Ámokfutás szárazon és vizen

2005.07.04. 10:05

A futamok még el sem kezdődtek, mégis volt izgalom bőven, ugyanis Kótai Mihály a pénteki napon bokszkesztyűjét tűzállóra cserélte. A Tornádó, saját bevallása szerint az utak réme, ezúttal egy dízel SEAT Alteából kialakított versenyautóval száguldozott a kiskunlacházi reptéren.


Hú, nagyon tetszett – mesélte Kótai Mihály, az IBO világbajnoka, aki pénteken látogatását tette Kiskunlacházán, az Autós Gyorsasági Bajnokság hétvégi futamán. Bár ez a SEAT Altea dízel autó, ami számomra szokatlan volt. Az első pár körben túlhúzattam, emiatt kicsit visszalassult, de a végén már 185-190 km/h-s sebességgel mentem vele. Imádok gyorsan menni, de sajnos sokat török is - vallotta be a Tornádó. Ezúttal azonban nem tette, az Altea és a világbajnok bokszoló egyaránt épp bőrrel zárta a szokatlan erőpróbát. Az autóversenyzőknek is pénteken kezdődött a program, bár ezen a napon még csak időmérők voltak. Mivel a kiskunlacházi verseny hegyiversenynek számít – vagyis nem test-test ellen folyik a küzdelem, hanem egyesével rajtolnak a pilóták – igazi tétje még nem volt a dolognak, hiszen a végelszámolásanál csak a versenyben teljesített két futam együttes ideje számít.

Nyilatkozatok a pénteki edzés után

Farkas László (Mobil1 Opel Astra Classic Kupa) Jól ment az edzés, nem volt semmi gondom, csak azt nem tudom, hogy miért kaptam az 5 másodperces büntetést, mert nem hagytam el a pályát, nem ütöttem ki bóját… Még van néhány apró dolog, amin javítanom kell, egy-két kanyart másképp venni, de úgy érzem, jó lesz ez holnapra. Vida János (Mobil 1 Opel Astra Classic Kupa) Az autóval minden rendben van, nem panaszkodom. Magammal még nem vagyok teljes mértékben elégedett, sok apróságon lehetne javítanom. Általában gyorsan ráérzek egy pályára, utána már csak kis dolgokban kell fejlődnöm. Ami a többieket illeti, Kiss Norbert alaposan meglepett azzal, hogy elsőre ilyen jól ment, de szerintem Farkas Laci is csak altatott, vagyis holnap nagy csatára számítok. Úgy érzem, jól megyek ezen a pályán, mennek nekem ezek a csiki-csukik, itt inkább ésszel kell menni, nem bátorságpróba. Veégh Attila (Mobil 1 Opel Astra Classic Kupa) Attól lett jó, hogy nagyon siettem. Az első edzésen is siettem, csak átmentem a bálákon, és kaptam 5 mp büntetést. Nagy mumus nekem ez a pálya, tavaly össze-vissza törtem a gumibálákat, most megpróbálok jól viselkedni. Bár tavaly is így fejeztem be a pénteket, aztán mi lett belőle, állandóan a tréler hozott le a pályáról. Az volt a baj, hogy elhittem, tudok gyorsan menni, de mindig kiderült, hogy nem. Most már oda fogok figyelni, mert szeretném bebizonyítani, hogy tudok itt gyorsan menni Wéber Gábor (Shell V-Power Racing Reanult Clio Kupa) Meglepően csúszott a pálya, a második edzésen viszont meglepően jó volt. Sokat számított, hogy felgumizták a slickkes autók. Fura a pálya ezzel az új váltóval, meg sperrdiffivel, újra kell tanulni, mert nem úgy jönnek ki egyes kanyarok, mint tavaly. Jelentősen gyorsabbak vagyunk, mint az előző évben, már most olyan időket mentünk, mint akkor a második nap végén. Holnap biztos lemegyünk 3:04-3:03-ra, amivel már az N-csoport, A-csoport mezőnyébe beleférnénk. Minél pontosabban kell menni. Déri András (Shell V-Power Racing Reanult Clio Kupa) Meglepődtem saját magamon, a tavalyi időmhöz képest egész jól mentem. Meg vagyok elégedve az eddigi időmmel, a pálya is bejön. Régen sokat szlalomoztunk Bertalan Mikivel, a Clio Kupa előtt jártunk amatőr versenyekre. Ott is, és itt is egymással csatázunk. Remélem holnap tudok még javulni. Makai György (Shell V-Power Racing Reanult Clio Kupa) Az első edzésfutamra új gumikat kaptam, amik nem voltak még bekoptatva. Így az edzés egy pályaismerő és pálya mellé járó kör volt, ez látszik is az időmön. A másodikban volt egy nagy hiba, a bóját inkább a füvön kerültem ki – nem akartam felborítani – és elég sokat vesztettem vele. Nagyon remélem, hogy holnap még gyorsulok, már kezd megfelelően kopni a gumim. Most maximálisan erre a futamra koncentrálok, szeretném a bajnokságot megnyerni.


