Új pályák a brit VB futamon
![]() |
|
![]() |
![]() |
Már az idei év elején nyilvánvalóvá vált, hogy
az angliai rali VB futammal valamit kezdeniük kell a rendezőknek.
Az elmúlt években egyre fontosabbá vált a biztonság, melyet nemcsak
a versenyzőkre, hanem az egyre nagyobb számban megjelenő nézőkre is
kiterjesztenek.
A tervek egyelőre csak vázlatos formában vannak készen. Ezek alapján a verseny központja Wales-ben marad, Cardiff városában, akárcsak tavaly. A gyorsaságik azonban hét különböző erdei pályán zajlanak majd, egy-egy pályán többször is végigszaladnak, és lesz olyan, amelyik a második napon is szerephez jut. Néhány keletre fekvő pálya, mint például a Tyle-i és a St.Gwynno-i, teljesen törlődik a programból, míg az utolsó napi penzum, mely a verseny leghosszabb szakaszát, az 53 kilométeres Rhondda-it tartalmazza, valószínűleg marad.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az új tervekben gondoltak a nézőkre is. Úgy
alakítják ki az időtervet, hogy ne kelljen sokat utazniuk a pályák
között, sőt, inkább maradjanak egy helyen, ahol az egész napot
eltölthetik a látványos szórakozással. A verseny november 14-17.
között lesz, a nevezők számát 90-re maximálták. Ez sajnos azzal
jár, hogy néhány amatőr brit versenyző, akik eddig gyakran részt
vettek ezen a versenyen, most kénytelenek lesznek távol maradni.
Az új tervek a gyártók versenyében szereplők szempontjainak is megfelelnek. Néhány apró finomítás még hátra van, de az biztos, hogy a végső tervek roppant egyszerűek lesznek. A jövő VB futamainak is irányadó elgondolásokat tartalmaz, nemcsak a szigetország versenyét tekintve, hanem a teljes rali VB szezonban szereplő versenyekre is.
