Három Skoda Octavia WRC a San Remo Rally-n
![]() |
|
![]() |
![]() |
A San Remo Rally-n a Skoda csapat is újít.
Három Octavia WRC-t indít, ezzel ők is történelmet írnak. A
megszokott párosok mellett cseh újonccal egészül ki a brigád, így a
rajt felállás a következő: Armin Schwarz-Manfred Helmer, Bruno
Thiry-Stephane Prevot, Roman Kresta-Jan Tomanek.
A tapasztalt rókának számító Schwarz nem örül a verseny
újszerű lebonyolításának:
"Ez már nem az San Remo, amin régen versenyeztünk. Két éve még a
hagyományos szellemet idézte, de ez a tavalyi változtatásokkal
teljesen eltűnt. A verseny sosem volt könnyű. A helyi aszfaltmenő
pilótáknak is kihívást jelentenek a pályák. A feladat az összes
csapatnak nagyon nehéz. Nem tudom megjósolni, hogy mire leszünk
képesek, de az előkészületekkel jól haladunk. Három hetet
teszteltünk, és úgy tűnik megtaláltuk a megfelelő beállításokat a
motor és a felfüggesztés terén. San Remo az a verseny, ahol a
motorteljesítmény döntő lehet, ezért is vagyok óvatos a
jóslással.
Thiry újra üdvözölheti régi társát Stephane Prevot-t a
navigátor székben, aki a kenyai futamon elszenvedett sérüléséből
épült fel.
"Boldogan térek vissza San Remoba, ahol utoljára 1998-ban
versenyeztem. Spanyolországban, az utolsó aszfaltos futamon nagyon
jó érzés volt az autót vezetni. Hittünk benne, hogy Finnországban
mégjobbak lehetünk." Prevot visszatérése nem volt
zökkenőmentes. Az autóban töltött néhány óra után már erős
fájdalmak gyötörték. A csapat fizikoterapeutájában bíznak, aki
képes a problémát csökkenteni a verseny alatt.
Kresta, a csapat benjáminja San Remoban is újoncnak számít:
"Nagyon köszönöm a Skoda Motorsportnak a teszt lehetőséget. Az
én otthoni körülményeim és a világbajnokság teljesen más
karakterűek. Az első gyári csapatbeli szereplésem hatalmas
lehetőség, hogy új tapasztalatokat szerezzek, de nem szeretnék
jóslatokba bocsátkozni."-mondta a 25 éves cseh versenyző.
A csapat manager-e Pavel Janeba, már eddig is nagy szerepet
játszott Kresta karierjében.
"Roman elsődleges feladata, minél több verseny kilómétert
autózni, és persze célba érni. Az autók alvázán és a motoron
végeztünk néhány kisebb átalakítást, amiket már Finnországban is
próbálgattunk. Úgy gondoljuk így jobb az útfekvés, és jobb az autó
tapadása az aszfalton. A motoron elektronikai oldalról
változtattunk. Néhány hete végeztünk egy teljes tesztet, és
reméljük az erőfeszítéseinket szép eredmények honorálják."-
nyilatkozta Janeba az új fiúról, és a csapat reményeiről.
