Előre meg lehetett jósolni, hogy Panizzi nyer. És nyert. Az esélyes gyári Citroen csapat nem indult, esőt is kaptak akik arra vágytak, McRae pedig megint elesett. Szinte minden úgy történt, ahogy az okosok jósolták - hihetetlen.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Idén már a 46-os sorszámot viselte a Tour de
Corse, avagy Rally of France mely a VB harmadik futama. 61 csapat
részvételével kezdődött a versengés. Az idő meleg, és száraz volt a
hét eleji esős jóslatokkal szemben; igaz, az esőnek is jópáran
örültek volna. Már az első napi 5 darab gyorsaságin is egyértelműen
látszott a Peugeot-k fölénye.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Ezt jócskán elősegítette a száraz idő,
a Ford és a Subaru csapat számára ugyanis
az eső jelentette volna a gyorsulást, ahogy az első napi
utolsó gyors eredménylistáján ez látható is. Az első négyet viszont
irtózatos tempóban hajszolva a 206 WRC-t, az aszfaltkirály Panizzi
nyerte. A sarkában azonban mindvégig ott lihegett Grönholm, az
utolsó gyorson elért első idejével hatalmas csatát ígért a további
két napra is.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A francia csapat harmadik autójában a VB
címvédő
Burns már nem ment ennyire fényesen, de végig az első hatban
tartotta magát. A Peugeot-k mögött, kicsit hátrébb a Subaru csapat
autózott.
Solberg és Makinen több, mint egy perces hátránnyal zárták a
napot, de a többiekhez képest még mindig jók voltak. Solberg
második napi hibája során azonban leszakadt az élbolytól, ezzel
Makinen előrébb került, egészen a negyedik helyig. Hátránya
mindössze 40 másodperc.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A Ford csapat szerintem később letagadja, hogy egyáltalán
részt vettek a versenyen. Azt pontosan tudták, hogy a fanciák ellen
föl kell majd kötni a gatyájukat, meg is tettek mindent, hogy
megpróbáljanak lépést tartani. Az első napot Sainz zárta előrébb,
az abszolút ötödik helyen, mögötte 10 másodperccel állt ekkor
Makinen. C. McRae a hetedik helyen, egyelőre kilátástalaunl
ácsorgott. A harmadik Focusban ülő Martin kilencedik helyével
biztatólag hatott, mivel így a csapat mindhárom autója az első
tízben szerepelt.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A Mitsubishi csapat tovább küszködött.
Alister McRae egyetlen szakaszon sem tudott az első ízben
végezni. Bár csapattársa, Francois Delecour mindvégig gyorsabb volt
nála, ő is csak a 11. helyre ért be az első nap végén, és csak
kétszer szorult ki a top ten-ből. A.McRae a 18.-ra volt jó.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A Hyundai számára is rosszul kezdődtek a dolgok. Kuchar, a
csapat hármas számú pilótája rögtön az első gyorson kiesett
fékproblémák miatt. A csapat vezetősége már csak a legújabb
fejlesztésű autóban bízhatott, amit Loix, és Schwarz be is terelt a
14. és a 15. helyre. Schwarz egyébként az utolsó gyorson a negyedik
legjobb időt autózta, amivel bizonyította az autó érdemeit, bár a
többi szakaszon valahogy egyikük, sem fért az első tízbe egyszer
sem. Náluk talán
csak a Skoda csapat volt szomorúbb. A leggyorsabb pilótájuk,
Gardemeister legjobb idejét a harmadik gyorson futotta, és az is
csak a 14. volt. A napot 17.-ként zárta, Kresta 19., Eriksson
20.-ként végzett.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A Citroen csapat távollétében
csak egyetlen Xsara WRC szerepelt, az is magánkézben.
Philippe Bugalskinak Panizzi a futam előtt nagy küzdelmet ígért, de
már az elején látszott, hogy a harcból nem lesz semmi. A Xsara
lassú kezdés után is csak a nyolcadik helyig jutott.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A második nap aztán
folytatódott a Peugeot-k mennybe menetele. A különbség csak
az időjárásban muatkozott, mivel ködös, esős reggelre ébredtek a
versenyzők. Az első szakaszokon megküzdöttek a gumikkal, mivel a
gyorsok eleje vizes volt, a végük pedig már száraz. Fogytak is
rendesen az esőgumik.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az egyetlen pilóta,
akinek semmi sem számított, Panizzi volt. A napi penzumból
négy gyorsot megnyert, és egyszer sem volt negyediknél rosszabb. A
második helyen továbbra is Grönholm ácsorgott, végig az első hatban
autózva. Hátránya 40 másodperc. Burns viszont kissé álmosan
kezdett, és harmadik helyét rögtön eladta. Makinen lépett fel
helyette a dobogóra. De nem soká időzött itt, ugyanis Burns a
negyedik gyorsot megnyerve, rögtön vissza is vette tőle ezt a
pozíciót, és már ki sem engedte többé a kezéből.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A Ford továbbra is változékony szereplést
produkált, bár az esőnek azért örültek. C. Mcrae egészen az ötödik
helyig tornázta magát, és a negyedik helyen álló Bugalskitól is
mindössze hat másodpercre volt. A zárónapra maradt kettejük harca.
