A Marlboro autót cserél
![]() |
|
![]() |
![]() |
Meglehetősen nagy izgalomban telnek a rally VB
idei végnapjai a versenyeket szponzorálók frontján, pontosabban a
Philip Morris International háza táján. Ez a cég forgalmazza a
Marlboro cigarettát, mely a legismertebb az autósportos körökben,
és egyben ez a reklám látható versenyautón legrégebb óta. Az első
megjelenése 1972-ben volt, mikor egy Lancia oldalán olvashattuk San
Remo-ban. Azóta kinőtte magát a dolog és az egyetlen globális "nem
autóipari" támogatóvá vált a bajnokságban. A támogatásként nyújtott
összeg nem piskóta, és a csapatok örömmel tesznek eleget ekkora
összegért azon kötelességüknek, hogy felveszik a Marlboro színeit.
A Ford, a Subaru és a Peugeot is benne volt a keretben, melyet egy magas rangú PMI képviselő megtekintett az Ausztrál futamon. Úgy gondolja, hogy ennek a triónak egyik tagjával fognak tárgyalásokat folytatni. Mindeközben a Belga sajtó szerint a Citroen szintén folytat tárgyalásokat az amerikai illetőségű céggel, melyet a Citroen múlt pénteken jelentett be egy sajtókonferencián.
A kiemelt "kérők" között a Ford és a Subaru áll, bár a PMI vonzza az élmezőnyben szereplő csapatok mindegyikét. Amennyiben a Peugeot-hoz szerződő Burns már világbajnokként ül az oroszlános autóba, nagyon megemeli a csapat esélyét a piros szín megszerzésére. Ha viszont Makinen szerzi meg a koronát, akkor a Subaru lesz a kedvenc, és ugyanez a helyzet McRae és Ford esetében is. Ezek alapján úgy tűnik a PMI mindenképpen elbúcsúzik a Mitsubishitől, és csak a brit futam után tudhatjuk meg (valószínűleg ők is csak akkor fogják eldönteni), ki kapja a nagy lét.
Egyelőre azonban a csapatok és a szponzorok sem hajlandóak beszélni a dologról, amíg az üzletet nem kötik meg.
