Ámokfutás vég nélkül

2006.07.02. 21:48
Első nap egy kicsit szemerkélt az eső, de a foltokban nedves pálya nem okozott nagyobb gondot. Vasárnap viszont a csontszáraz pályán az egyik versenyző erősen leamortizálta mind versenyautóját, mind a szalagkorlátot, így a pálya nem volt többé biztonságos, és az utolsó felfutásokat már nem engedélyezték a versenybírók.

Bódis Kálmán idén még veretlen

A gyorsasági szakág versenyzői közül sokan nem szeretik a hegyiversenyeket. Ez az indulók számán is egyértelműen látszik, jóval több versenyző nevez a Hungaroringen megtartott futamokra. Pedig a hegyiverseny jóval olcsóbb mulatság, hiszen kevesebb benzin, gumi, fékbetét fogy ilyenkor, a kockázat azonban nagyobb. Az út mellett nincs bukótér, csak a szalagkorlát és a fák fékezhetik meg az elszabadult versenygépeket, ráadásul nagyon kevés az autózással eltöltött idő is.


Wéber Gábor először tudott nyerni idén

A zártpályás versenyeket rendszerint megelőzi egy nap szabadedzés, az időmérők fél óráig, a versenyek pedig akár még ennél is tovább tartanak. A pilóták így bő két órát töltenek el versenyautóikkal száguldozva, a szabadedzést is beleszámítva pedig akár ennek a kétszeresét. Ezzel szemben egy hegyiversenyen mindkét nap négy felfutásra van lehetőség. Egy menet pályától és versenyautótól függően 3-4 percig tart, vagyis legjobb esetben is maximum fél órát lehet őrjöngeni, azt is nyolc szakaszra osztva.

A hegyiversenyek szépségét az adja, hogy nem lehet a pályát tökéletesen megtanulni. Minden pilóta kénytelen valamennyit improvizálni, mert hiába tanulta meg az adott szakaszt oda-vissza egy utcai autóval, a versenyautóval versenytempóban minden másképp néz ki. A nettó autózással töltött idő azonban nagyon kevés, ami sokak lelkesedését letöri, de hát mit tegyen a magyar, ha csak egyetlen használható versenypályája van. Tényleg, nem akar valaki építeni egyet?


Szelényi Alfréd egész hétvégén
remekül teljesített a Suzukival

A hétvégén Parádsasváron ráadásul még a nyolc menet sem valósulhatott meg. Petur András vasárnapi utolsó felfutásakor Suzuki Swift kupás versenyautójával alaposan megrongálta a szalagkorlátot, amit hosszas fejcsóválás után javíthatatlannak ítéltek versenybírók, és ez bizony a verseny idő előtti befejezésével volt egyenlő. Az incidens következménye képpen az Astra Kupa és a Swift Kupa versenyzőin kívül a második napon mindenkit egy felfutás alapján értékeltek.

Suzuki kupa

  Suzuki Swift Kupa, szombat      Suzuki Swift Kupa, vasárnap
1. Dr. Grigalek Gábor    1. Szelényi Alfréd
2. Szelényi Alfréd    2. Michelisz Norbert
3. Pantl Péter    3. Farkas László
4. Pápai László    4. Vida János
5. Lamara Roland    5. Lamara Roland
6. Vida János    6. Ladik Elliott

Clio kupa

  Renault Clio Kupa, szombat      Renault Clio Kupa, vasárnap
1. Wéber Gábor    1. Kiss Norbert
2. Kiss Norbert    2. Wéber Gábor
3. Gál Szabolcs    3. Gál Szabolcs
4. Solti Attila    4. Brachna Dávid
5. Bertalan Miklós    5. Bárkovics Zoltán
6. Bárkovics Zoltán    6. Telek Gábor

Astra kupa

  Opel Astra Classic Kupa, szombat      Opel Astra Classic Kupa, vasárnap
1. Molnár Zoltán    1. Molnár Zoltán
2. Virágh István    2. Szamosvári Béla
3. Szamosvári Béla    3. Virágh István

Formaautók

  Formaautók versenye, szombat      Formaautók versenye, vasárnap
1. Chanoch Nissany, Nissan WRL    1. Chanoch Nissany, Nissan WRL
2. Fekete Krisztián, Nissan Coloni    2. Pödör Balázs, Formula Renault
3. Pödör Balázs, Formula Renault 2000    3. Fekete Krisztián, Nissan Coloni

A csoport

  Az A csoport versenye, szombat      Az A csoport versenye, vasárnap
1. Kavecz István, BMW M3    1. Gáspár István, Honda Integra Type-R
2. Gáspár István, Honda Integra Type-R    2. Vajda György, Suzuki Swift
3. Vajda György, Suzuki Swift 1,3 GTi    3. Müller Roland, Lada 2105

Wankel-csoport

  A Wankel-csoport versenye, szombat      A Wankel-csoport versenye, vasárnap
1. Assenbrenner Tibor    1. Assenbrenner Tibor
2. Hegyes Gábor    2. Hegyes Gábor
3. Pólya Ádám    3. Pólya Ádám

F csoport

  Az F csoport versenye, szombat      Az F csoport versenye, vasárnap
1. Bódis Kálmán, Porsche 996    1. Bódis Kálmán, Porsche 996
2. Herter Gusztáv, Mitsubishi Evo VI.    2. Herter Gusztáv, Mitsubishi Evo VI.
3. Walter Csaba, BMW E36    3. Tárnok Tamás, Renault Mégane