Még újabb Mitsubishi a csatasorban
![]() |
|
![]() |
![]() |
A Mitsubishi Lancer Evolution WRC2 a Finn
versenyen fog bemutatkozni, ami a VB kilencedik futama lesz. A
csapata a dicső múlt - négyszeres egyéni viágbajnoki cím 1996-1999,
és a csapat győzelem 1998-ban - folytatásának szánta az első
generációs WRC színre léptetését, melyet a VB-s csapatok közt
utolsóként követett el 2001 októberében. Ekkor az addig csupán A
csoportos Lancert váltották le a WRC-re.
Alig néhány hónappal az esemény után - melyet persze a sikertelenség miatt hoszzú-hosszú időnek érzékelhettek a csapattagok - most elkészült a WRC2. A változtatások tulajdonképpen a folyamatosan formálódó technikai szabályok nyomonkövetésével indultak, és leginkább a műszaki téren történtek. A finn versenyen bemutatkozó autóból mindjárt három is lesz a mezőnyben. Delecour, és A.McRae mellett Jani Paasonen is lehetőséget kap az autó tesztelésére.
Változások az előző tipushoz képest:
- alacsonyabb súlypont
- kevesebb önsúly, jobb súlyelosztás
- jobb légellenállási mutató
- továbbfejlesztett lengéscsikllapítók
- hosszabb lengéscsillapító út
- az intercooler új helyre került, így sokat javult a motor és a
fékek hűtése is
- tökéletesített aktív négykerék-hajtás, javult a gyorsulás és a
fékezés is
- Módosított kipufogó leömlő és turbó, így szélesebb
fordulatszámtartományban dolgozik a motor
- A motor belsejében lefaragtak a felsleges súlyokból. Könyebb
lett többek között a lendkerék, és a vezérműtengely is.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Delecour és Paasonen már tesztelte az autót,
leginkább a megbízhatóság, és a tartósság ellenőrzése volt a
feladat. A tesztek Francia aszfalton, és Finn murván zajlottak, és
felülmúlták a várakozásokat.
"Nagyon sok részében tökéletesedett." - mondta Delecour -
"A stabilitása hihetetlen a gyorsulások és a fékezések alatt,
csakúgy, mint a nagy sebességű kanyarokban."
Annyit tett még hozzá, hogy a nyomaték növekedésével a alacsonyabb váltófokozatokat kell használni, ami nem rossz dolog. Paasonen murván tesztelte a verdát, és ő is jó véleménnyel volt a kanyarokban való megusztatásról. Azt mondta, hgy a változtatások eredményeképpen a gumk is jobban bíreják az igénybevételt, ami igencsak jól jön mikor több gyorsaságit kell lenyomni szervízpark, vagy gumicsere nélkül.
|
