Kezdődik a pályaévad
![]() |
|
![]() |
![]() |
Sajtótájékoztatóval és részlegesen nyílt
tesztnappal nyitotta meg a 2002-es évadot az MNASZ gyorsasági
szakága.
Próbafutamra invitálta a sajtó képviselőit a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség: a jövő hét végén kezdetét veszi a Gyorsasági Bajnokság és a Mobil 1 Opel Astra Classic kupa, mely utóbbinak idei főszponzora a sorozat nevének elején szereplő olajgyártó cég, rendezője pedig a pályaversenyző, Zengő Zoltán nevével fémjelzett Zengő Motorsport.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Ennek tudatosítására a bevezető
sajtótájékoztatót követően a boxoknál felsorakozott, versenyzésre
felkészített Astrákhoz terelték a tömeget, majd a szerencsések a
bukósisak felvételét követően 2-3 körön át kucoroghattak az erre az
alkalomra kendácsolt anyósülésen a versenysorozat biztos kezű
sofőrjei mellett. A Totalcar kétfős stábjából csak egynek sikerült
a bejutás, őt Pataky Tibor, a tavalyi Média kupa győztese
kormányozta végig a négykilométeres aszfaltcsíkon, és a hatás nem
maradt el. Az örökké elégedetlen, a próba előtt az Opeleket porba
fitymálló J.F. minden másodpercét élvezte a körözgetésnek, és a
kiszállást követően nem mulasztotta el leszögezni, hogy nem is
akkora hülyeség az Astra Kupa, mint korábban hitte. A szériának
kikiáltott fék brutálisat fog a pályán, a tavalyi évad folyamán
bevezetett egységes, a slickeket felváltó utcai Ceat gumik pedig,
bár meglepő, de a vártnál sokkal alkalmasabbak feladatukra.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az Astra 1,6-os Si motorján mindenféle
beavatkozás tiltott, így az autók teljesítménye nem sokkal haladja
meg a 100 lóerőt, de a sportosabb futómű, az igencsak harapós fékek
és a jelentős mértékben csökkentett összsúly élménnyé teszik a
kívülről könnyed sétakocsikázásnak tűnő versenyeket. A nyitott
kipufogórendszer használata szintén jót tett az autóknak, most már
legalább úgy szólnak, mint komolyabb társaik. Bár a szabályzat nem
engedélyezi a direkt ütközéseket, egy belső forrásból származó
információ szerint a versenyzők a rajt előtti pillanatokat igencsak
magas izgalmi állapotban töltik, spannolva magukat a rajtot követő,
nemritkán számos elhagyott tükröt követelő lökdösődésre.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az Astra kupában idén több változás is
történik. A júniusi győri futammal bekapcsolódik a történésekbe a
Rábaring, melyen eddig nem rendeztek versenyt, és az itt rendezendő
futam lebonyolítási rendje is eltér majd a megszokottól. A
hivatalos megnevezés síkpályás hegyiverseny, ami azt jelenti, hogy
a körpálya jellegétől eltérően a rajt és a cél külön helyen kerül
kijelölésre. Tekintve, hogy a szervezők arról számoltak be, hogy a
nevezni kívánók száma jelentősen meghaladja a rendelkezésre álló
autókét, a sorozat jövője biztosítottnak látszik.
Hogy a nézők számára élvezetesebbé tegyék a Gyorsasági bajnokság túraautó futamait, az idei hatból három, az első és az utolsó kettő új rendszerben kerül megrendezésre: az edzésidők alapján kialakult sorrendben elrajtoló autók öt kör megtétele után kiállhatnak a boxba némi szerelésre, majd az öt körben elért sorrend alapján másodszorra egy tíz körös futamban dől el a végső győzelem sorsa. Ezzel a módszerrel egy futamon kétszer is mód nyílik a verseny nézők számára legizgalmasabb pillanatainak, a rajtnak a megtekintésére, valamint a rövidebb távoknak köszönhetően jobban együtt marad a mezőny, ami szintén a látványosságot szolgálja.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Mindeközben alkalom nyílt megcsodálni a
bajnokságban induló túrakocsik közül is néhányat, melyek a
bemutatóautózást követően súlyos tesztelésbe fogtak. Többek között
itt volt a már említett Zengő Mercedese, több BMW, két Escort, egy
formaautó és két Helix Super 7. Ez utóbbiakról megtudtuk, hogy a
kétezres Opel motorral szerelt, nyitott együléseseknek külön
versenysorozat indítását tervezik a gyártók jövőre, de részletekkel
sajnos egyelőre nem szolgálhattak. Legszemrevalóbbnak az eredeti
Alfa Romeo GTA-t és Gáspárék új, még tesztelés alatt álló Escortját
találtuk.
Kitűnő tesztelési lehetőséget nyújtott ez a nyílt nap más szakágak képviselői számára is, különösen a hétvégi, kizárólag aszfaltos pályákon rendezendő Miskolc rali előtt pár nappal, így nem volt meglepő a Martini csíkos Escort jelenléte, melyet a Jedloczky-Nagy kettős terelgetett.
|
|
