A Monte hozza a formáját, már az elsô napon megmutatta, miért nem szeretik a versenyzôk. A második napon várta a pilótákat a verseny leghosszabb gyorsaságija, a 37 km-es sisteroni pálya. Ennek közepén van egy 7 km-es havas rész, a többi mind száraz aszfalt. A Subaru utolsó reménye, Solberg ezt nem láthatta meg, mert az elsô szakaszon felborította az autót, így ô is elköszönt.
A 90. Monte-Carlo rally-val megkezdôdött a 2001-es Rally világbajnokság. Idén 14 futamon kergetôzhetnek a versenyzôk. A tavalyihoz képest szintén hét csapat nevezett a gyártók versenyébe, de kis különbség, hogy a Seat helyét a Citroen vette át a listán, bár ezen a futamon még nem indították el a legújabb fejlesztésű WRC-jüket, a Citroen Xsara T4-et.
Monte-Carlo hírhedt a változékony pályáiról, és
a kiszámíthatatlan, csúszós útjairól. Az elsô napon 145 km
gyorsasági várta a versenyzôket 6 szakaszra osztva. Az elsôn
mindjárt óriási hangsúly helyezôdött a jégkémek jelentéseire, mert
a megfelelô gumikat csak pontos adatok birtokában lehet
megválasztani. A jégkémek azok a csapat tagok, akik a gyorsasági
szakasz lezárása elôtti pillanatban végig haladnak az úton, és
rádión pontos, és fontos információkat közölnek a csapattal az
útminôségérôl.
A Ford csapatánál Carlos Sainz valamit nagyon
félreérthetett, mert teljesen rossz gumikat választott, így nem
sikerült az elsô 15 között végeznie az elsô gyorsaságin. Csakúgy,
mint Richard Burns a vadi új Subaru 44S-el. Ô több mint 1 perc
hátrányba került a mezôny elejétôl.
A tavalyi világbajnok csapat, a Peugeot, az
egyéni világbajnok Marcus Grönholm-al szintén nem rajtolt valami
jól. Grönholm a 11. idôt autózta az elsô gyorson, majd a másodikon
felforrt a motor hűtôvize, s mire a szervizpontra ért, meg is fôzte
a motort, így kiállni kényszerült. Nem úgy a csapat második
pilótája Didier Auriol, aki a megszűnt Seat csapattól érkezett a
Peugeot-hoz. Ô nyert már régebben Monta-Carlo rally-t, és most a
második gyorsasági után szintén elsôként haladt.
Colin McRae Fordján, a csapat új szerzôdése
értelmében az eddigi Michelin gumikat, Pirelli abroncsok váltották
fel, s úgy látszik McRae jobban választott a különféle tipusok
közül, mint Sainz, mert ô a mezôny elejében bérelt helyet magának.
Annak ellenére, hogy kifejezetten utálja ezt a futamot.
Nem kis meglepetésre a Skoda csapata is remekül
kezdett. Nemhiába autózott a csapat egyes számú pilótája, Armin
Schwartz több százezer kilométert a tesztelések folyamán, az elsô
gyorson az ötödik idôt érte el. Ezt a szakaszt egyébként, szintén
nem vártan, a privát Peugeot-val induló Gardemeister nyerte.
Burns a késôbbiek folyamán sem dolgozta le
hátrányát. Nem sikerült a gumiválasztása sem, ezért rendkívül
óvatosan haladt, a hol havas, hol száraz utakon. A nap végén közel
másfél perces hátránnyal a negyedik helyen állt. A célba már alig
tudott bevánszorogni az autóval, elektromos probléma miatt. A
Subaru vezetôsége úgy döntött, hogy a motor kímélése érdekében
inkább feladják a versenyt. Mivel a csapat másik pilótája, Markko
Martin még az elsô etapon kiállt, szintén elektromos hibával,
egyedül az újoncnak számító Petter Solberg marad a Subaru reménye.
