A francia autók legyőzhetetlenek

2001.10.12. 09:10

 
   
   

A Rally VB előző futamán, San Remóban egyértelműen alázták a francia autók vetélytársaikat. Az olaszok kanyargós pályái után a következő futam Korzika szigetén szintén aszfalton lesz. Miért is gondolnánk, hogy a franciák most másként fognak szerepelni? A csapatok felkészüléséből már nagyjából látható, hogy hova várják magukat. És itt nemcsak az önbizalom túltengéséről van szó.

Peugeot

Ahhoz, hogy meg tudják védeni márka világbajnoki címüket, kiváló teljesítményt kell ismét produkálniuk. Ütőkártyájukat meg is lehet nevezni: Gilles Panizzi. Az aszfalton született versenyző, az előző futam győzteseként és a korzikai futam jelenlegi bajnokaként (tavaly ő nyert) kétségtelenül az egyik legesélyesebb a győzelemre. A csapat másik kiválósága Auriol, tavaly még a Seat csapatában képtelen volt a győzelemre. Ez azonban nem vet árnyékot az előző években megszerzett rekordszámú (hat!) győzelmére, amelyeket Korzikán aratott. Idén ismét esélyesként lehet vele számolni, és elképzelhető, hogy 1995 után egy igazi aszfaltmenő autóval ismét győzedelmeskedik. És persze itt van a jelenlegi világbajnok, Marcus Grönholm, aki kezd rácáfolni a "murvamenő" beskatulyázásra, hiszen egyre jobb aszfalton. Tavaly még az ötödik helyen végzett Korzikán, de azóta rengeteg tesztet végzett az ehhez hasonló felületű utakon. A Peugeot presztízseként még Rovanpera-t is meg kell említeni, bár ő idén a Grifone csapat magán 206 WRC-jével indul.

Citroën

A San Remo-i nyilatkozatnak megfeleően Sebatien Loeb valóban indul Korzikán is, de most egy Saxo volánja mögött, hogy a Super 1600 kategóriában meg tudja tartani jelenlegi vezető pozícióját. A Xsara WRC-k volánja mögött Philippe Bugalski és Jesus Puras a megszokott felállás. Bugalski, aszfalt specialista lévén két győzelmet zsebelt már be Korzikán. 1999-ben Xsarával, és 1996-ban még egy másik osztályban győzött. A San Remo-i bakija - melyet mindjárt az első gyorson ejtett - után egyértelműen bizonyította, hogy komoly ellenfele tud lenni a Peugeot-oknak. Szintén ott, és szintén az első szakasz eredményei alapján Puras is ütőképes, és csak műszaki hiba, vagy az autó becsukása esetén kerül ki az élbolyból. Mindezek alapján a Peugeot mellett a Citroën bír komoly esélyekkel a győzelmet illetően.

Ford

Az 1991-es győztes, Carlos Sainz tavaly a harmadik helyen végzett. Az előző futamon elért eredménye alapján az is bebizonyosodott, hogy a francia autóknak a Focus az egyetlen potenciális ellenfele. Sainz erősen készül a futamra és bízik benne, hogy tovább szaporíthatja világbajnoki pontjait. A csapat másik üdvöskéje, Colin McRae szörnyű időket autózott az olaszoknál. Ezt javarészt technikai problémáknak köszönheti, ugyanis többször nem találta a gázpedált. A tavalyi korzikai futam is csúnya emlékeket ébreszt benne, mikor egy baleset következtében megsérült az arca, és kórházi ápolásra szorult. A most is folyó komoly tesztekkel próbálja leküzdeni a rossz érzést, és az 1997-ben és 1998-ban megszerzett győzelmei alapján talán idén is képes lesz gyorsan, hiba nélkül autózni. Az 1993-as győztes Francois Delecour is a Fordnál van jelenleg, és tavaly is jól szerepelt, hiszen a második lett.

Subaru

Az élet nem könnyű a Subaru számára Korzikán. A csapat négy pilótája nem sok tapasztalattal rendelkezik a Francia futamról, és San Remóban sem szerepeltek fényesen. Richard Burns tavaly negyedik lett Korzikán, de tudja, hogy ezért a helyért is keményen megküzdött. Minden vágya, hogy értékes pontokat jelentő helyen érjen célba idén is. Petter Solberg, aki tavaly technikai gondok áldozatává vált, gyűjti az információkat és próbál minél több tapasztalatot gyűjteni a pályákról. Így készül a futamra. Markko Martin és Toshihiro Arai, a két további pilóta szintén tanuló futamnak szánják ezt a versenyt.

Mitsubishi

Azon rövid idő alatt, ami a két futam között van, a csapat teljes erőbedobással dolgozik a Lancer WRC gyerekbetegségeinek kijavításán. A siralmas San Remo-i szereplés után bíznak benne, hogy most sokkal eredményesebbek lesznek. A négyszeres világbajnok, Tommi Makinen rengeteg győzelme között egyetlen korzikai sem szerepel. Tavaly is lecsúszott az útról, és kiesett. Idén viszont győznie kell, ha meg kívánja tartani a világbajnokságban jelenlegi vezető pozícióját. Ebben nemcsak az új autóval való bizonytalan szereplés, hanem a mindenáron győzni akarás lelki terhe is nehezíti. A kettes számú pilóta, Freddy Loix is kiesett tavaly, de reméli, hogy az új WRC nem hagyja cserben idén.

Hyundai

A koreai csapat aszfalt specialistája, Piero Liatti előző korzikai futamát még Forddal teljesítette. A Hyundai-jal a hazai pályának számító olasz versenyen történt sajnálatos, rögtön a start utáni kiesése miatt nem sok tapasztalatot szerzett az autó viselkedéséről aszfalton. A csapat megbocsátott Liattinak, és ő minden erejével az autó felkészítésén dolgozik, elsősorban a fékeket dolgozzák át, melyekre igencsak szükség lesz. A csapat másik pilótája, Alister McRae tavaly a 12. helyen végzett. Idén tovább folytatja aszfalt felderítő munkásságát, és próbál keményen haladni az Accent WRC-vel.

Skoda

A tavalyi kihagyás után a Skoda visszatér Korzikára, nagyon alacsonyra vett elvárásokkal. Amennyiben az Octavia továbbra sem tud gyorsulni a laza talajú versenyeken, be kell látniuk, hogy minden erejüket az aszfaltos futamokra kell tartogatniuk. Bíznak benne, hogy két pilótájuk, Armin Schwarz és Bruno Thiry a legjobb formájukat hozzák.