Testvérek, ez jól esett

2006.06.22. 12:09

Gyorshajtással kezdődött, aztán még nagyobb tempóra kapcsoltak... Már akik tudtak.

Második fordulójához érkezett a hazai raliutánpótlás bajnoksága. Míg az előző futamot a nagyokkal közösen rendezték, most elengedett kézzel mehettek, egyedül a Historic mezőnye kísérte őket. A tavalyi "év versenye" díjat szerzett kaposvári futamról van szó, amit most kicsit előrébb hotztak a versenynaptárban, de ez nem zavartatta a rendezőket, hogy ismét kiváló hangulatú és lebonyolítású versenyt hozzanak tető alá.

Szombaton reggel a verseny központjában a adminisztratív és technikai átvételekkel hivatalosan is megkezdődött a Brothers Choice Kapos Rallye programja. A nevezések alapján az A, az N, az F csoportban és a Historic kategóriában összesen hetvenhárom páros nevezett a futamra. Még a verseny előtti napokban akadt egy-két érdekesség az élmezőnyben, ami nem teljesen a versenypályákhoz kötődött. Az első futamon ezüstérmet szerzett Pehely Balázs egy hirtelen gondolattal autót váltott a verseny előtt. A 306-os Peugeot új gazdára talált, és a Pehely-Ambrózy kettős egy bérelt Honda Integra Type-R-rel vág neki a második futamnak.

Ám nem csak az autóváltás bonyolítja a páros életét. Pehely Balázs a verseny előtti héten egy barátságos tenisz meccs közben elszakította a bokájában lévő szalagokat, így még a versenyen való indulásuk is kérdésessé vált. Szerencsére egy kis orvosi és egy bokarögzítő gép segítségével úgy néz ki, hogy Pihe mégis tudja nyomni a gázt a kaposvári pályákon. Maximum a bal lábas fékezés technikáját kell csak megtanulnia a pályabejárás során.

A mezőny többi versenyzője mind nagy reményekkel nézett az események elé, bár szinte mindenkinek volt valami apró kis bosszantó szálkája. Ki az autójában nem bízott annyira, ki a felkészülésben látott még hiányosságokat, és voltak, akik egyszerűen csak a szokásos versenydrukk miatt idegeskedtek. Váradi Gyuri az egyetlen mercedeses versenyző észrevett egy olyan momentumot, ami nem jellemző egyébként a hazai versenyekre. "Mindkét pálya szenzációsan jó, a szervezés is, külön kiemelném, hogy két oldalt egy-egy métert le van takarítva a pást. Ilyen nincs mindenhol!"

A szombati pályabejárás közben történt néhány nem kívánatos dolog is. Néhány versenyző már nagyon versenyhangulatban volt, és néhány helyen átlépték a megengedett sebességhatárt. Ezt a rendezők komoly mérőműszerekkel ellenőrizték egyébként, és súlyos időbüntetéseket varrtak a gyorshajtók nyakába. Így néhányan jelentős időhátránnyal nézhettek a verseny elé már annak megkezdése előtt.

Vasárnap aztán kellemes nyári időjárási viszonyok között vette kezdetét az éles küzdelem az első gyorsasági szakasszal. A Rallye2 mezőnyben végül ötvenhat páros vághatott neki a hét gyorsasági szakasznak, a Historic Kupa hét indulójával kiegészülve. Sajnos volt olyan páros, akik már az első gyorsasági szakasz rajtjához sem jutott el. A Fabinyi-Orsovai kettős Suzukijának a motorjából furcsa hangok jöttek elő a rajt előtti szervizparkban ezért a páros inkább úgy döntött, hogy neki sem vágnak az első gyorsasági szakasznak, melyet Szenna és Zsippó között teljesít majd a mezőny.

1. gyorsasági

55 páros rajtolt el a verseny első gyorsasági szakaszán, ahol a Molnár-Takács páros rögtön árokba csúszott, de kiszedték az autót, és folytatni tudták a versenyzést. A Gáll-Lencsés páros már nem volt ilyen szerencsés, ők leadták a menetlevelüket. A gyorsasági utáni etapon ifj. Kanyik Antal a motor és a váltó műszaki hibája miatt kiállt. Az N és A csoportos autók között az első három helyen, 3 géposztály képviselteti magát. Szommer István kezdett a legjobban, mögötte az új autóval és új géposztályban versenyző Szabó Krisztián ért célba 0,7 másodperces hátránnyal, harmadikként Pintér Kristóf végzett. Az A6 géposztályban a Hidvégi Zoltán, N2-ben Ifj. Bihari Péter, N1-ben Kurtos Róbert, F1-ben pedig Varga Norbert volt a leggyorsabb versenyző. A Historic értékelésben Gáll Csaba és Varga László áll az élen.