A Gyorsasági OB V. futama, szombat: Szombaton reggel már élesben ment a versengés. Kiskunlacházán mindig délután vannak az edzések, és reggel a futamok, vagyis az ember fia kikel az ágyából, megmossa a fogát, megissza a kávéját, beül a versenyautójába, és azonnal tiporni kezdi a gázpedált anélkül, hogy a ráhangolódásnak a legcsekélyebb jelét is érezné az agyában. Ráadásul aznap még esett is, ami jól megkavarta az eseményeket. Mindenki a száraz pályát gyakorolta be, úgyhogy szombaton az tudott jól menni, aki ügyesen rögtönzött.

Szombati eredmények:

Mobil1 Opel Astra Classic Kupa 1. Bíró Géza (JB Motorsport) 06:53,49 perc
2. Veégh Attila (JB Motorsport) 3,73 mp hátrány
3. Kiss Norbert (Proex Motorsport) 3,81 mp h.
4. Vida János (Zengő Motorsport) 5,41 mp h.
5. Szelényi Alfréd (Proex Motorsport) 11,54 mp h.
6. Molnár Zoltán (JB Motorsport Kft.) 14,09 mp h.
Vida János Most a másodikban már rettenetesen csúszkált az autó, arra nem számítottam, hogy így fog viselkedni. Arra viszont számítottam, hogy sikerül megtartani a harmadik helyet, de sajnos ez mégsem sikerült. Viszont ahhoz a gumihoz képest, amivel mentem, nem rossz ez az eredmény. Bíró Géza Nagyszerű a mai nap mérlege, mind a két futamban sikerült nyerni, és pályázunk a holnapi ismétlésre. Nekem bejön ez a pálya, ma sikerült feszültség nélkül autóznom. Talán az is nagy könnyebbség, hogy a pálya jellege miatt nem stresszeli magát az ember: ha hibázik és nekiütközik a korlátnak, akkor ott vége is lehet az egész versenyhétvégének! Veégh Attila Nagyon készültem erre az idei Lacházára. Tavaly nagyon elrontottam ezt a versenyt, most szerettem volna jól menni. A pályát amúgy szeretem, tavaly is sikerült edzésfutamot nyerni, aztán a futamokon nagyon sok hibával mentem. Most kicsit higgadtabban autóztam, és úgy látszik ez bevált. Nagyon közel vannak a többiek, remélem holnap száraz pályán is legalább ilyen jó időt tudok majd menni, bár szerintem a Gézát biztosan nem tudom már megfogni!

Shell V-Power Racing Renault Clio Kupa

1. Makai György (Zengő Motorsport Egyesület) 06:25,51 perc,
2. Wéber Gábor (Zengő Motorsport Egyesület) 7,77 mp hátrány,
3. Gál Szabolcs (Servo Motorsport Kft.) 8,57 mp h.,
4. Lamara Roland (Zengő Motorsport Egyesület) 8,76 mp h.,
5. Bárkovics Zoltán (Servo Motorsport Kft.) 10,39 mp h.,
6. Herczog Péter (Zengő Motorsport Egyesület) 14,22 mp h.
Makai György: Szokás szerint az edzés nem sikerült fényesre, de a versenyre sikerült javítanunk. A gumit is jól választottuk meg, és a fejemben is összeállt a kép. Onnantól kezdve, hogy felkerül a fejemre a sisak, rendeződnek a gondolataim. Örülök, hogy ilyen jó időt mentem. Szeretem ezt a pályát, mert taktikus, és nagyon precízen kell vezetni. Itt tényleg azon múlik, hogy ki mennyire tudja pontosan összerakni a kört. Wéber Gábor: Szörnyű volt a mai nap, végig váltógondokkal küszködtünk. Az első körben egyáltalán nem volt első és második sebességem. A szünetben megcsináltuk és a második rajt előtt úgy tűnt, minden rendben van, de a hiba újra előjött. Ehhez jött még, hogy rossz gumit tettünk fel. Második lettem, de Makai Gyurit esélyem sem volt beérni. Gál Szabolcs: Az első futam a saját sírom megásásával volt egyenlő, a második pedig a poraimból történő feltámadásommal. Szenzációs időt futottam, és bebizonyítottam magamnak, hogy tudok olyan időt futni, mint Wéber és Makai, csak oda kell figyelni. Lamara Roland: Meglepő volt, hogy tegnap még száraz pályán edzettünk, ma meg víz fogadott bennünket. Nekem ennek ellenére jól sikerült, két második időt mentem, de kaptam egy öt másodperces büntetést, ezért negyedik lettem. Ilyen jó eredményem nem volt még a Clio kupában. Ezt a pályát idáig nem szerettem, Astrával nem tudtam itt jó eredményt elérni. A Clióval jobban megy a bójakerülgetés, ennek én nagyon örülök.