A vezetô Auriol a harmadik gyorsaságin, épp,
hogy átvéve a vezetést, megütötte a jobb hátsó futóművet, úgy hogy
a kerék le is tört. Tovább tudott haladni, de a negyedik szakaszon
nem engedték elrajtolni három kerékkel, így ô is kiesett. A Peugeot
harmadik pilótája, Panizzi óriásit esett. Megcsúszott a havas úton,
és majd 40 métert zuhanva a fák között landolt. Szerencsére
komolyabb sérülés nem történt, de helikopterrel kórházba
szállították. Így az oroszlános csapat, csakúgy, mint tavaly, pont
nélkül távozik a Montéról.
Miután Sainz megtalálta a megfelelô gumikat,
egyre gyorsabban tudott haladni, annyira, hogy az utolsó
gyorsaságit, mely már teljes sötétben zajlott, meg is nyerte.
Csapattársa McRae gond nélkül autózva nyerte az elsô napi penzumot.
Francois Delecour, akit a Peugeot csapattól került újra a Fordhoz,
rendkívüli tempót diktálva, haladt. Két defekt azonban hátráltatta,
így a napot a hatodik helyen zárta. Ôt nem nevezte a csapat a
versenybe, így eredménye csak az egyéni pontversenyben számít.
A Mitsubishi négyszeres világbajnoka, Tommi
Makkinen úgy látszik ismét a régi önmagát hozza. Az autóval
rendkívül elégedetten félperces hátránnyal a második helyre futott
be az elsô nap végén.
A Monte is hozta a formáját, már az elsô napon
megmutatta, miért nem szeretik a versenyzôk. A második napon várta
a pilótákat a verseny leghosszabb gyorsaságija, a 37 km-es
sisteroni pálya. Ennek közepén van egy 7 km-es havas rész, a többi
mind száraz aszfalt. A Subaru utolsó reménye, Solberg ezt nem
láthatta meg, mert az elsô szakaszon felborította az autót, így ô
is elköszönt.
Újra a gumikon múlott minden. Sainz megint csak
rosszakat választott, így kicsit nôtt a hátránya. Mcrae a száraz
felületre apellált, és ennek megfelelôen választott gumit, de ez az
ötlet nem jött be. Ugyanis Makkinen havas gumikkal indulva, igaz,
hogy a száraz részen 16 másodpercet kapott McRae-tôl, viszont a 7
km-es hóban 40 másodperccel vágott vissza, átvéve a vezetést.
Delecour folyamatosan küszködött az autóval,
rengeteg műszaki problémája volt. Schwartz továbbra is remekül
autózott. A nap utolsó szakaszát, mely megint Sisteron volt, de
most sötétben, McRae nyerte, így újra az elsô helyen zárta a napot.
A többiek tartották pozíciójukat, csak Burns kiesésével néhányan
elôrébb léptek.
Az utolsó nap megint csak nem várt fordulattal
kezdôdött. McRae az elsô szakaszon motorhiba miatt kiesett. Így
Makkinen ismét átvette a vezetést, s azt már ki sem engedte a
kezébôl, így zsinórban harmadszor nyerte meg a Monte-Carlo rallyt.
A második helyre Sainz futott be. A harmadik helyért óriási csatát
vívott Schwartz és Delecour. Utóbbi került ki gyôztesen a harcból,
így Delecour állhatott a dobogó harmadik fokára.
A negyedik lett tehát Schwarz, az ötödik a
privát Pegós Gardemeister, és a hatodik Loix, aki úgy tűnik, így
egy idôre megint fixálta helyét a Mitsubishinél. A verseny közben
egy gyorsaságit törölni kellett a rengeteg nézô miatt. Ez már
tavaly is elôfordult, és az FIA figyelmeztette a rendezôket, hogy
többet ilyen ne legyen, mert megvonják a rendezési jogot.
A VB állása pillanatnyilag:
1. Makkinen 10 p
2. Sainz 6 p
3. Delecour 4 p
4. Schwarz 3 p
5. Gardemeister 2 p
6. Loix 1 p
A gyártók versenye:
1. Mitsubishi 13 p
2. Ford 6 p
3. Skoda 5 p
4. Hyundai 2 p