Benik Balázs gyári támogatással az Ausztrál rally VB-n

2003.09.01. 12:37

 
   
   

Második rally világbajnoki futamán áll rajthoz a szeptember 3-7. között megrendezésre kerülő Telstra Rally Australia világbajnoki rally futamon, a Benik Balázs, Rácz Bence kettős. A páros idei világbajnoki programjának második állomása, a világbajnokság 12. futama, az egyik legjobb, de legnehezebb verseny a naptárban. Balázs és Bence első világbajnoki versenyükhöz (Törökország 2003) hasonlóan, kiemelt prioritású, gyári támogatottságú (Manufacturer Supported) versenyzőként áll rajthoz, egy Ford Focus RS02 típusú WRC-vel, 35-ös rajtszámmal. Az M-Sport által támogatott versenyzőpáros elsődleges célja a tapasztalatszerzés, és a lehető legjobb helyezés elérése.

 
   
   

Benik Balázs:
"Továbbra is tisztában vagyunk a lehetőségeinkkel, amelyek bizony szűkösebbek, mint a gyári versenyzőké. Ez már a második futamunk lesz, ide azért okosabban, de legalább egy kis tapasztalattal megyünk. Még most is azt mondom, hogy legfontosabb a lehető legtöbb tapasztalat begyűjtése, azaz a lehető legtöbb kilométer megtétele. Nem fogunk most sem semmit fölöslegesen kockáztatni, de azért résen leszünk. A reális célunk az lehet, hogy az elejéhez képest meglévő kilométerenkénti időkülönbségeinket csökkentsük és a privát pilóták között is minél jobbak legyünk. Nem fogadnék most el előre semmilyen helyezésre sem, mert bár ahogy mondtam, nem mi vagyunk a legesélyesebbek, de minden lehetőséget, ami egy kiemelkedő eredményhez vezet, ki szeretnénk használni. Nagyon fontos számunkra ez a futam, egy teljesen új, de a vb-re nagyon is jellemző közeggel tudunk itt megismerkedni. Olyan versenyt szeretnék futni, hogy a végén azt mondhassam elégedett vagyok a teljesítményünkkel."

Rácz Bence navigátor:
"Még nagyon újak vagyunk a vb mezőnyében, de azért már nem teljesen kezdők. Törökországban ért minket meglepetés, hiszen nem igazán tudtuk mire számítsunk. Ausztráliába már azért rutinosabban megyünk, nem leszünk annyira idegenek. Az első vb futamunkon megtapasztaltuk, hogy a legnagyobb hátrányt az jelentette, hogy csak kétszer mehettünk egy pályán és ott bizony előfordult, hogy volt amelyiken csak egyszer mehettünk. Most sem lesz több lehetőségünk a pályák felírására, de a célunk az, hogy a rendelkezésre álló időt a lehető legjobban ki tudjuk használni. Itt Ausztráliában a jobboldali közlekedés miatt további megoldandó feladatok várnak ránk, de persze ez nem ért minket meglepetésként. Az viszont igen, hogy az edzőautónk is jobbkormányos. Ez egy teljesen szokatlan dolog, amihez majd alkalmazkodnunk kell. Nagyon hosszú verseny lesz, hiszen az teljes távolság csaknem 1800 kilométer, ami 3 napra nem kevés. Mindezek mellett gyors, nagy tempójú pályák lesznek, tehát nagyon fontos, hogy a lehető legjobb itinert készítsük el. Sok dolog van tehát, amit nem lesz egyszerű megoldani, de most pontosan tudjuk, mire kell majd törekednünk. A felkészülésünk jól sikerült, fizikailag és szellemileg is felkészültünk. Bízunk a csapatunkban és magunkban is, hogy sikerül majd kihozni magunkból a lehető legtöbbet."

 
   
   

Sokakban megfogalmazódott a kérdés, hogy Balázs világbajnoki programjában a következő állomás, miért pont Ausztrália, miért pont az egyik legtávolabbi, legnehezebb futama a világbajnokságnak?
Benik József csapatvezető.
"2003-ban legalább három komoly nemzetközi futamon szeretnénk rajthoz állni. Természetesen szeretnénk, hogy ez a három futam mind világbajnoki verseny legyen, de az év elején a magyar és a vb naptárat összehasonlítva a török, az ausztrál és az angol futam jöhetett szóba. Ezek közül csak a török és az angol futamra volt reális lehetőségünk. Törökország után azonban azt javasolták a gyári csapatnál, hogy Balázs fejlődése szempontjából az ausztrál futam nagyon jó lehetőség lenne, meg kellene próbálnunk. Nem mondunk rögtön nemet, de tudtuk, hogy azért ez nagyobb falat annál, mint amire az év elején gondoltunk. Végül aztán kaptunk egy nagyon előnyös ajánlatot a futam szervezőitől és az M-Sporttól is. Ezek után már csak a szervizcsapatunkkal (JM Engineering) kellett egyeztetnünk, hogy meg tudják-e oldani a kinti szervizelést. Amikor erre a kérdésre is megnyugtató választ kaptunk döntöttünk úgy, hogy belevágunk. Egyelőre úgy tűnik nem döntöttünk rosszul, mert eddig csak pozitív tapasztalatokat tudok említeni, és nagyon remélem, hogy a futam után is elégedettek leszünk a teljesítményünkkel. Balázséktól azt várom, hogy ésszel menjenek és így hozzák ki magukból mindazt, amire itt most képesek lesznek."

 
   
   

Benik Balázs ugyanazzal a versenyautóval áll rajthoz az ausztrál futamon, mint amellyel a magyar bajnokságban is versenyzik. A versenyautó szállításáról és szervizeléséről is a bevált szervizcsapat, a JM Engineering gondoskodik. A háromnapos versenyen a rajthoz állók összesen közel 1800 kilométert tesznek meg, melyből a gyorsasági szakaszok teljes hossza 386 kilométer. Összesen 24 gyorsasági szakasz vár a versenyzőkre, a leghosszabb közülük 35 kilométeres. A program csütörtökön este fél hétkor (magyar idő szerint délelőtt fél tizenegykor) veszi kezdetét egy, un Super Special szakasszal. Az igazi verseny pedig pénteken reggel, nyolc órakor kezdődik. A verseny központja Nyugat-Ausztrália központja, Perth; a szervizpark helyszíne Jarrahdale. Az időeltolódás +6 óra, Perth-ben most tavasz van a nappali hőmérséklet 20 fok körül alakul.