Bicskázás, lövöldözés, kórház

2003.04.28. 09:36

Benik Balázs egyre jobban felszívta magát a nedves utakra. A 8. gyorson sikerült is a legjobb időt hoznia. Majd ugyanezt megtette a következőn is, de a célfotocella után lecsúszott az útról, és meghempergette a Focus WRC-t a csalitosban.

 
 

Ezek a ralis fiúk nem bírnak magukkal. A hétvégi miskolci futamon semmi nem úgy történt, ahogy vártuk volna. Persze Janika nyert, ezt azért titokban tudtuk, bár az előző versenyen történt műszaki hiba miatti kiesése hagyott némi kételkedést. Aztán meg kiderült, hogy a Tagai testvérek bérbe adták a versenyautójukat, így nincs mivel menniük. Ahogy Borsi Gergőnek sem volt mivel mennie, mivel alóla meg eladták a beharangozott meglepetést, a Skoda Octavia WRC -t. Ezzel azonban nincs baj, hiszen tudjuk, hogy Szabó Gergőnél jobb helyen lesz. Ezt a versenyen igazolta is.

 
   
   

De ne szaladjunk előre; már a péntek délutáni prológon is borult a papírforma, ahogy Janzer Gyuri Suzukija is. 17 órakor kezdődött a szokásos mutatvány a salakmotoros pályán, a szintén szokásos fordított rajtszám-sorrendben. A mindenféle betétprogrammal - köztük tüzijátékkal - megszaggatott műsor így már sötétben fejeződött be, aminek semmi, de tényleg semmi értelme nem volt.

A prológot ugyanis nézőcsalogatónak hívják, és sötétben ugye a néző nem sokat lát. Pedig Dudás "Koko" Gyula, rali szakágvezető szerint 10.000 ember gyülekezett a palánkon kívül. Hiszi a piszi. Először is a hármas sorban befelé haladó, 2000 Ft-os jegyet váltók mellett kettes sorban haladtak kifelé, akik már látták, hogy mi van bent. Vagyis nem látták, mert még világosban sem fértek arra a néhány helyre, ahonnan látni lehet. Másodszor pedig ennyien még a Budapest Sportaránéban sem férnének el - rendesen. Szerintem kisebb felhajtással, sokkal jobban, és olcsóbban tudna szórakozni a közönség

 
   
 

Szombat reggel aztán belecsaptak a húrokba rendesen. Mindjárt az első gyorsaságin Szajky kissé túlnyomta a jobb oldali pedált, és levonult az útról. Kikerülte az út mellett parkoló Zsigulit, majd beleszaladt a rossz helyen ácsorgó nézőkbe, végül felborult. Sajnos két néző megsérült, úgyhogy mentő-kórház, a gyorsasági meg természetesen etap lett a mezőny hátralévő részének. Majdnem Szajkyt is vihették, mert ez már második totalkárja idén, pontja meg egy se.

 
   
   

A gyorsaságit rendesen teljesítő első 12 autóból Janika volt a leggyorsabb, mögötte Benik, Angyalfi, és Szabó Gergő volt a sorrend. Aztán a poros, csúszós pályákon tovább fogyatkozott a mezőny, bár komolyabb baleset aznap már nem történt. A versenyzők vaciláltak a gumikkal, próbálták a minél jobb tapadásút eltalálni, az első hely közelébe férkőzni azonban senki nem tudott. Az Janikáé volt.

.

 
   
 

Dél körül elindult a másodosztály is a nagyok nyomdokain. Ez azt jelenti, hogy a reggeli baleset miatti fél órás csúszást ők is rögtön megkapták, mivel az első osztály mögött haladtak ugyanazokon a pályákon. Náluk a verseny végére maradt a fekete leves. A Ladával rettentően haladó Kronome testvérek álltak az élen az utolsó gyorsasági előtt, mindössze egy tized másodperccel a második helyen álló Hondás, Farkas-Zsíros páros előtt. Ekkor azonban a helybéli kisebbség - aki a többség - úgy gondolta, hogy a kocsmában történt nézeteltérést csak a késeikkel tudják rendezni. Olyannyira, hogy még a rendőrök is jónak látták ha kiszállnak, és az elfajult dolgokat csak egy, a levegőbe leadott figyelmeztető lövéssel tudták kontroll alá vonni. A rendezőség pedig úgy döntött, ilyen körülmények között nem tudja biztosítani a pályát, így az utolsó gyorsaságit törölték. Na, ekkor nagyon örültem, hogy nem vagyok a rendezőség, és a kisebbség ledér anyukája, így megúsztam a folyamatos csuklást, hiszen Farkasék azzal az egy tized másodperccel - amit valószinűleg le tudtak volna dolgozni normál esetben - lecsúsztak az első helyről. Így viszont ismét hátsókerék-hajtású Lada nyert abszolútot, amire emberemlékezet óta nem volt példa a nagy magyar raliban.

 
   
   

Vasárnap szinte minden ugyanúgy történt, mint szombaton, csak most más szereplőkkel. Először a H csoportot vezető Cigány repült el ismét az M3-as BMW-vel - ahogy tette azt a Salgón is -, így ő is pont nélkül távozott. Ciginek régebben, mikor még Ladával versenyzett, sem okozott gondot, hogy néhány napon belül talpra állítsa az autót, így ez a kettős totálkár sem hiszem, hogy megrázná. Ne írjuk le őt, biztos okoz még meglepetést idén. A pontverseny meg kit érdekel? Amúgy a H-ban a szokásos Matics-Pethő párharc alakult ki. A két VFTS-es pilóta közül most Matics volt a bevállalósabb, így ő nyert.

 
   
 

Az élbolyban pedig továbbra is Janika vezetett. A második helyen álló Benik Balázs viszont egyre jobban felszívta magát a nedves utakra, és megkezdte a támadást. Fél percet kellett ledolgoznia, és a 8. gyorson a sikerült is a legjobb időt hoznia. Majd ugyanezt megtette a következőn is, de a célfotocella után lecsúszott az útról, és meghempergette a Focus WRC-t a csalitosban. Nem ütöttek el senkit, és nem sérült meg egyik versenyző sem, mindössze egy kis kontrollra vitték el a pilótát a kórházba, de hamar elengedték.

 
   
   

Így aztán a második helyre az egész nap lapjával közlekedő - és ezt a bálna Octavia WRC esetében dicséretes eredménynek kell betudni - Szabó Gergő lépett, és ott is maradt. Természetesen Janika nyert, de mivel eddig nem szerezett pontot a bajnokságban, most pedig az előző verseny győztese - Benik - nem kapott egy falatot sem, így a harmadikként befutó Ifj. Angyalfi Károly vezeti jelenleg a bajnokságot. A későbbiekben biztos lesz még ebbe beleszólása a most is nagyon menő Mitsubishis Turinak, és a korábbi - többszörös - N-es bajnok Aschenbrennernek - na meg persze Szabó Gergőnek is.

 
   
 

Az F2-t és az A6-ot természetesen Bútorék nyerték a Citroënnel. Az N3-ban pedig új királyság kezd kibontakozni Krózsérék Honda Civic-ének képében. Ők immáron másodszor verik el nagyjából egy perccel kategóriájuk második helyezettjét - sőt a Salgón három és féllel verték - , ami azért az autók közti különbségnek is betudható. Meglátjuk, hogy a bajnokság következő futamán, a május végi Fehérvár Ralin mit tudnak majd felmutatni.

 
  Eredmények
 
  A 10. Vredestein Rali részletes eredményei, és végeredménye megtalálható a TotalCar közreműködésével üzemelő Yokohama Rally-Live oldalon.