Nincs vége, amíg a kövér hölgy énekel

2005.10.03. 08:23

Na az van, hogy a hétvégén, suttyomban megint lenyomtak egy vb futamot a ralisták. Az előző, mondhatni befejezetlen menet után, a mostani eleve csonkának indult, mivel Marko Martin nem volt ott a mezőnyben. De a Peugeot hírnevén nem esett csorba, sőt.


A feladat a szokásosnak mondható 1600 km össztáv, 350 km gyorsaságival. Tavaly Solberg teljesítette leghamarabb a távot, Loeb és a harmadik helyezett Martin előtt. Loebnek ezek a pályák valahogy idén sem jöttek be, de Solberg sem azt tette, amit szeretett volna.

Pedig minden idegszálával a győzelemre kihegyezve érkezett a szigetre, hiszen a maximális pontszerzés továbbra is életben tartaná a világbajnoki cím megszerzésének reményét. Az élmezőnyt a korábbiaknak megfelelően most is a Solberg-Loeb-Grönholm trió alkotta, de most Loeb csak a második helyen fejezte be az első napot, ami tulajdonképpen neki elég lenne a végső helyezésnek is a pontversenyben vezető helyének megőrzéséhez, így valószínűleg nem kockáztatott már.

A kockáztatást lehet, hogy Solbergről sem lehet elmondani. A Subarut talán az otthon szele repítette az élre, hiszen ezek a pályák a szülőföldet jelentik neki, és Solbergnek is hatalmas rajongótábora van arrafelé. Mindenestre az első gyorsot a másik Subarus, Atkinson nyerte bemelegítésként. Aztán valahol a negyedik gyors környékén lépett Solberg az élre, és a nap végére 20 másodpercnyi előnyt gyűjtött össze Loebbel szemben. Atkinson pedig a negyedik helyen tért nyugovóra.


Porol a Xsara, ki tudja hol áll meg?

Az teljesen érthető, és egyértelmű is, hogy Loeböt nem annyira a futamgyőzelem érdekli már, hanem a bajnokság. Ennek megfelelően már nem vállalt rizikót. Az elején kicsit álmatagon kezdett, és a mezőny vége felé találta magát, amitől azért gondolom, beijedhetett. De aztán az 50 km-es (!) gyorson - ami kétszer is volt aznap - betolt egy Village People kazit a magnóba, és így sikerült elkapnia a ritmust. Fel is zárkózott a második helyre. Duval a másik Citroënnel csak a legyeket kergette. De persze a csapatnak szállított pontjai fontosak, így ő is a célba érést lebegtette szeme előtt.


Nagy ugrásra készül

És hát a Peugeot. Nos, náluk a legmélyebb a gyász még mindig - autóikon fekete csík is jelezte ezt -, de mivel show must go on, menni kell, nincs mese. Martin ugyan érthetően nem vett részt az eseményen, helyére Daniel Carlssont ültették, aki nagyon is szépen terelte a 307 WRC-t, és az első napot a tizedikként fejezte be. A nagy ász, Grönholm, pedig hasított, mint az állat, alig 35 másodperces hátránnyal Solberg mögött - a harmadik helyen -, a győzelem erős reményével nézte a péntek esti csillagokat.


Tradicionális technika

A Mitsubshinél valahogy nem jelentette ugyanazt a hazai pálya szelleme, mint a Subarunál. Na jó, azért Rovanpera és Galli is nyertek gyorsokat, de valahogy mégsem tündököl úgy az a három gyémánt, mint Mäkinen idején. Az ötödik és a hatodik helyeket találták el, amit javarészt a kiválóan eltalált beállításoknak köszönhettek. Mivel Gallit nem nevezték a gyártók versenyébe - ide a Panizziék alá tolt Lancer volt hivatalos -, így ő csak magáért hajtott. Panizziék teljesítménye miatt viszont szerintem befigyelt néhány harakiri a hétvégén, és a "nem meg mondtam, hogy bontott csirkét hozzál" szlogen Gallis változatta vállhatott szállóigévé.

El is felejtettem, hogy a Ford is érdekelt még a bajnokágban. Talán azért mert nem is. Van aki az autóra fogja, van aki a gumikra, van aki a kettőre együtt és még a bodobácsokra. A lényeg, hogy a Focus-ok itt Japánban, de úgy egyáltalán sem mérvadóak már. Gardemeister és Kresta bár az első tízben autózott, ez nem annyira az ő érdemük. Időben nézve a hátrányukat látható, hogy nem ezen a bolygón élnek.