Sainz is taposta rendesen a pedálokat. A kilencedik gyorsot
meg is nyerte, és már előtte a nyolcadikon is a második legjobb
időt autózta. Mivel azonban az élmezőny is rettenetesen haladt, ő
maradt a hatodik helyen. Martin pedig a 11. helyre csúszott.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Makinen, az első gyorson bemutatott második
legjobb idejével a már említett tiszavirág életű harmadik helyre
ugrott. Innen viszont rohamosan lassult. A többi szakaszon már nem
rúgott labdába.
Az Impreza felfüggesztésének zúzása, és a versenytől való
elköszönés pedig a hab a tortán. Solberg jelentette a csapat
rendes virágzását. Az első szakaszt megnyerte, amivel az ötödik
helyre lépett. Később aztán lecsúszott a hetedikre, ahonnan csak
kínkeservesen tudott visszakapaszkodni a negyedikig. Ebben persze
Makinen kiesése segített. Az utolsó gyorson begyűjtött defekttel
pedig további 30 másodpercet szákolt be, amivel visszakerült a
hetedik helyre. Négy másodpercre állt ekkor a hatodik Sainz mögött.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A Mitsubishi pedig szinte teljesen leépült.
A.McRae kissé legyengülve csúszott a 18. helyre, míg Delecor a
8.-ig küzdötte magát. A.McRae nem tűrhette ezt a helyzetet és
kicsit belereősítve a 12. helyen zárta a napot. A két Hyundai
gyorsult némileg, továbbra is fenntartva a fejlesztések
sikerességét. Schwarz a 9., Loix a 13. helyre dolgozták fel
magukat.
A Skoda viszont egyértelműen mutatta, hogy a többi autó
nagyságrendekkel előttük jár. Gardemeister a 14., Eriksson a
16., Kresta a 17. helyen fejezte be a második napot.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A harmadik nap megintcsak az időjárásban hozott
változást. Napsütés, és tiszta égbolt várta a versenyben maradt 41
párost. Mindössze 2x2 szakasz maradt erre a napra, összesen 112 km
száguldást ígérve. A harmadikon - mely a 15. volt összeségében -
Colin McRae, stílusához hűen rendesen eldobta a vasat. A szakaszt
le is állították a mentés idejére. Az első szakaszt megnyerte, a
másodikon a hatodik időt autózta. Az így a negyedik helyenálló
McRae már az előrébb lépésre pályázott, mikor kicsúszott kerekei
alól a talaj.
Egy harmadikos kanyarban leesett az útról és eltörte az egyik
ujját. A verseny számára kórházban ért véget. Sainz azonban
begyűjtött egy aprócska pontot, magának és a csapatnak is, mivel
hatodikként tudta befejezni a versenyt. Martin a nyolcadik helyig
lépett előre.
A Peugeot azonban nem aprózta el a dolgot. Az első három helyért járó pontokat bezsebelték. Panizzi elsöprő fölényű győzelme, Grönholm 40 másodperc hátrányú második helye, és Burns harmadik helye, 52 másodperces lemaradással soknak tűnik. Azonban a negyedik helyen végző Bugalski már több, mint két percet kapott az elsőtől és ez már tényleg elég sok.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A Subaru minden reménye Solbergben volt, aki be
is váltotta őket. A nem kicsi nyomás alatt
magabiztosan autózva lelökte Sainzot az ötödik helyről.
Delecour a hetedik helyre hozta a gyémántokat, míg csapattársa
A.McRae közel hét perces hátránnyal a 10. helyen végzett. A Skoda
is elbúcsúzott egy versenyzőtől. Eriksson a differenciálmű hibája
miatt feladta a versenyt a 14. szakaszon. A másik két pilóta sem
fért be az első tízbe. Ahogy a Hyundai is elkönyvelheti
tesztelésnek ezt a versenyt. Loix ugyan átvette a 9. helyet
csapattársától Schwarz-tól, de ebben a német figura három perces
időtöltése is közrejátszott, melyet az utolsó gyorson követett el.
A VB következő futama a március végi Katalán rally lesz.
