sainz bizonyult királynak. Az első nap végén mindössze 4 mp-cel volt lemaradva Solbergtől, és ekkor még Rovanpera is mögötte volt. Sereghajtóként vágtatott Colin McRae, ki tudja miért. Az első nap szenzációját - az ilyen sajnálatos esetekben szokásos felhajtással - Delecour szolgáltatta hatalmas bukásával. A Mitsubishi nagyjából 160 km/h-s tempóval valamit elkapott a bal első kerekével, ami átdobta a menetirány szerinti jobb oldalra, merőlegesen az útra. Mindeközben az autó semmit sem vesztett tempójából, így több g-nyi erőhatás fékezte le. A bent ülők kisebb sérülésekkel megúszták, bár benéztek a helikopterrel a kórházba. Közben kiesett a teljes Hyundai csapat, pontosabban Schwarz és Loix.
Másnap aztán Grönholm kicsit visszafogta magát,
így Rovanpera gyártotta a szakaszgyõzelmeket. Négyet megnyerve
megelőzte Sainzot, aztán előtte is maradt. Solberg vigyázott a
második helyére, mint egy zsák kincsre, de Rovanpera az utolsó nap
mégis elvette tőle. Hiába, a Peugeot-k_ Colin ismét zúzott. Orrost
ugrott és a sérült hűtővel nem sokat tudott már menni. A hatodik
helynél ez az állapot sem sokkal rosszabb.
Remélhetőleg a VB utolsó futama, a Brit Rali izgalmasabban alakul majd, bár a végeredményen már úgy sem változtat. Szóval izgalmakat már csak jövőre várhatunk.