Napsütés, sár és jégdugó

2001.02.26. 10:10

A máriahalmi gyorsasági vált a versenyzők legrémesebb álmává. Ezentúl, ha csatakosra izzadva ébrednek fel az éjjel közepén, biztosak lehetnek, hogy álmukban ezen a pályán autóztak újra meg újra.

 
   
   

Elkezdődött végre a rally idény. Nagyon sokan várhatták már a versenyzőkön kívül is, hiszen moccanni sem lehetett a pilisi falvakban az össze-vissza parkoló autóktól. A nézők autói letiporták a bimbózó hóvirágokat, viszont a kiskocsmában és a helyi resztorantban elköltött pénzmag biztosan hozzájárul a településfejlesztéshez.

 
   
 

A közel száz induló nem okozott fejtörést a rendezőségnek. Alaposan kitettek magukért, bizonyítva, hogy nem csak a profiknak jár a profi szervezés, bár általában ők sem kapják meg. A legelső gyorsaságin történt baleset folytán az egyik autó olyan szerencsétlen helyen foglalta el az utat, hogy sárga angyalt (itt technikai mentő) kellett hívni az eltávolításához. Nagyjából fél órát állt a mezőny hátralevő része, de ezt leszámítva csúszás nélkül bonyolították a futamot.

 
   
   

A pilisjászfalui szakasz nem okozott különösebb meglepetést, az RTE versenyzői már tavaly is szaladtak ezen az úton, úgyhogy pontosan tudták, melyik kanyarban van nagy gödör, és hogy melyik irányból a legjobb megkerülni. Viszont a máriahalmi szakasz alaposan próbára tette a pilóták kézügyességét. Reggel ugyanis még hó borította az utat. A VB-n szinte kötelezően használt jégkémek hiányában a versenyzők némi meglepetéssel fogadták ezt, és különböző piruetteket mutattak be a nézők nem kis örömére.

 
   
 

Fogytak is a karosszériaelemek rendesen. Később, mikor a hó már kezdett olvadozni, bokáig érő sárrá változott, amin tovább folytak a csúszkálások. Hogy teljes legyen az élvezet, néha a szerencsésen kisütött nappal szemben kellett haladni, így a látási viszonyok is csak rontották a helyzetet. Bár Szent Kristóf rendes volt az autósokkalé: nem esett az eső, ami elmoshatta volna az egész versenyt.

 
   
   

Mindössze ezt a két gyorsasági szakaszt kellett teljesíteni a versenyzőknek, de bőven elég is volt ezeken háromszor fordulni. A körök végén gyűjtőállomás várta őket, ahol a kiesettek helyén (mert fogyatkozott a mezőny szépen) létrejött lyukakat össze lehetett húzni, ez is hozzájárult, hogy a rendezők tartani tudták az időtervet.

 
   
 

Persze nem csak az időjárás borzolta a kedélyeket - technikai sport lévén maga a technika is hozta a szokásos formáját. Az előbb említett szerencsétlen helyen megállt autó, mely egyébként Hegyaljai Zsolt MazdaGTR-je volt, a váltó korai elfáradása miatt került ilyen helyzetbe. Nem járt több szerencsével Dr.Tóth István sem, az ő Skodájában a jégdugó esett ki a helyéről, és az így lukacsossá vált motorral nem lehetett tovább haladni.

 
   
   

Remekül muzsikált viszont a Protechnic-es Lada. Az újonc Csaba Péter sok borsot tört a H1 kategóriában Fiat-tal induló Burkus Egon orra alá. Bár Péter csak előfutóként nevezett, így eredménye nem számít a végső értékelésbe, remekül helytállt a saját készítésű autóval.

 
   
 

Szintén előfutóként indult a tavalyi balesetéből felépült Vojcsik Golyó. Ő már az első osztály bajnokságára készülve, erőpróbának szánta ezt a futamot. Ha ilyen erőben lesz ott is, akkor nem lesz gond. Most ugyanis, a régi formájában, teljes erőből haladva a Ford Sierrával, minden gyorsasági szakaszt megnyert. Ezért a teljesítményért megkapta a leggyorsabb autónak járó különdíjat.

 
   
   

Külön kategória várta az MNASZ licences versenyzőket, hiszen vannak, akik már felkészítették autójukat a szezonra, és remek tesztvezetést jelentett ez a verseny. Ezt a kategóriát, észvesztő tempóval autózva, Pryma Zoltán nyerte, a második helyre érkezett, a világbajnok Tommi Makinen autójára emlékeztető felirattal Hondájukon, a Lady Rally Team kettőse, Radóné S. Mária és Orosz Andrea. Bár tavaly a VB-n nem sikerült bizonyítaniuk, ez az eredmény megfelelő nyitány az évadhoz.

 
   
 

Az idén biztosan lesz még ilyen precízen lebonyolított verseny, hiszen Füredi András csapata szervez még néhány futamot az RTE versenyzőinek. A részletes eredménylista megtekinthető a verseny honlapján (http://www.bipauto.hu).