A Gyorsasági OB VI. futama, vasárnap Vasárnap kegyes volt az időjárás, így sokkal egyszerűbb volt a versenyzők dolga. Ha meleg az idő, mindig a mezőny eleje jár jól, hiszen ők kimennek a placcra, és pár perc múlva már indulhatnak is, míg a mezőny vége teljes menetfelszerelésben várja a sorát, a versenyautóban pedig eközben egyre melegebb lesz. Persze ez a tortúra csak a várakozás perceit öli meg, a versenyen már nem számít semmi, hidegben, melegben, esőben, szélben mindig ugyanaz történik. Mindenki megy, mint az állat.

Vasárnapi eredmények

Mobil1 Opel Astra Classic Kupa 1. Bíró Géza (JB Motorsport KFt.) 06:23,18 perc
2. Kiss Norbert (Proex Motorsport Egyesület) 2.04 mp hátrány
3. Szelényi Alfréd (Proex Motorsport Egyesület) 2,59 mp h.
4. Vida János (Zengő Motorsport Egyesület) 5,52 mp h.
5. Brachna Dávid (JB Motorsport Kft.) 6,15 mp h.
6. Farkas László (BMW Team Hungary ASE) 6,68 mp h
Bíró Géza: Izgulok, mert megérintettem egy gumit, remélem, nem kapok érte büntetést. Az időeredményemmel elégedett vagyok. Parádon azért jobban fogok félni a pályától, mert ott nem lehet hibázni, nem olyan megbocsátó, mint ez a pálya. Kiss Norbert: Jó lenne ilyen ütemben lépkedni előre a helyezésekben. Én fordítva versenyzem, mint a többiek, az edzéseken nagyon gyorsan megyek, neki egy-egy bálának, kitapogatom, hol mi fér bele, aztán a versenyen ebből veszek vissza annyit, amennyi szükséges. Szelényi Alfréd: Nagyon örülök, mert holnap lesz a születésnapom, és ez az eredmény igazi ajándék számomra.

Shell V-Power Racing Renault Clio Kupa

1. Gál Szabolcs (Servo Motorsport Kft.) 8,57 mp h.
2. Szabolcs Róbert (Proex Motorsport Egyesület) 3.39 mp h.
3. Déri András (Zengő Motorsport Egyesület) 5.16 mp h.
4. Lamara Roland (Zengő Motorsport Egyesület) 5.77 mp h.
5. Wéber Gábor (Zengő Motorsport Egyesület) 6.72 mp h.
6. Herczog Péter (Zengő Motorsport Egyesület) 6.79 mp h.
Wéber Gábor: A váltóm már jobb volt, mint tegnap, de még mindig kidobálja a fokozatot egyesben. Úgyhogy most megint ez a menet. Reggel még jó volt a váltóm, a második körben, az első kanyarban kigyorsításnál kidobta az egyest, ott maradtam hajtás nélkül. Sokat is kellett várakozni, mert a Bárkovics Zoli felolajozta a pályát, így a gumik is melegebbek voltak. Gál Szabolcs: Közepesen szerepeltem a mai napon. Tegnap ugye pályacsúcsot futottam, és éreztem még benne egy-másfél másodpercet. Ezt az első futamban megpróbáltam kihozni magamból, de sajnos a váltóm kidobta az egyik fontos kanyarnál az egyest, megálltam a gumibála előtt, ezzel bennhagytam két másodpercet. Az élen állókat már nem tudtam megfogni, ezért inkább a második körben biztonságit mentem... Miután megtudta, hogy Wéber büntetést kapott, Makait pedig kizárták: Óriási, nyertem! Feldobták a győzelmet, én kitártam a kezeimet, és éppen ide pottyant az ölembe! Bárkovics Zoltán: Nem tudom pontosan, hogy a váltó ment szét először, vagy én fékeztem el és utána ment tönkre a váltó, ezt majd a szerelők kiderítik. Kicsúsztam, visszatolattam, indultam, és nem volt hármas-négyes. Egyszer csak szétrobbant az egész és megpörögtem. Kicsit kikoccoltam az egyik bálát, de visszajöttem, nehogy elhagyjam a pályát, és büntetést kapjak, mert akkor még azt gondoltam, folytatni tudom a versenyt. Déri András: Megpróbáltam a maximumot kihozni magamból, de úgy érzem, ez nem sikerült. A második körben pont nálam kezdődött az új rajt. Először megijesztettek, hogy olaj van a pályán, aztán mondták, hogy még sincs. Egy kicsi olaj azért volt, amin megcsúsztam. De ez már mindegy, Szabolcs Robit úgysem tudtam volna megelőzni, nagyon jót jött.