2. gyorsasági

A Molnár-Takács páros hiába tudta folytatni a versenyt az árokjárást követően, csak a második gyors rajtjáig jutottak, ahol leadták a menetlevelüket. Az N és A csoportban ezúttal Szalóczi Zoltán volt a leggyorsabb, mögötte Szommer és Szabó. Szalóczi Zoltán ezzel a második gyors után a 10. helyről a harmadik helyre került. Hidvégi tartja a negyedik helyet, Pintér viszont a gyorsaságin elért 10. idővel csak az ötödik. Az F csoportban az izraeli származású, újonc Eran Friedman teljesítette a gyorsot a leghamarabb - és bár kapott 10 másodperc büntetést egy korai rajtért -, feljött a második helyre, megelőzve Tajmel Tibort. Bár kívülről a Subaru a nagy gáz+nagy fék stílust mutatta, a mezőny legerősebb motorja megtette hatását.

3. gyorsasági

Ezúttal Pehely Balázs és Hevesi István kényszerült kiállni a versenyből, mindketten bent maradtak a gyorsasági szakaszon. Remélhetőleg Telek Zoltán nem babonás ember, és a fekete macska ezúttal szerencsét hoz neki, ugyanis a gyorsasági szakaszon átszaladt előtte egy. Szommer újabb 4 másodperccel növelte előnyét a második helyen célba ért Szabó, és a harmadik Szalóczi előtt. Hidvégi Zoltán 3 gyorsasági után már 56,9 másodperccel vezet - az A6 géposztályban - Molnár Tamás előtt. A5-ben továbbra is Pintér Kristóf áll az élen, N2-ben Ifj. Bihari Péter, N1-ben pedig Kurtos Róbert. Az F csoportban a Bedő-Bedő páros szintén tartja első helyét Eran Friedman és Tajmel Tibor előtt. Az F1 géposztályban a képzeletbeli dobogó három fokát, három Lada foglalja el, Skoda Gábor a leggyorsabb, mögötte Osváth és Juhász. Historic értékelésben szintén nem változott a helyzet, Gáll Csaba áll az élen, Bodony Béla a második és Zsembery Barnabás a harmadik.

4. gyorsasági

Újabb két kieső páros. A Rácz-Rácz és a Guzi-Guzi páros ugyan még teljesítette a negyedik gyorsasági szakaszt, viszont utána kiállni kényszerültek a versenyből. Előbbi a szervizpark előtt, utóbbi pedig a szervizparkból kijövet adta le a menetlevelét. Szalóczi és Szommer 2:2-re áll a gyorsasági szakasz győzelmek tekintetében. Ezt a gyorsot ugyanis ismét Szalóczi nyerte, közel öt másodpercet javítva az előző körben teljesített, saját idején. Hidvégi Zoltán továbbra is negyedik, ifj. Bihari az ötödik, Pintér pedig a hatodik a teljesített négy gyors után. Az F csoportban a hatodik-hetedik helyen van változás, Kulcsár és Tarrósi helyet cseréltek. Eran Friedman harmadik gyorsasági szakasz győzelmét szerezte meg, ezzel 3,8 másodpercet dolgozott le hátrányából.

5. gyorsasági

A verseny utolsó körét 48 páros kezdte el, miután a 261-es rajtszámmal versenyző Juhász-Losonczy páros a szervizpark előtt leadta a menetlevelét. Az ötödik gyorsasági szakaszt végül 42-en fejezték be, idő előtt feladta a versenyt Sajtós Dénes, Pap Károly és az abszolút második helyen álló Szabó Krisztián is. Ezzel abszolút értékelésben Hidvégi-Hidvégi-Suzuki Ignis trió a harmadik. Az F csoport dobogójának harmadik fokára esélyes Tajmel Tibor árokba csúszott, de folytatja a versenyt. Tibi világéletében jóindulatú elmebeteg módjára versenyzett. Vagy nagyon nagyot ment, vagy nagyon nagyot esett. Mostanában úgy látszik az esések kerülik őt, így egyre eredményesebben szerepel. Az N, A csoport értékelésében ezúttal Szalóczi nyerte a szennai gyorsaságit, Szommer lett a második, Ifj. Bihari a harmadik. Szabó kiesésével az A7 géposztályban Szalóczi vezet, A6-ban továbbra is Hidvégi áll az élen. A5-ben Pintér Kristóf, N2-ben ifj. Bihari, N1-ben pedig Kurtos bizonyul a leggyorsabbnak. A Magyar Suzuki Kupában a sorrend a következő: Kurtos, Telek és László. Historic értékelésben Gáll Csaba, Bodony Béla és Zsembery Barnabás bizonyul a legjobb háromnak.

