Sporthétvége, egyfelől

2005.05.02. 11:14


Ezen a pontot térjünk át a vb-re. Náluk ott hagytuk abba legutóbb, hogy Új-Zélandon Loeb és a Citroën nyert. Most túl vagyunk az olasz futamon, is és most is ott tartunk, hogy Loeb és a Citroën nyert. Kezd egy kicsit egyhangú lenni, de sebaj, még mindig a vb az etalon. Ők pénteken kezdték a hétvégi ünnepet.

A verseny előtt Solberg és Loeb két-két futamgyőzelemmel a háta mögött, mégis Solberg egyetlen pontos előnyével álltak a pontversenyben. Most az történt, hogy Loeb a győzelmével és Solberg a második helyével helyet cseréltek, így most Loeb előnye egy pont. A harmadikként beérkező Marcus Grönholm elsősorban a Peugeot-csapat reményeit tartja életben a gyártók pontversenyében, mivel továbbra is az élen állnak.


Loeb magabiztos, egyenletesen gyors teljesítménnyel, és a szokásos hiba nélküli autózással teljesítette a három napos távot. A harmadik gyorson vette át a vezető helyet, és nyolc gyorsasági győzelmet szerezve futott be elsőként a célba. A csapat másik Xsara WRC-jében Duval már nem volt ennyire sikeres. A futam elején nagyon gyorsan autózott ő is, de aztán hibázott. Az ötödik gyorson lecsúszott az útról és ott is maradt, nem tudta befejezni az első napot sem.

Petter Solberg maximális erőfeszítéssel versenyzett, egy percre sem adta fel a harcot Loeb ellen. Úgy tűnik, jelenleg a Subaru nem elég erős a Xsara ellen, Solberg maradt alul a küzdelemben, de mindenképpen dicsőséges a második helye. A futam után Solberg azt nyilatkozta, hogy a csapat most keményen fog dolgozni, hogy megszüntesse a rést, ami köztük és a francia csapat között van.


A Subaru másik két versenyzője közül Chris Atkinson most is remekül szerepelt, egészen addig, míg el nem talált egy komolyabb sziklát, ami véget vetett a fékevesztett száguldozásának. Sarazzin - a másik - valójában tanulni jött erre a futamra, de a szombaton kapott kuplungbajok nem estek jól neki sem. Tizenkettediknek futott be végül, ami azért nem mondható rossznak.

Marcus Grönholm szokás szerint rettentő vehemenciával kezdte a versenyt. Rögtön az élre állt, de lendülete a harmadik gyorson megtört, ahol megperdült. Kicsit az autó is megsérült, így a begyűjtött hátrány simán számszerűsíthető, közel 1 perc 40 másodpercnyit vesztett. A szerelők emberfeletti teljesítménnyel hozták rendbe autóját, és újra harcba szállhatott a huszonkettedik helyről. A harmadikig jutott.


Markko Martin a másik 307 WRC-vel a negyedik helyre futott be, a már szokásosnak mondható, higgadt, kimért tempóval, aminél régebben sokkal többet virított. Mostanában úgy tűnik ez a sebesség állandósul nála, viszont a bajnokságban elfoglalt stabil harmadik helye igazolja őt.

A Ford összes autója célba ért. Gardemeister az ötödik, Roman Kresta a hatodik helyen. Nem sok minden történt velük, leszámítva Gardemeister találkozását egy sziklával, ami a kormányművet alakította át, de ez még a verseny legelején volt. Aztán a második napot végigküzdötte a harmadik helyért, aztán elment az olajnyomása a Focus WRC-jében, így alulmaradt a harcban. Kresta eddigi legjobb WRC-s eredménye ez a hatodik hely, amivel fontos pontokat szállított a csapatnak is. A harmadik gyárinak mondható fordos Warmbold is hozott pontokat a csapatnak, amiket a hetedik helyéért kapott.


A Skoda versenyzői biztosan nem szívesen emlékeznek majd erre a hétvégére. Schwarz kuplungja odáig merészkedett, hogy elintézte a kiesést is. Touhino leesett az útról szombaton, de visszatért, és végül hozott egy pontot a csapatnak. A Mitsubishi nem volt még ennyire sem szerencsés. Rovanpera a harmadik helyen autózott, amivel ismét bizonyította a japán csapat erejét. Aztán az történt, hogy eltört a felfüggesztés Lancerja alatt, és a verseny utolsó napján kiesett.

A pontverseny állása

1. Loeb 35
2. P.Solberg 34
3. Martin 28
4. Grönholm 26
5. Gardemeister 24
6. Rovanpera 11
7. Panizzi 7
8. Kresta 5
9. Duval 5
10. H. Solberg 4
11. Warmbold 4
12. Stohl 3
13. Carlsson 3
14. Galli 3
15. Atkinson 2
16. Pykalisto 1

A következő futam május közepén, Cipruson lesz.

Köszöet a fotókért a Mediafoto csapatának, és DuEn-nek.