Újra dörgött a nyírádi pálya

2006.06.19. 14:39

Amikor azt hisszük, elolvadunk az autóban, akkor végre befelhősödik, de ez az ellenfeleknek is kedvez ám.

A nagy sikerű Európa-bajnoki futam után újabb nemzetközi versenyek adott otthont a Nyírádi Motorsport Centrum. Ezúttal az országos bajnokság III. futamát, egyben Zóna Trófea futamot rendeztek Nyírádon. A 28 magyar versenyző mellett a szlovákok is nagy létszámmal jelentek meg, összesen 23-an neveztek a különböző kategóriákban, mellettük öt osztrák brigád is rajthoz állt.



Az időjárásra nem lehetett panasz, verőfény, dögmeleg lengedezett a környéken, míg déltájban befelhősödött az ég, így szinte ideális körülmények között zajlottak a futamok. A döntők közül elsőként a quadokét rendezték, meglepetésre a bajnok Kazár Miklós sokáig a második helyen haladt, két körrel a vége előtt a pálya felső részén külső íven előzte Kovács Jánost és futott be az első helyen, a harmadik Huba Csaba lett.

A Divízió III/A-ban (épített autók, 1600 cm 3) a legnagyobb esélyes - az Európa-bajnoki futamokon kiválóan szereplő, összetettben 3. - Ábrahám Károly rajtolhatott a legjobb pozícióból, a rajtnál azonban érthetetlen módon beragadt, és az első kanyart hatodikként vette. Ám két kanyarral később már a második helyen haladt, amikor palánknak ütközött és nem tudta folytatni a versenyt. Hogy a rajtoltatásnál valami nem volt rendben, azt sisakját a földhöz csapkodva adta mindenki tudtára, de ez nem változtatott a helyzeten, nyert Igar Vlasaty, második Pap László, harmadik Peter Levkus, a magyar bajnoki értékelésben Pap László, Madarász Zoltán, Egri Zoltán lett a sorrend.

A Divízió III/N kategóriában (széria 1600-as VW Golf motor) egy hölgy befurakodott az urak közé, a győztes Wéber Tamás mögött a dömsödi Miklósi Rita lett a második, a harmadik hely Lőrincz Csabának jutott, az első és a harmadik helyezett egyaránt a Pap Motorsport versenyzője. A Junior kategóriában volt talán a legnagyobb tülekedés, a kiváló utánpótlást nevelő szlovák klubok versenyzői vitték a prímet a döntőben, de magyar sikernek is örülhettünk, a harmadik hely ugyanis a dömsödi Szilvási Milánnak jutott, a magyar bajnoki értékelésben Szilvási Milán, ifj. Szabó Kálmán és Béki Martina lett a sorrend.

A Divízió I-ben (karosszériás autók) a magyarok nem bírtak a szlovák Josef Zimmermannal és Toyotájával, utána viszont a magyarok következtek, Hajdú András és Kecskés Roland a Botka Team színeiben állhatott a Zóna Trófea verseny dobogójára, a magyar értékelésben Hajdú András, Kecskés Roland és Kis-Tarsoly Gyula lett a sorrend. A Divízió III-ban (épített autók, 4000 cm 3) teljes volt a magyar dominancia, mindössze két szlovák autó indult, és ők a mezőny végén szerepeltek. A győzelmet Varga Csaba szerezte neg Vörös Tibor és Lux János előtt, természetesen a magyar értékelésben is ugyanez a végső sorrend.

A nap hetedik döntője, a Divízió I/2000 (karosszériás autók, 2000 cm 3) a szlovákok fölényét hozta. Az öt magyar induló közül az 5. helyet megszerző Katona Márk volt a legjobb, a nemzetközi értékelésben első Jozef Machovic, második Maros Pazicky, harmadik Karol Sedivy, a magyar értékelésben Katona Márk, Galambos László, Emődi János a sorrend. A csapatversenyben a Pap Motor SE diadalmaskodott a Gombár Autósport és az ASC Dömsöd előtt.