6. gyorsasági

A verseny utolsó előtti gyorsasági szakaszán Szalóczi Zoltán negyedjére is gyorsasági szakaszt nyert, de továbbra is Szommer István vezet. Az előző gyorson Hidvégi előnye 0,7 másodperc volt Ifj. Bihari előtt. A 203-as rajtszámmal versenyző Bihari-Konyári páros ezen a szakaszon 4,8 másodperccel jobban ment, mint suzukis társa, így átvette az abszolút harmadik helyet az A és N csoportos autók között. Száger Csaba váltó hibája miatt esett ki, Régi Péter pedig már nem jutott el a gyorsasági rajtjához. Az F csoportban Bedő Gábor 14,9 másodperces előnye 1,7-re csökkent Eran Friedman előtt. A harmadik helyen Tajmel Tibor áll, 21,7 másodperc hátránnyal.

7. gyorsasági, a mindent eldöntő

Szalóczi Zoltán megnyerte ugyan az utolsó gyorsaságit is, ám az első helyet nem tudta elvenni Szommer Istvántól, aki rajt-cél győzelmet aratott a versenyen és ismét 20 bajnoki pont kerül a neve mellé a bajnokság ponttábláján. A harmadik helyen Ifj. Bihari Péter végzett, egy N2-es Honda Civic-kel. Hidvégi Zoltán megnyerte az A6-ot, Pintér Kristóf az A5-öt, Kurtos Róbert pedig N1-ben lett a lejgyorsabb. Az a bizonyos fekete macska mégis balszerencsét jelentett Telek Zoltánnak, aki az utolsó gyorsasági szakaszon csúszott le N1 géposztály dobogójáról, mindössze 0,5 másodperc hátránnyal.

Az F csoportban Bedő Gábor 1,9 másodperc előnnyel állt az utolsó gyorsasági rajtjához, amit végül 6,2 másodpercre gyarapított, ezzel megtartotta az első helyet Eran Friedman és Tajmel Tibor előtt. Magyar Suzuki Kupában első Kurtos-Repka, második László-Dobos, harmadik Telek-Gyalókai páros lett. A Historic értékelésben Gáll Csabától sem tudták elvenni a győzelmet, mögötte Bodony Béla és Wirtmann Ferenc végzett. A hetedik gyorsaságit végül 37 páros tudta befejezni. A 264-es Skoda-Skoda, a 266-os Tarrósi-Horgasné és a 243-as rajtszámmal versenyző Wágner-Hauser páros azonban a rajtig már nem jutott el, így kevéssel a cél előtt kiállni kényszerültek.

A célban aztán kicsit megnyugodva, a saját szemszögükből így meséltek a versenyzők

Szommer István-Hosszú Zoltán (Honda Civic Type-R, N3): "A pályák ugyanazok voltak, mint tavaly, annyi különbséggel, hogy a szennai gyorsból kivettek egy lassítót. Nekem a szennai gyors jobban tetszik, mert a másik inkább gyorsulási verseny. Kicsit szerencsénk volt, mert a Skoda gyorsabb, mint mi, csak nekik az első gyorson volt valami problémája, ott sok időt veszítettek. Megúsztuk a versenyt problémák nélkül, egy lassítót vittünk el, ott elment a fékhatás, és nem tudtunk megállni. Ez már az utolsó gyorson volt, de szerencsésen célba értünk."

Kurtos Róbert-Repka Róbert (Magyar Suzuki Swift, N1): "Elégedettek vagyunk az eredménnyel, az elején dobogóra szerettünk volna kerülni, de nyertünk és ez még jobb! Jó volt a rendezés, pörgős volt a verseny, időterv szerint haladtunk mindenhol."

Tajmel Tibor-Kiss József (Opel Ascona, F2): "Az autó nagyon jól fel lett készítve, nem tudom mi volt a jó eredmény titka, de igyekeztünk jól menni. Szerencsére technikai probléma nélkül megúsztuk a versenyt, nap elején csak titkon reménykedtem a dobogós helyezésben. "

A képekért köszönet DuEn-nek. Részletes eredmények a TotalCar támogatásával üzemelő RallyLive oldalon találhatók.