Télapó a ködben

2000.12.04. 10:19

-A hátsó lökhárítót és az első spoiler felét már megint elhagytuk, de ez így van minden versenyen. Már nem izgat. Ráadásul megint elrepedt a karter, elfolyik az olaj a motorból, de ez is minden versenyen megtörténik. Ez ilyen autó - mondta a verseny későbbi győztese, Hideg Krisztián.

 
   
   

Versenyzőben nem volt hiány. A magyar bajnokság első- és másodosztályú pilótáin kívül, idén először a tereprali szakág néhány versenyzője is kipróbálhatta milyen a rallye verseny. Rajtuk kívül természetesen szépszámmal akadtak amatőrök is, hiszen bárki rajthoz állhatott megfelelő állapotú és felszereltségű autóval.

A Mikulás Kupa a hivatalos versenyévadot követő holtszezonban biztosít némi benzingőzös-csapatós hangulatú hétvégét a sportág rajongóinak. A mostani futam rendkívül nagy számú indulóval és az angliai VB futamokra jellemző időjárással köszöntötte a Veszprém környékére látogatókat.

 
   
 

Ez a verseny, mint eddig is, nemcsak a hivatásos rallye versenyzőknek ad lehetőséget zártpályás edzésre és autóik tesztelésére, hanem az utánpótlás számára is megfelelő körülményeket biztosít a bemutatkozásra.

A több mint 130 párost számláló mezőny vasárnap reggel 9-kor vágott neki az 5 gyorsasági szakaszt számláló versenynek. Már ekkor látható volt, hogy az időjárás nem törődik az esemény jelentőségével. Akkora köd volt, mint ide Irak. Ráadásul a nap folyamán nemhogy oszladozott volna, besűrűsödött és lejjebb ereszkedett.

 
   
   

Ez azonban nem akadályozta a versenyzőket. Fittyet hányva nyálkás útra, hidegre és ködre, amiben az autó elejéig sem lehet látni, irdatlan tempót diktáltak mindjárt az első gyorsaságitól. Ehhez kellett a pontosan megírt itiner. Pontosság ide vagy oda az első szakaszon mindjárt el is véreztek páran és a továbbiakban is szép lassan fogyatkozott a mezőny.

A rendezők a több éves szakmai tapasztalat alapján előrelátóan beiktattak gyűjtőállomásokat, ahol a megnyirbálódott mezőnyt gatyába rázták, így nagyobb csúszás nélkül zajlott a futam.

 
   
 

A verseny későbbi győztesét, a Mitsubishi Lancert hajtó Hideg-Tajnafői kettőst a negyedik gyorsasági szakasz rajtjánál kérdeztük a pillanatnyi helyezésükről és a jövő évi terveikről:
-A hátsó lökhárítót és az első spoiler felét már megint elhagytuk, de ez így van minden versenyen. Már nem izgat. Ráadásul megint elrepedt a karter, elfolyik az olaj a motorból, de ez is minden versenyen megtörténik. Ez ilyen autó. Jelenleg vezetünk, de nem tudom, mennyivel. Nem nézem az időket, mert a mi négykerékhajtású autónk eleve gyorsabb ezeken a pályákon.

 
   
   

Közben megereszt egy gyors telefont a csapatvezetőnek, hogy mit tegyenek a vészesen alacsony motorolajszint miatt. A főnök utasítására ugyanúgy haladhatnak tovább, mint eddig, majd a szervizponton töltenek még rá olajat.

-Jövőre még smmi sem biztos. Mindenképpen szeretnénk WRC-vel menni, ha ez összejön, akkor biztosan SEAT lesz, és a magyar bajnoki cím a cél. Ha nem jönnek össze a dolgok, egy kicsit kisebb autóval indulunk, de nem a hazai bajnokságban.

 
   
 

Az F2 kategória győztesének mondható Szabó Gergő, a VW Golf Kit-Car-val nem volt annyira nyugodt a táv kétharmadánál:
-Kábé a harmadik vagy a negyedik helyen állunk. Nem tudom pontosan, de az biztos, hogy Kupcsik előttünk van, de ezen mindenképpen változtatni szeretnék, és úgy gondolom, van is rá esély, hiszen ő N-es autóval megy. Lehet, hogy még mások is vannak előttem a mezőny hátsóbb részéből, de ezt nem tudom biztosan, úgyhogy tapossuk, ahogy csak bírjuk.

Jövőre marad ez az autó. Cél az F2 bajnoki cím. Nagyon erős lett a mezőny, biztosan nagyokat fogunk csatázni Bútorékkal, de a többieket sem szeretném alábecsülni. Mindenkire komoly ellenfélként tekintünk. Idén az év feléig ugyan vezettük az F2-őt, de különböző okok miatt hátrébb csúsztunk, remélem ez jövőre nem így lesz.

 
   
   

Az RTE-ben már bizonyított Janzer-Pálinkás kettős itt mutatta be új autóját, a Suzuki Gti-t. Jövőre a másodosztályban próbálnak meg újabb bajnoki címet szerezni. Az autó cseréje nem változtatott a csapat hangulatán. A mosolytalan pilóta és a navigátor között ezúttal kerékcentírozási probléma szított némi ellentétet. Nem tudtak megegyezni, melyik első kerék okozza a szitálást nagyobb sebességnél. Mivel idő nem volt mindkét kerék átvizsgálására, inkább úgy hagyták, ahogy van.

A tét nélküli futam (persze csak a profiknak, a többieknek igenis fontos volt az eredmény) nemcsak a versenyzőket és szerelőket, de a nézőket is megterhelte. Nem nagy élvezet órákat ácsorogni a hidegben, miközben az orrunkig sem látunk, de ha néhány százméternyi távolságból feldübörög a versenyautó hangja, mindenki elfelejti, melyik keze fagyott le, hol fáj a lába, azonnal ugrik, és egy emberként ünnepli az épp soron következő autót. Aztán a célban jöhet a forralt bor és a kalandok meghallgatása.

Az eredménylista a verseny honlapján remélhetőleg megtekinthető: www.netura.hu/mikulaskupa