Gombaszedők-Volánbusz-Körzeti megbízott - Rali verseny Gödöllőn
A magyar ralibajnokság másodosztályú futamának
beszámolóját a 209-es rajtszámmal induló Tarsoly Csaba-GAZember
kettős szemszögéből nézzük. Elfogultság nélkül a legbelsőbb
információk birtokába juthatunk.
Az elmúlt két év tapasztalata alapján (mindkétszer összedőlt a rajtdobogó) most a parc-fermé ki/bejárata volt egyben a rajt és cél. Kicsit illúzió-romboló, de legalább biztonságos.
Először nem értettük, hogy miért kell 7.15-kor
elrajtolni, ha már 16 óra előtt célba érünk. Aztán rájöttünk. A
kilenc gyorson összesen több mint 1 óra késést halmozott fel a
rendezőség. A gyorsaságik elején, a beíró és a rajt között
rendszeresen töltöttünk rövidebb-hosszabb időket, hol teljes
versenydíszben, hol beöltözve-levetkőzve-beöltözve. Ennek oka a
helyi buszjárat volt, ami néha akár 3 utast is szállított...
Többünkben felvetődött a kérdés: nem lett volna célszerű az
időtervet a buszjáratok menetrendjével egyeztetni? Voltak más
apróságok is: Ecsegen az útlezárásnál posztoló rendőr nem nagyon
lehetett tisztában a dolgával, mert mindenkit beengedett, aki csak
arra járt. Két alkalommal is úgy kellett rászólni a helyi
nagymenőkre, hogy ugyan a rajtba már ne menjenek be a várakozó
versenyautó-sor mellett...
De beszéljünk a versenyről:
Az első gyors a gombaszedők kordonátszakítós-ladanivávalbemenős viselkedése miatt etap lett. Nem jó dolog így nekikezdeni egy versenynek, ezt bárki megmondhatja. A versenybe régen visszavártuk már Veszprémi Rolandot, aki sajnos rögtön a 2. gyorson hatalmasat bukott, a kocsija nagyon-nagyon összetört. Navigátorát (édesanyját) a mentők megfigyelésre kórházba szállították, a hírek szerint szerencsére nem történt komoly bajuk. A baleset miatt a mezőny további része újabb etapnak örülhetett. Mi a 4. gyorson egy ugrató után kicsit elkalandoztunk, a Honda első két kereke pont egy vizesárok fölé került. Meg kellett várnunk, amíg a lelkes nézők kivesznek, s ez sajnos 2 percünkbe került. Ezúton is köszönet Nekik az erőfeletti segítségükért! Az utolsó előtti gyorson Molnár Feriék sodródtak ki, de olyan szerencsétlenül, hogy nem tudtak visszajönni az útra. Itt személyi sérülés nem történt, de kár értük.
Napközben a pályák aszfaltjára a mezőny rengeteg sódert hordott fel, a nagyívű kanyarok igen sodróssá váltak. Ez a 2-3. körben teljesített időkön is jól látszik. Kevesen voltak, akik javítani tudtak az előző körben elért eredményükön (nekünk sikerült).
Az iszonyatos gyors pályákon egyébként a Hondák
kirívó fölénye volt jellemző. A Suzukisok igencsak panaszkodtak a
lóerők és a végsebesség hiányára, bár az abszolút 9. (Keller
Péter-Spitzer Gábor) és 10. (Vincze Márton-Szedő Csaba) helyeket
még így is ők szerezték meg. A Ladás Kronome Ákos-Kronome Zoltán
páros szokás szerint kitűnően helytállt, a 7. helyre hozták be a
kocka Ladát, a Takács-Baranyai kettős Samarája elé. Sarlósék a
tőlük megszokott kamikaze stílusban hajtottak, néha 10 másodpercet
verve a teljes mezőnyre. Az összes gyorsasági szakaszt ők nyerték,
kivéve az utolsót, ahol a Spindler-Pap duó lépést tudott tartani,
és tizedmásodpercre azonos időt autóztak. Spindlerék végül a
második helyen értek célba, Steindlék előtt. Steindl Endre új
navigátorával, Szucsányi Sándorral egyenletes, szép teljesítményt
nyújtva a 3. helyre hozta be a Corsát, szinte sérülésmentesen.
Mögöttük 1(!) másodperccel Kiss Sándor Hondája végzett, majd a
Perge-Morvai páros ért célba ötödikként. A Kovács Attila-Barna
Zsolt versenyzőpáros több kisebb fénysérüléssel járó kaland után az
előkelő 6. helyen végzett. Kovácsék egyre jobban kezelik a Hondát,
hamarosan nagyon veszélyesek lehetnek az élmezőnyre is...
Összességében: egész nap bazi meleg volt, a szervezéssel kapcsolatban maradt egy kis rossz szájízünk. Viszont a beírókban szép lányok voltak, és ez mindenképpen pozitívum! A kényszerű várakozásban a mezőny jó hangulatban, sokat beszélgetve kicsit összekovácsolódott. Jobban megismertük egymást, hallottunk érdekes - néha hihetetlen - történeteket. Mindannyian kiváncsian várjuk a következő futamot, hamarosan kiderül, kik juthatnak fel jövőre a "nagyok" közé, az I. osztályba. Viszlát szeptember végén, a Mecsekben!
GAZember