Cseh kanjik

Hirvonnen volt az a Focus-os aki bírta az iramot Finnországban, így aztán a Skoda elmarta magához. Adott neki egy Fabia WRC-t és azt mondta "eriggy fijam" hozzá pontot. És bár ugyanazt tette amit a múltkor McRae: megmutatta, hogy a Fabia ütőképes versenyautó, nem sokra mentek vele. A hetedik gyorson el is dobta a vasat, és kiesett. Schwarz bebetonozottnak tűnő helye a csapatnál azt is eltűri, hogy évek óta nem hoz eredményt. Most is a kertek alatt közlekedett a 13-14. időket autózva.


Íven autózás? Muhaha

Azt hittem a második nap is olyan unalmas lesz, mint az első, de tévedtem. A futam előtt Solberg azt nyilatkozta, hogy több megerőltető gyorsaságira van szüksége a rali vb-nek, mert puhulnak a srácok. Nem tudom, hogy mit nyilatkozott a verseny után, mert még mindig alszik, annyira elfáradt. A második napon ugyanis minden volt mi szem szájnak ingere, egy raliról szóló népmesében: olyan kanyarkombinációk, hogy az ember csomót köt a karjaira mire a végére ér, estére mindez jól eltakarva köddel.


Olyan szép színe van kendnek...

Solberg felvette a kesztyűt az időjárással szemben, és öt gyorsot megnyert, megerősítve vezető helyét. Mögötte kicsit változott a sorrend, mivel a nap második szakaszán Grönholm lenyomta Loeböt és átvette tőle a második helyet. Loeb persze nem esett kétségbe - de még egybe sem -, mivel ez a hely még mindig bőven elég neki, hogy akár hátradőlve világbajnok legyen.

És úgy nézett ki, hogy Atkinson teljessé teszi a Subaru hazai fölényét, de a nap elején birtokolt negyedik helye hamar tovaszállt, mikor az első gyorson Rovanpera, majd később az olasz-japán koprodukciós Lancer is leelőzte. Rovanpera kemény volt mint a Rambo 3, hiszen ezen a napon Solberg és Grönholm mellett egyedül ő tudott gyorsaságit nyerni. (Az első nap még talán a pályazáró autó is nyert, annyira összevissza alakultak az eredmények)


Egyértelmű túristajelzés

Vasárnapra öt nyomorult gyorsasági maradt. Ráadásul az egyik alig több mint 2 kilométeres. Erre még a sisakot se szívesen húzták fel a fiúk, hát ha még tudták volna előre, hogy Loeb fogja nyerni. De nem ez a nap érdekessége. Hanem Solberg balszerencséje. Két napos embert próbáló autózás, a negyedik szakasztól az élen állás után az utolsó előtt gyorson eldobta a kanalat. Nem is tudom, mit mondjak. A balszerencse nem jó szó. Inkább balfékség, de ilyen szó meg nincs.

A 25. gyorson nekiment egy hatalmas sziklának, ami valahogy elé került - nem biztos, hogy véletlenül... hallottunk már ilyenről, ez estben a balfékséget visszavonom. Leszakadt a jobb első felfüggesztés a kormánymű cuccaival együtt, így a verseny abban a pillanatban véget ért a norvég srácnak. Az előbb rosszul is mondtam, mert nem alszik még mindig, hanem a könnyeit törölgeti, és át is érzem a fájdalmát. Nem csak a japán versenyt vesztette el, de az idei világbajnoki címre sem maradt sok esélye. A csapatnál viszont nem sírt mindenki, mivel Solberg kiesésével Atkinson a harmadik helyre került, élete eddigi legjobb eredményét hozva.


Gondolom nem kell mondanom, hogy a futamot Grönholm nyerte, amit idén másodszor mondhat el magáról a finnországi mellett. Az öröm viszont nem volt kitörő, hiszen az előző verseny tragédiája még ott van mindenkiben. Grönholm a győzelmét Parknak ajánlotta: "A legfontosabb nekem, hogy ezt a győzelmet Michael Park emlékének ajánljam, érte tettük." - mondta Grönholm a célban - "Nehéz verseny volt, és az adott körülmények között sikerült elérnünk a lehető legjobb eredményt. A csapatunknak is nagyon fontos ez az eredmény. Örülünk."

Loeb lesz a 2005-ös világbajnok?

Loebről nincs sok mondandóm. Szerintem ő a nevető harmadik. Fejre is állhat Grönholm, akkor is ő lesz a világbajnok. Meglátjuk mi lesz Korzikán október végén, hiszen már csak három futam van hátra...