Véget ért a 2006-os tereprali-bajnokság

2006.10.31. 18:55

A bajnoknak már nem volt szüksége az utolsó menetre, ahol az eső mindenkit meglepett.

Az év vége felé közeledve egymás után szép sorban lezárulnak az autósportos bajnokságok. A magyar tereprali bajnokság utolsó futamán, a duplaszorzós PSI Holding Kupán, az első napon a nemzetközi és magyar mezőnynek is csak egy öt kilométeres prológot kellett teljesíteni, mely beleszámít a végső elszámolásnál és a másnapi rajtsorrendet is meghatározza.

Az autósok mezőnye annak ellenére népes volt, hogy nem indult a már bajnok Kis-Czeglédi kettős, illetve a Dakarra készülő Szalay Balázs sem. Palik László viszont ott volt a pénteki rajtnál, csakúgy, mint a Liszi-Fenesi páros és a Gál-Oroszlán kettős is. Sőt, Zapletal és Jiry Prybil ismét idelátogatott további két szlovák versenyző társaságában!

Látványosan és gyorsan kezdett a Rigler-Maurer kettős a duplaszorzós PSI Holding Kupa prológján. A tizedik helyről rajtoltak, az öt kilométeres szakasz végére már a harmadik helyen álltak, a nemzetközi értékelésben pedig a negyedik helyen, a cseh páros mögött. A prológ utolsó kilométerein elgázoltak egy ölesebb fát, amikor utolérték a Palik–Darázsi kettőst; a nagy porban egy fa túl későn szaladt el, így az autó jobb oldalával eltalálták, de komoly kár nem keletkezett, csak a műanyag doblemezt kellett kicsit javítani és a lámpavédő műanyag burát cserélni.

Szombaton az első szelektív szakaszon a magyar értékelésben abszolút első idő is a VW Touareggel versenyző páros nevéhez fűződik. De a következő szakaszon már nem voltk szerencsések, elszakadt az ékszíj. Nem volt náluk tartalék, így a szervizcsapatnak kellett bevinnie egyet. Gond nélkül, percek alatt kicserélték, majd a saját lábán jött ki a szelektívről az autó. A rengeteg késés miatt viszont úgy döntöttek, hogy a forfait szabályai szerint járnak el, tehát beállnak a parc fermébe az ideiglenes eredménylista kifüggesztéséig; vasárnap folytatják a versenyt.

Vasárnap reggelre leszakadt az ég, a környékbeli pályák alaposan feláztak, így a párosok reggel egy gyors kerékcserével hangolódtak rá a napi szakaszokra. Az eső azonban nem zavarta Ács Lászlót, hogy élete harmadik gyõzelmét bezsebelje, és ezzel megszerezze a második helyet az abszolút értékelésben. Talán még maga Ács László és Bagics Róbert sem gondolta volna pénteken, hogy ennyire összejön minden a hétvégén. Csak abban az esetben volt esélyük az összetettbeli ezüstéremre, ha megnyerik a versenyt és Liszi László egy pontot sem szerez.

Vasárnapra is maradt izgalom bőven. Gál István óriási tempót diktált és megelõzte Palik Lászlót; a nap eleji 1 perces hátrányából 2 perces előny lett. Szüksége is volt a pontokra Babának, sok év után le kell cserélnie az egyes rajtszámot az autó oldalán, a mai második helyével végül négyesre. Palik László egy hellyel hártébb csúszva a harmadik pozícióban zárta a futamot, és megnyerte a kategória-bajnoki címet. A negyedik helyen a Kéry-Szegedi kettõs végzett, akik megérdemelten kaptak 20 pontot. A Discovery kissé meggyötörten állt be a parc fermébe, de megbízhatóan végigvitte a versenyzõket a futamon.

A Horváth-Tóth kettõs az egész hétvégén váltó-gondokkal küszködött, ma reggel pedig egy rossz gumiválasztás miatt csak lassabban tudtak haladni. Kristóf Márton behozta a Bowlert a célba, a Palágyi-Antal páros pedig végül szintén forfaitolással a nyolcadik helyen végzett. A PSI Holding Kupára 6 quados és 1 motoros is benevezett, a versenyt egyfajta főpróbának tartják a 2007-es bajnokság előtt, a jövő évi futamokon ugyanis külön kategóriában fognak rendszeresen rajthoz állni a quados terepralisok!

A tereprali 2006-os magyar bajnoka tehát a Kis-Czeglédi kettős lett. A Technosport Hungary csapatának versenyzői számára nem volt könnyű az év kezdet, mivel autójukat a Dakaron történt baleset után újjá kellett építeni. Nehezen kezdődött az idei évünk, ugye itt a januári Dakar-balesetre gondolok. Akkor elhatároztuk a szponzorainkkal együtt, hogy gyógyítjuk a sebeinket, mindent megteszünk azért, hogy a magyar bajnokságban jól szerepeljünk, s célul tűztük ki, hogy megnyerjük. A csapat minden tagja óriási áldozatokat hozott, s a cél eggyé kovácsolt bennünket. Ezzel a sikerélménnyel felbátorodva indulunk a 2007-es Dakar rally-n – mondta Kis Sándor.

A Magyar Nemzeti Tereprally Bajnokság 2006 végeredménye

1. Kis Sándor-Czeglédi Péter (Nissan Navara) 143 pont
2. Ács László-Bagics Róbert (Nissan Pick up) 100 pont
3. Liszi László-Bunkóczi László/Fenesi József (Mitsubishi Pajero) 92 pont
4. Gál István-Oroszlán Tibor (G Proto 5.0 Evo II.) 79 pont
5. Kéry Szilveszter-Szegedi Ferenc (Land Rover) 60 pont
6. Szalay Balázs-Bunkóczi László/Tóth Dénes (Opel Frontera) 58 pont
7. Horváth Béla-Tóth György (Mercedes G 320) 54 pont
8. Varga Imre-Pocseg Attila (Nissan Patrol) 50 pont
9. Kristóf Márton-Simon Péter (Bowler Wildcat) 49 pont
10. Palik László-Darázsi Gábor (Nissan Pick-up) 48 pont
10. Sarrang Balázs-Stark Gábor (Mitsubishi Pajero) 48 pont