Ralispanok helyzete Argentína előtt

2002.05.08. 11:10

 
   
   

Risto Mannisenmaki a múlt héten újabb teszten vett részt Tommi Makinen-nel, de egyelőre még nem tudni, hogy pontosan mikor ül vissza a kagylóülésbe versenykörülmények között. Az augusztusi Deutschland Rally előtt biztosan nem.

Mannisenmaki a tavaly októberi korzikai baleset óta nem vett részt rali futamon. Elmondta, hogy semmi probléma nem volt a legutóbbi franciországi aszfaltos teszteken, mégis sokkal jobban ösztökéli a visszatérésre a 3 napos spanyol teszt, amelyet murvás pályákon nyomattak. Az orvosi előírások azonban még nem teszik lehetővé, hogy teljes erővel a versenyekre koncentráljon. A teljes gyógyulás éveket vehet igénybe. Az viszont előfordulhat, hogy az Akropolisz ralin Kaj Lindstrom helyet visszaülhet Makinen mellé, de az utána kövekező versenyek az évad legkeményebb futamai lesznek, amiken nem kockáztathatnak sem a versenyzők, sem a csapat.

"Biztos vagyok benne, hogy kibírok egy futamot. Az a kérdés, hogy ezt már most meg tudom-e tenni, vagy csak később. Elképzelhető, hogy Akropoliszon indulni tudok, a legjobban egy újabb balesettől tartok, nem pedig az erőnlétemtől."-mondta Mannisenmaki

 
   
   

A Ford csapatnál teljesen más gondokkal küzdenek. Nicky Grist (Colin McRae navigátora) abban bízik, hogy McRae-ről elszáll végre az átok, mely a ciprusi futamon tetőzött (persze azt is csak reméli, hogy annál rosszabb helyzet már nem lesz), mikor két napos vezetés után csúsztak le a hatodik a helyre. A következő, argentin versenyen Grist a legveszélyesebbek közé sorolja spanját.

"Úgy gondolom Colin tapasztalata most mindenkiénél többet fog érni, ráadásul a szorult helyzet általában a legjobb formát hozza ki belőle."-mondta Grist "Természetesen a ciprusi események óriási blamázst jelentettek, viszont most Colin mindennél jobban eltökélte magát a győzelemre. Hihetetlenül tud összpontosítani, és pontosan tudja mire képes."

Jelenleg a 10. helyen állnak a VB összesítésében, és ez nem jelent túl jó pozíciót az argentin futamon a rajtsorrendet tekintve.

"Nagyon durva a pályák felülete, és nagyon mély kerékjáratok alakulnak ki már néhány autó után is. Rosszabb a helyzet mint az eddigi argentin futamokon. És mivel a pályákon kétszer is szaladnunk kell, teljesen beláthatatlan a végeredmény."