Szokás szerint a Monte-Carlo-i futammal kezdődött a 2002-es rally VB évad. A tavaly év végi átigazolási mizéria mostanra lezárult, és szinte mindenki új csapatnál, új autóval vágott neki.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A Monte
sosem tartozott az unalmas futamok közé. Most is már az első
gyorson megkedődtek a kalandok. A rajt felé haladva motorhiba miatt
két citroenes is elbúcsúzott - Radström és Bugalski. Panizzi
Peugeot 206 WRC-je eresztette az olaját, így neki először ezzel
kellett elbíbelődnie, amiért több, mint 2 perc büntetést kapott.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A matador, Carlos Sainz nem bízta a véletlenre a dolgot. Ő a
már jól megszokott Ford Focus WRC nyergében learatta az első
gyorsasági győtztesének járó babért. Mögötte pislantásnyi
hátránnyal, 0,9 másodperccel végzett Makinen a Subaru WRC-vel. A
harmadik helyre C. McRae terelte be a Focust, és nem kis
meglepetésre Schwarz érkezett negyedikként a Hyundai WRC-vel, majd
Kresta a Skodával ötödikként. A nagy nevű nagyágyúk jóval lassabbak
voltak, de ez nem jelent semmit, ez még csak az első próba volt.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A második gyorsot biztonsági okokból törölték a
túl sok néző miatt. A következőre viszont Solberg szívta fel magát
iszonyatosan, mögötte egált futott C.McRae és Makinen.
A Hyundai WRC volánját kissé rossz irányba fordította a
Mitsubishitől átszerződött Loix. Mutatványa következtében az autón
esett némi lakatos munka, ő pedig lábtöréssel került kórházba.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Ekkor a Citroen egyetlen versenyben maradt
Xsara WRC-jét kormányzó
Loeb rettenetesbe kapcsolta magát, és az abszolút lista
élére ugrott. Innen már senki sem tudta letaszítani. Az első nap
végén 36 másodperccel állt a második helyre befutó Makinen előtt.
Sainz a kormányszeróval küszködött, Schwarz pedig kibontotta a
Hyundai futóművét.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A második nap Loeb és Makinen harcát hozta. Ebbe egyedül
Solberg tudott beleszólni, ő is nyert egy szakaszt. C.Mcrae ismét
hozta a peches formáját. Egyszer megperdült, aztán eltört az ülését
rögzítő fém, aztán a kipufogója. Ezzel szinte tálcán nyújtotta a
harmadik helyet Sainznak, aki fel is tornázta magát ide.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A negyedik helyen Grönholm zárta a napot, nyugis, semmit sem
kockáztató vezetéssel. A szintén Peugeot-ban csücsülő világbajnoki
címvédő, Burns sehogy sem találta helyét a pirinyó autóban. Kicsit
lassan, kicsit többet hibázva a kelleténél a hetedik helyen maradt.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A Skodások reménysége, Kresta megtámasztotta a Skoda jobb
oldalát egy kőfalon. Az azonban nem bírta az erőhatást, így
leomlott, ezáltal az autó teljes oldala a szakadék fölött lebegett.
Innen már nem tudta leszedni a verdát, így kiesett. Csakúgy, mint
Rovanpera.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Vasárnap szinte semmi különös nem történt.
Hacsak az nem, hogy napviláégra került
a Citroen csapat esetleges szabálytalansága. Szombaton
ugyanis Loeb a tankolási zónában nemcsak üzemanyagot vett fel,
hanem lecserélték a kerekeit is, ami nem megengedett. Ezért a
produkcióért kapott 2 perc büntetést. Ezzel a hendikeppel vágott
neki az utolsó napnak. Így lett a 45 másodperc előnyből hátrány.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A fergetes vasárnapi hajrával még mindig a
második helyen végzett Loeb, azonban a csapat megfellebezte a 2
perc büntetést, így a végeredmény majd a genfi íróasztal mellett
születik meg.
Loeb legrosszabb esetben második, az ideiglenes
eredménylista alapján azonban győzött.
A második helyen Makinen végzett, értékes pontokat gyűjtve. Harmadik helyen maradt Sainz, mögötte az iszonyatos tempót diktáló C.McRae futott be, megelőzve Grönholmot. A nap győztese Solberg, aki a négy gyorsból hármat megnyerve a hatodik helyen zárta a Montét. A világbajnoki címvédő Burns több, mint 5 perc hátránnyal a nyolcadik helyre volt jó a hétvégén.
