Három Skoda Octavia WRC a San Remo Rally-n

2001.10.02. 14:55

 
   
   

A San Remo Rally-n a Skoda csapat is újít. Három Octavia WRC-t indít, ezzel ők is történelmet írnak. A megszokott párosok mellett cseh újonccal egészül ki a brigád, így a rajt felállás a következő: Armin Schwarz-Manfred Helmer, Bruno Thiry-Stephane Prevot, Roman Kresta-Jan Tomanek.
A tapasztalt rókának számító Schwarz nem örül a verseny újszerű lebonyolításának: "Ez már nem az San Remo, amin régen versenyeztünk. Két éve még a hagyományos szellemet idézte, de ez a tavalyi változtatásokkal teljesen eltűnt. A verseny sosem volt könnyű. A helyi aszfaltmenő pilótáknak is kihívást jelentenek a pályák. A feladat az összes csapatnak nagyon nehéz. Nem tudom megjósolni, hogy mire leszünk képesek, de az előkészületekkel jól haladunk. Három hetet teszteltünk, és úgy tűnik megtaláltuk a megfelelő beállításokat a motor és a felfüggesztés terén. San Remo az a verseny, ahol a motorteljesítmény döntő lehet, ezért is vagyok óvatos a jóslással.
Thiry újra üdvözölheti régi társát Stephane Prevot-t a navigátor székben, aki a kenyai futamon elszenvedett sérüléséből épült fel. "Boldogan térek vissza San Remoba, ahol utoljára 1998-ban versenyeztem. Spanyolországban, az utolsó aszfaltos futamon nagyon jó érzés volt az autót vezetni. Hittünk benne, hogy Finnországban mégjobbak lehetünk." Prevot visszatérése nem volt zökkenőmentes. Az autóban töltött néhány óra után már erős fájdalmak gyötörték. A csapat fizikoterapeutájában bíznak, aki képes a problémát csökkenteni a verseny alatt.
Kresta, a csapat benjáminja San Remoban is újoncnak számít: "Nagyon köszönöm a Skoda Motorsportnak a teszt lehetőséget. Az én otthoni körülményeim és a világbajnokság teljesen más karakterűek. Az első gyári csapatbeli szereplésem hatalmas lehetőség, hogy új tapasztalatokat szerezzek, de nem szeretnék jóslatokba bocsátkozni."-mondta a 25 éves cseh versenyző.
A csapat manager-e Pavel Janeba, már eddig is nagy szerepet játszott Kresta karierjében. "Roman elsődleges feladata, minél több verseny kilómétert autózni, és persze célba érni. Az autók alvázán és a motoron végeztünk néhány kisebb átalakítást, amiket már Finnországban is próbálgattunk. Úgy gondoljuk így jobb az útfekvés, és jobb az autó tapadása az aszfalton. A motoron elektronikai oldalról változtattunk. Néhány hete végeztünk egy teljes tesztet, és reméljük az erőfeszítéseinket szép eredmények honorálják."- nyilatkozta Janeba az új fiúról, és a csapat reményeiről.