Kezdődik a pályaévad

2002.04.24. 15:18

 
   
   

Sajtótájékoztatóval és részlegesen nyílt tesztnappal nyitotta meg a 2002-es évadot az MNASZ gyorsasági szakága.

Próbafutamra invitálta a sajtó képviselőit a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség: a jövő hét végén kezdetét veszi a Gyorsasági Bajnokság és a Mobil 1 Opel Astra Classic kupa, mely utóbbinak idei főszponzora a sorozat nevének elején szereplő olajgyártó cég, rendezője pedig a pályaversenyző, Zengő Zoltán nevével fémjelzett Zengő Motorsport.

 
   
   

Ennek tudatosítására a bevezető sajtótájékoztatót követően a boxoknál felsorakozott, versenyzésre felkészített Astrákhoz terelték a tömeget, majd a szerencsések a bukósisak felvételét követően 2-3 körön át kucoroghattak az erre az alkalomra kendácsolt anyósülésen a versenysorozat biztos kezű sofőrjei mellett. A Totalcar kétfős stábjából csak egynek sikerült a bejutás, őt Pataky Tibor, a tavalyi Média kupa győztese kormányozta végig a négykilométeres aszfaltcsíkon, és a hatás nem maradt el. Az örökké elégedetlen, a próba előtt az Opeleket porba fitymálló J.F. minden másodpercét élvezte a körözgetésnek, és a kiszállást követően nem mulasztotta el leszögezni, hogy nem is akkora hülyeség az Astra Kupa, mint korábban hitte. A szériának kikiáltott fék brutálisat fog a pályán, a tavalyi évad folyamán bevezetett egységes, a slickeket felváltó utcai Ceat gumik pedig, bár meglepő, de a vártnál sokkal alkalmasabbak feladatukra.

 
   
   

Az Astra 1,6-os Si motorján mindenféle beavatkozás tiltott, így az autók teljesítménye nem sokkal haladja meg a 100 lóerőt, de a sportosabb futómű, az igencsak harapós fékek és a jelentős mértékben csökkentett összsúly élménnyé teszik a kívülről könnyed sétakocsikázásnak tűnő versenyeket. A nyitott kipufogórendszer használata szintén jót tett az autóknak, most már legalább úgy szólnak, mint komolyabb társaik. Bár a szabályzat nem engedélyezi a direkt ütközéseket, egy belső forrásból származó információ szerint a versenyzők a rajt előtti pillanatokat igencsak magas izgalmi állapotban töltik, spannolva magukat a rajtot követő, nemritkán számos elhagyott tükröt követelő lökdösődésre.

 
   
   

Az Astra kupában idén több változás is történik. A júniusi győri futammal bekapcsolódik a történésekbe a Rábaring, melyen eddig nem rendeztek versenyt, és az itt rendezendő futam lebonyolítási rendje is eltér majd a megszokottól. A hivatalos megnevezés síkpályás hegyiverseny, ami azt jelenti, hogy a körpálya jellegétől eltérően a rajt és a cél külön helyen kerül kijelölésre. Tekintve, hogy a szervezők arról számoltak be, hogy a nevezni kívánók száma jelentősen meghaladja a rendelkezésre álló autókét, a sorozat jövője biztosítottnak látszik.

Hogy a nézők számára élvezetesebbé tegyék a Gyorsasági bajnokság túraautó futamait, az idei hatból három, az első és az utolsó kettő új rendszerben kerül megrendezésre: az edzésidők alapján kialakult sorrendben elrajtoló autók öt kör megtétele után kiállhatnak a boxba némi szerelésre, majd az öt körben elért sorrend alapján másodszorra egy tíz körös futamban dől el a végső győzelem sorsa. Ezzel a módszerrel egy futamon kétszer is mód nyílik a verseny nézők számára legizgalmasabb pillanatainak, a rajtnak a megtekintésére, valamint a rövidebb távoknak köszönhetően jobban együtt marad a mezőny, ami szintén a látványosságot szolgálja.

 
   
   

Mindeközben alkalom nyílt megcsodálni a bajnokságban induló túrakocsik közül is néhányat, melyek a bemutatóautózást követően súlyos tesztelésbe fogtak. Többek között itt volt a már említett Zengő Mercedese, több BMW, két Escort, egy formaautó és két Helix Super 7. Ez utóbbiakról megtudtuk, hogy a kétezres Opel motorral szerelt, nyitott együléseseknek külön versenysorozat indítását tervezik a gyártók jövőre, de részletekkel sajnos egyelőre nem szolgálhattak. Legszemrevalóbbnak az eredeti Alfa Romeo GTA-t és Gáspárék új, még tesztelés alatt álló Escortját találtuk.

Kitűnő tesztelési lehetőséget nyújtott ez a nyílt nap más szakágak képviselői számára is, különösen a hétvégi, kizárólag aszfaltos pályákon rendezendő Miskolc rali előtt pár nappal, így nem volt meglepő a Martini csíkos Escort jelenléte, melyet a Jedloczky-Nagy kettős terelgetett.

 
  Versenynaptár 2002
 
  2002.május 3-5. Leander kupa - Hungaroring

2002. május 17-19. NK Autós Hegyiverseny - Pécs 2002. június 28-30. Hegyiverseny (sprintverseny) - Rábaring 2002. július 19-21. Gyorsasági OB - Parád 2002. szeptember 6-8. Gyorsasági OB - Hungaroring 2002. szeptember 27-29. II.Heidelberg Kupa - Hungaroring