Ha január végén nem veszi meg a Minardi Forma-1-es istállót Paul Stoddart ausztrál származású milliomos és repülési vállalkozása, nem lett volna ott egyetlen autójuk sem a 2001-es versenyidény szokásos márciusi ausztrál nyitányán.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Stoddard azonban lerendezte a Minardi
adósságait (nem tudni mennyi volt), és
16 millió dollárt nyomott le a cég franchise jogaiért, azaz
gyakorlatilag minden vele kapcsolatos jogért. Ezt azért lényeges
hangoztatni, mert ebből lehet pénzt csinálni.
Márpedig elég sokat illene, hiszen ma egy F-1-es csapat éves büdzséje nagyjából 100 millió dollár, ezt kell állnia a tulajdonosnak, hacsak nem szerez ilyen értékben szponzorokat. A Minardi-ra azonban elég nehéz, az eddigi legnagyobb támogatója, a spanyol Telefonica társaság is visszavett a szponzorpénzből.
Stoddard gazdag ember, övé a 38 repülőgépet számláló European Aviation Group, amely olcsó charterjáratokat üzemeltet és mindenféle gépjavításokat is végez a nap minden szakában és a földkerekség minden pontján. A 45 éves új Minradi-tulajdonos mindenhol ott van, ahol valamilyen üzletet lehet szagolni.
Mellékesen az F-1 háza táján is ismert figura, mert három istállónál is próbált üzleti hasznot kovácsolni magának: benne volt az Arrows, a Tyrell és a Jordan üzleti dolgaiban, szponzori ügyekben, Eddie Jordan, az utóbbi istálló főnöke jól ismeri, és azt nyilatkozta róla, hogy rendkívül agilis, gyakorlatilag midig egy üzleti terv forog a fejében és addig nem nyugszik, amíg az ott elképzelt számokból úgymond valóság nem lesz.
Bulldogként fog hajtani a szponzorokra, az autómotorokat gyártókra és mindenre, ami egy istálló dolgaival kapcsolatos lehet. A csapat most Európai Minardi néven startol.
"A Minardi a Forma-1 nagy küzdője. Szeretem a küzdelmeket. A Forma 1 a világ legnagyobb jelentőségű autósport-vállalkozása. Feltett szándékom, hogy sok pénzt szedjek ki belőle" - mondta Stoddart.
Tudnia kell, hogy még 20 millió dollárt kell összekaparnia ahhoz, hogy a győzelemre eddig és vélhetően idén is teljesen esélytelen, de szervezett és hatékony istálló végig küzdelembe lehessen. Februártól márciusig nehéz lesz szponzorokat találnia. Havi 4 millió dollár a működtetés büdzséje. Ha egy jó motort akar, az megint dollártízmilliók kérdése. Rengeteg munka. Vajon kiszedi-e az eredményt a csapatnak és magának ebből a kemény melóból?
