Gaetano Mannino, a Pirelli észak-amerikai üzletágának elnök-vezérigazgatója Roy E. Barnes, georgia-i kormányzóval karöltve nyitotta meg az új, három darab MIRS modulból álló üzemet. Az elnök beszélt, Barnes a gombot nyomta, és a robotok legyártották az első amerikai P Zero Nero M+S abroncsot.
A 100 millió dolláross befektetéssel felépített gyárban a
jelenlegi három modul évi 300.000 abroncs elkészítésére képes, de
két éven belül a termelés megháromszorozódására számítanak, és
ehhez már közel 300 alkalmazottra lesz szükség.
Rome-ban elsősorban SUV-okra készítenek abroncsokat, mivel az
amerikai piacon jelenleg ezek a legkeresettebb termékek, de
hagyományikhoz híven nem mondtak le a versenyabroncsok készítéséről
sem, itt gyártják az aszfaltos gyorsasági versenyekre
kifejlesztett, és a
Ferrari Challenge Stradale által is viselt P Zero Corsa
gumikat.
A termékoffenzíva további elemei a legnagyobb teljesítményű SUV-ok számára kifejlesztett Scorpion Asimmetrico, a Scorpion STR, melyet gyári szerelésben a Ford Excursion, Super Duty F250 és F350-es pick-upokon láthatunk viszont, de ezt hordja az utóbbi évek egyik legharapósabb platós szörnyetege, a Dodge RAM SRT-10 is.
A P6-os négyévszakos abroncsot olyan jelentős amerikai modellekre
szerelik, mint a
Lincoln Town Car , a Mercury Grand Marquis, vagy a rendőrök
alatt korábban állítólag többször is felrobbanó
Ford Crown Victoria . A szuperalacsony oldalfalú P Zero változatok
mellett nem kisebb cég tette le a voksát, mint a
Saleen,
amely USA talán legnevesebb tuningműhelye, versenyautóik a FIA GT
bajnokságban vitézkednek, több brutális teljesítményű
Mustang,
Corvette és
számos egyéb amerikai izomautó megépítése fűződik nevükhöz.
Scorpion STR
SUV-ok és egyéb 4x4-es autók, pick-upok, nagyteljesítményű
buszlimuzinok részére fejlesztették ki ezt a különleges abroncsot,
mely kiváló futásteljesítményt, csendes és kényelmes gördülést
biztosít aszfalton, de azon ritka pillanatokban is megállja helyét,
amikor a vezető rákanyarodik a présház felé vezető földútra.
A Scorpion STR kialakításánál első számú szempont volt a robusztusság és a magas terhelhetőségi index, mely a különleges kialakításnak köszönhető. A dupla rétegű poliészter karkaszt (karkasz=az abroncs szerkezete, a tulajdonképpeni teherviselő rész) radiál rétegzett felépítésben készítették, üveggyöngy alapú anyagokkal erősített acél és nejlon övekkel, így garantált a nagy teherbírású, ugyanakkor rugalmas szerkezet. Az abroncs különleges teherbírását az acéllal és kompozit anyagokkal átszőtt szélső részének és a finoman tagolt mintázatnak köszönheti.
A Scorpion STR kiegyensúlyozott mértékben tartalmaz természetes és
mesterséges anyagokat egyaránt, ezáltal jobb a téli teljesítmény,
míg a keverékhez adott szilika a nedves úton való tapadást
biztosítja. A mintázat széles blokkjai és vízelvezető csatornái még
gigantikus felhőszakadásban is megakadályozzák az aquaplaning
jelenséget.
A Scorpion STR 75-ös és 55-ös széria között 32 méretben, 15 és 18 coll között kapható, a választható sebességi indexek pedig T-V-ig terjednek, azaz maximum 240 km/h-s száguldást tesznek lehetővé. SUV legyen a talpán, aki lépést tud tartani a Pirelli Scorpion STR határaival!
P Zero Corsa
Az Egyesült Államokban a Road Atlanta pályán mutatkozott be a
Pirelli legújabb versenyabroncsa, amit az európai közönség már
korábban Genfben megismerhetett, akkor a különleges márkakupára
épített Ferrari Challenge Stradale versenyautóra szerelve.
A Pirelli a Ferrarival karöltve fejlesztette ki az új nejlon és acélöves szerkezetű, nagyon könnyű, ugyanakkor rettenetes tapadást biztosító gumikat. A P Zero Corsa legnagyobb előnye, hogy általános versenyabroncsként megállja helyét, legyen körözés közben magas hőmérsékletűre melegedett abroncsról, vagy leszakadt égtől nedves pályáról.
A Corsa aszimmetrikus felépítésének köszönhetően kiváló vízkiszorítási tulajdonságokkal rendelkezik, valamint a vállrésznél az abroncs úgy viselkedik, mint egy verseny-slick, amely tökéletes tapadást biztosít nagy sebességű egyenesekben és a kanyarokból kigyorsítva egyaránt.
A P Zero Corsa különleges változata - és ezzel egyidejűleg a P
Zero család csúcsa - a System verzió, mely elöl és hátul eltérő
futófelülettel rendelkezik, főként far- és középmotoros építésű,
valamint extra nagyméretű felniken közlekedő rakéták számára.
Az első kerekekre kerülnek a kötött forgásirányú Direzionale gumik, melyek kialakításánál a versenykörülmények között is mindig biztonságos vezethetőség volt a cél, az abroncs barázdái úgy vezetik ki a vizet oldalra, hogy az ne kerüljön a hátsó, meghajtott kerekeken feszülő Asimmetrico gumik útjába.
Az Asimmetrico fejlesztését a tömegcsökkentés és az ezzel egyidejűleg elérhető maximális terheléstűrés határozta meg. A széles futófelületen jobban eloszlik a terhelés, az abroncs felépítése kiegyensúlyozott merevséget és rugalmasságot eredményez. Az aszimmetrikus mintázat előnyei száraz aszfalton gyorsításkor és kanyarodáskor a legfarbatűnőbbek, nedves úton pedig minden eddiginél eredményesebben szorítják ki a Direzionale által otthagyott vizet a gumi alól.
A Corsa System a kétféle abroncs alkalmazásán keresztül olyan sebességtartományokban és időjárási körülmények között engedélyez sokkal biztonságosabb irányíthatóságot, ahol az alkalmatlan gumiabroncsok használata nagyon súlyos következményekkel járhat.
|