Benik Balázs egyre jobban felszívta magát a nedves utakra. A 8. gyorson sikerült is a legjobb időt hoznia. Majd ugyanezt megtette a következőn is, de a célfotocella után lecsúszott az útról, és meghempergette a Focus WRC-t a csalitosban.
Ezek a ralis fiúk nem bírnak magukkal. A hétvégi miskolci futamon
semmi nem úgy történt, ahogy vártuk volna. Persze Janika nyert, ezt
azért titokban tudtuk, bár az
előző versenyen
történt műszaki hiba miatti kiesése hagyott némi kételkedést. Aztán
meg kiderült, hogy a Tagai testvérek bérbe adták a
versenyautójukat, így nincs mivel menniük. Ahogy Borsi Gergőnek sem
volt mivel mennie, mivel alóla meg eladták a beharangozott
meglepetést, a
Skoda Octavia WRC -t. Ezzel azonban nincs baj, hiszen tudjuk,
hogy
Szabó Gergőnél jobb helyen lesz. Ezt a versenyen igazolta
is.
De ne szaladjunk előre; már a péntek délutáni prológon is
borult a papírforma, ahogy Janzer Gyuri Suzukija is. 17
órakor kezdődött a szokásos mutatvány a salakmotoros pályán, a
szintén szokásos fordított rajtszám-sorrendben. A mindenféle
betétprogrammal - köztük tüzijátékkal - megszaggatott műsor így már
sötétben fejeződött be, aminek semmi, de tényleg semmi értelme nem
volt.
A prológot ugyanis nézőcsalogatónak hívják, és sötétben ugye a néző nem sokat lát. Pedig Dudás "Koko" Gyula, rali szakágvezető szerint 10.000 ember gyülekezett a palánkon kívül. Hiszi a piszi. Először is a hármas sorban befelé haladó, 2000 Ft-os jegyet váltók mellett kettes sorban haladtak kifelé, akik már látták, hogy mi van bent. Vagyis nem látták, mert még világosban sem fértek arra a néhány helyre, ahonnan látni lehet. Másodszor pedig ennyien még a Budapest Sportaránéban sem férnének el - rendesen. Szerintem kisebb felhajtással, sokkal jobban, és olcsóbban tudna szórakozni a közönség
Szombat reggel aztán belecsaptak a húrokba rendesen. Mindjárt az
első gyorsaságin Szajky kissé túlnyomta a jobb oldali pedált, és
levonult az útról. Kikerülte az út mellett parkoló Zsigulit,
majd beleszaladt a rossz helyen ácsorgó nézőkbe, végül
felborult. Sajnos két néző megsérült, úgyhogy mentő-kórház, a
gyorsasági meg természetesen etap lett a mezőny hátralévő részének.
Majdnem Szajkyt is vihették, mert ez már második
totalkárja idén, pontja meg
egy se.
A gyorsaságit rendesen teljesítő első 12 autóból Janika volt a
leggyorsabb, mögötte Benik, Angyalfi, és Szabó Gergő volt a
sorrend. Aztán a poros, csúszós pályákon tovább fogyatkozott a
mezőny, bár komolyabb baleset aznap már nem történt. A versenyzők
vaciláltak a gumikkal, próbálták a minél jobb tapadásút
eltalálni, az első hely közelébe férkőzni azonban senki nem
tudott. Az Janikáé volt.
.
Dél körül elindult a másodosztály is a nagyok nyomdokain. Ez azt
jelenti, hogy a reggeli baleset miatti fél órás csúszást ők is
rögtön megkapták, mivel az első osztály mögött haladtak ugyanazokon
a pályákon. Náluk a verseny végére maradt a fekete leves. A Ladával
rettentően haladó Kronome testvérek álltak az élen az utolsó
gyorsasági előtt, mindössze egy tized másodperccel a második helyen
álló Hondás, Farkas-Zsíros páros előtt. Ekkor azonban a helybéli
kisebbség - aki a többség - úgy gondolta, hogy a kocsmában történt
nézeteltérést csak a késeikkel tudják rendezni. Olyannyira, hogy
még a rendőrök is jónak látták ha kiszállnak, és
az elfajult dolgokat csak egy, a levegőbe leadott figyelmeztető
lövéssel tudták kontroll alá vonni. A rendezőség pedig úgy
döntött, ilyen körülmények között nem tudja biztosítani a pályát,
így az utolsó gyorsaságit törölték. Na, ekkor nagyon örültem, hogy
nem vagyok a rendezőség, és a kisebbség ledér anyukája, így
megúsztam a folyamatos csuklást, hiszen Farkasék azzal az egy tized
másodperccel - amit valószinűleg le tudtak volna dolgozni normál
esetben - lecsúsztak az első helyről. Így viszont ismét
hátsókerék-hajtású Lada nyert abszolútot, amire emberemlékezet óta
nem volt példa a nagy magyar raliban.
Vasárnap szinte minden ugyanúgy történt, mint szombaton, csak most
más szereplőkkel. Először a H csoportot vezető Cigány repült el
ismét az M3-as BMW-vel - ahogy tette azt a Salgón is -, így ő is
pont nélkül távozott. Ciginek régebben,
mikor még Ladával versenyzett, sem okozott gondot, hogy néhány
napon belül talpra állítsa az autót, így ez a kettős totálkár
sem hiszem, hogy megrázná. Ne írjuk le őt, biztos okoz még
meglepetést idén. A pontverseny meg kit érdekel? Amúgy a H-ban a
szokásos Matics-Pethő párharc alakult ki. A két VFTS-es pilóta
közül most Matics volt a bevállalósabb, így ő nyert.
Az élbolyban pedig továbbra is Janika vezetett. A második helyen
álló Benik Balázs viszont egyre jobban felszívta magát a nedves
utakra, és megkezdte a támadást. Fél percet kellett ledolgoznia, és
a 8. gyorson a sikerült is a legjobb időt hoznia. Majd ugyanezt
megtette a következőn is, de
a célfotocella után lecsúszott az útról, és meghempergette a
Focus WRC-t a csalitosban. Nem ütöttek el senkit, és nem sérült
meg egyik versenyző sem, mindössze egy kis kontrollra vitték el a
pilótát a kórházba, de hamar elengedték.
Így aztán a második helyre az
egész nap lapjával közlekedő - és ezt a bálna Octavia WRC
esetében dicséretes eredménynek kell betudni - Szabó Gergő
lépett, és ott is maradt. Természetesen Janika nyert, de mivel
eddig nem szerezett pontot a bajnokságban, most pedig az előző
verseny győztese - Benik - nem kapott egy falatot sem, így a
harmadikként befutó Ifj. Angyalfi Károly vezeti jelenleg a
bajnokságot. A későbbiekben biztos lesz még ebbe beleszólása a most
is nagyon menő Mitsubishis Turinak, és a korábbi - többszörös -
N-es bajnok Aschenbrennernek - na meg persze Szabó Gergőnek is.
Az F2-t és az A6-ot természetesen Bútorék nyerték a Citroënnel. Az
N3-ban pedig
új királyság kezd kibontakozni Krózsérék Honda Civic-ének
képében. Ők immáron másodszor verik el nagyjából egy perccel
kategóriájuk második helyezettjét - sőt a Salgón három és féllel
verték - , ami azért az autók közti különbségnek is betudható.
Meglátjuk, hogy a bajnokság következő futamán, a május végi
Fehérvár Ralin mit tudnak majd felmutatni.
|
|